Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925781 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #555 Gepost op: 26-07-2009, 22:57 »
denk je wel aan je buren  ;D Ik neem aan dat je weer in je woonkamer aan de slag bent....
Grz. Jeroen

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #556 Gepost op: 27-07-2009, 00:34 »
LOL!

Zal binnenkort de kamer anders moeten inrichten, de standaard heeft het ikea parketje aardig te pakken gehad :) Tapijtje erover :)

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #557 Gepost op: 27-07-2009, 09:01 »
Hè wat vreemd, SMC zou toch precies hetzelfde moeten zijn? zijn het geen SMR wielen? Die bussen kun je eruit wippen ze zitten een beetje klem in de lagers en keerringen, maar tussen de randjes kun je m wel goed pakken desnoods met een schroevendraaier uitwippen. Nou ja als het alleen spacers zijn die je er nog bij moet bestellen dan kom je er goed vanaf

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #558 Gepost op: 27-07-2009, 09:07 »
Hè wat vreemd, SMC zou toch precies hetzelfde moeten zijn? zijn het geen SMR wielen? Die bussen kun je eruit wippen ze zitten een beetje klem in de lagers en keerringen, maar tussen de randjes kun je m wel goed pakken desnoods met een schroevendraaier uitwippen. Nou ja als het alleen spacers zijn die je er nog bij moet bestellen dan kom je er goed vanaf

Ik pak die van de E wielen even :)

Het zijn SMC wielen, de SMC voorvork heeft een andere offset, iets breder en net een andere positie voor de remschijf.

Thx! Wip ik ze straks er even uit en maak ik vanavond A'dam even onveilig!!!


Citaat
UPDATE:
 
 Ok, I have successfully put the SMC wheels on my 690E. I have revisions to the parts list as follows:
 
 Prices below are from the OEM fiche and are before any applicable discount.
 
 7500900104430 FRONT WHEEL CPL. 3,5X17 598.89
 58309073000 RIM BAND 17 14.22 ea.
 58309075000 HOSE 3,5X17 48.08 (inner tube - front)
 75009012000 SPACER BUSHING FRONT WHEEL 07 22.56 ea. (need two) [DO NOT NEED THESE SPACERS]
 7501020104430 REAR WHEEL CPL. 5X17 603.89
 58410075000 TUBE 17 22.99 (inner tube - rear)
 75010051042 SPROCKET STEALTH 42T 07 64.77
 7650302300033 SIDE STAND L=275MM SMC 08 95.58 [UNCLEAR]
 
 The '08 690E and SMC side stands are the same according to the parts fiche. However, the P/N on my stock sidestand reads: 76503123000 but in both manuals it is listed as 76503023000 (275mm SMC sidestand). The SMC stand appears to be about 1" shorter. So the fiche for the 690E does not appear to be correct. The 690E side stand seems to work with the lowered 17" wheels, but the bike will be more prone to tipping over if not on level ground. The '09 690E-R sidestand is said to be longer and therefore would need to be swapped out with the '08 sidestand in any event.
 
 You do not need any SMC wheel spacers. The rear wheel spacers are the same between the E and SMC. The front wheel spacers are different, with the SMC spacers being slightly wider to accomodate the wider spacing between the fork legs. Since you are using the the 690E forks, you do not need (and can't use) the SMC spacers.
 
 I found it easiest to remove the front caliper when putting the front 17" wheel on.
 
 The rear wheel isn't that hard to put on but you have to be patient and put your whole body into it in order to get the 160 tire to clear the caliper. I put a cloth between the tire/rim and the caliper to prevent the caliper from scraping the rim. It is a super tight fit but you can squeeze it on. Once on, there are no chain clearance issues -- plenty of room with the stock SMC 160 tire sizing (I am using a Mich Pilot Power 2CT).
 
 The 690E rotors work perfectly. Just bolt them up and go.
 
 You need to change the wheel circumference on the speedo so that the speed and mileage will be accurate with the 17" front wheel. The stock 21" wheel setting is 2250mm. The SMC stock 17" wheel setting is 1870mm. To change the setting, you first need to remove the headlight mask, remove the rubber boot that protects the wire harness that plugs into the bottom of the speedo (easier to do if you remove the headlight mask altogether by unplugging the headlight and the turn signals), and simply cut the gray/brown wire in the 18th pin. This wire is just a wheel circumference lock for the speedo. Once you cut it, it allows you to change the circumference setting on the speedo. Since I see no reason to not have this functionality, I just cut it and could resolder it if I wanted to lock the setting in the future. I see no reason why I would want to do that, however, so I simply cut the wire.
 
 Then reassemble the mask.
 
 -- Turn key to "on" and with the speedo set to "Trip 1", press and hold "Mode" for 10 sec.
 -- Length 2250 (the 21" circumference) will show up
 -- Press "mode" to increase and "set" to decrease the circumference.
 -- The correct setting for 17" should be 1870.
 -- Press "mode" and "set" simultanously to set it.
 
 A helpful Advrider thread on the speedo adjust is located at: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=387959


van hier: http://www.supermotojunkie.com/showthread.php?t=84183
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #559 Gepost op: 28-07-2009, 21:33 »
Mijn Flatland Racing karterbeschermplaat is al een tijdje binnen maar nog geen foto's gemaakt. Hier zijn ze dan.












None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #560 Gepost op: 28-07-2009, 21:50 »
Mijn Flatland Racing karterbeschermplaat is al een tijdje binnen maar nog geen foto's gemaakt. Hier zijn ze dan.














ging de bestelling en levering een beetje voorspoedig? ze hebben namelijk ook een goede carterplaat voor mijn wrr :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #561 Gepost op: 29-07-2009, 07:40 »
Ja, bestellen gaat binnen een paar dagen maar afleveren duurde bij mij wel 5-6 weken, dus je moet geduld hebben. Verder moest ik wel BTW en inklaringskosten betalen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #562 Gepost op: 29-07-2009, 07:53 »
Ja, bestellen gaat binnen een paar dagen maar afleveren duurde bij mij wel 5-6 weken, dus je moet geduld hebben. Verder moest ik wel BTW en inklaringskosten betalen.

hoeveel was je in totaal kwijt? de plaat voor de wrr is namelijk even duur en dan weet ik waar ik ongeveer rekening mee moet houden ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #563 Gepost op: 29-07-2009, 12:30 »
plaat 85 dollar
shipping 35 dollar
BTW 19%
inklaring een tientje euro

Maar waarom zo'n dikke plaat op een lichte brommer, in NL heb je geen rotsen e.d.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #564 Gepost op: 29-07-2009, 12:37 »
plaat 85 dollar
shipping 35 dollar
BTW 19%
inklaring een tientje euro

Maar waarom zo'n dikke plaat op een lichte brommer, in NL heb je geen rotsen e.d.

klopt :)
maar ben wel van plan de 'brommer' te gaan gebruiken op plekken waar wel stenen liggen en zoals de motor nu is is ook de waterpomp niet beschermt. en deze plaat beschermt deze nu juist wel.
 
maargoed ik wil het topic niet kapen met mijn wrr, ga lekker verder met plaatjes posten van die brute machines  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #565 Gepost op: 30-07-2009, 17:33 »
Ik heb hem ook, bevalt erg goed. Wel jammer dat de douane zo wakker is...mijn pakketje is ook gesnapt. Nog meer op het lijstje dat we gezamenlijk zouden kunnen doen ?  ???
Grz. Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #566 Gepost op: 30-07-2009, 21:16 »
Dit was eigenlijk het enige dat me niet beviel in Spanje. Roadbook framepje opnieuw maken nu ook voor Trailtech Vector en ik ben klaar voor de Tuareg :D
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #567 Gepost op: 02-08-2009, 12:46 »
na 1x overkoken zit er meestal lucht in het systeem: Als je dat dan niet goed ontlucht, dan blijft ie overkoken.
-> een keer goed ontluchten.

Verder kan het ook nog zijn dat de radiatordop niet goed zijn werk doet (drukklpeje vies).


Gisteren er met Arno naar gekeken, wat blijkt, radiator is lek, links onderin... toch 1 keertje teveel gaan liggen denk ik...

Hopelijk nog te fixen...

Ben dus op zoek naar radiator bescherming beugels die een goede job doen...

Post Merge: 03-08-2009, 14:30
Lekkage is niet door een val gekomen, maar de lekkage zat bovenin de radiator, een stekkertje van de fan had voor wat slijtage gezorgd...

Zal vanavond een fototje proberen te maken.

Post Merge: 03-08-2009, 22:21
Update over het 'lek'.... Blijkt niet door een val te komen zoals het zich nu laat aan zien maar een slijtage plek te zijn.

Aan de achterzijde van de radiator, bovenzijde, recht onder het contact slot is een slijtage plek ontstaan. Er zit hier een stekker voor de radiator fan en deze heeft zich rustig een klein stukje in de radiator gevreten.

Arno van RallyXL heeft eea gesoldeerd en met wat vloeibaar metaal extra versterkt, connector iets herplaatst en zoals het zich nu laat aanzien is alles okay!

Morgen eens met KTM bellen en zien hoe ik een nieuwe radiator van ze krijg...
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #568 Gepost op: 12-08-2009, 13:52 »
Dus een serieuze isssue. Heb het ook al gelezen op ADVrider. Binnenkort ook maar eens goed kijken.

Nog een leuk weetje:
690 eigenaren in Australie krijgen per brief te horen dat ze bij het laten zien van de brief bij hun dealer een gratis foam filter krijgen. Zou er iets mis zijn met de papieren filter bij gebruik in AUS?!
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1311
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #569 Gepost op: 12-08-2009, 17:16 »
690 eigenaren in Australie krijgen per brief te horen dat ze bij het laten zien van de brief bij hun dealer een gratis foam filter krijgen. Zou er iets mis zijn met de papieren filter bij gebruik in AUS?!
Het filter is hoogstwaarschijnlijk hetzelfde, maar het is veel stoffige daar in de meeste gebieden (minder regen; kijk maar eens uit het raam...  ???  ). Ik denk dat het daarmee te maken heeft.
KTM 790 Adventure R - KTM 250EXC