Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925645 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #585 Gepost op: 03-09-2009, 18:55 »
Voor windscherm wordt de fabbri spitfire screen gebruikt! ;)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #586 Gepost op: 04-09-2009, 11:58 »
@Hans, voor prijzen zadels moet je toch echt bij Ray Z opvragen, deze kunnen sterk varieƫren nagelang je wensen.Op zijn website zie je mijn 690 staan met aangepast zadel.Verder heb ik geen verhoogd ruitje omdat met mijn lengte van 2.00m dat toch geen zin heeft;verder tank ik altijd op tijd, verbruik is 5l:100km.
GPS kan gewoon met ram mount op stuur gemonteerd worden;permanenten 12V en geschakelde 12V aansluitingen zit standaard achter de koplamp;gelukkig geen can bus dus je kunt rommelen wat je wilt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #587 Gepost op: 04-09-2009, 15:27 »
@Jako bedankt voor je reactie.
Ik lees dat je 2 meter lang bent zelf ben ik 1,98 meter.
Hoe is je zitpositie ten opzichte van je schakel/rem pedalen eigenlijk?
Heb ik namelijk schoenmaat 49.

Groet Hans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #588 Gepost op: 04-09-2009, 16:29 »
@Jako bedankt voor je reactie.
Ik lees dat je 2 meter lang bent zelf ben ik 1,98 meter.
Hoe is je zitpositie ten opzichte van je schakel/rem pedalen eigenlijk?
Heb ik namelijk schoenmaat 49.
zo maat 49 daar heb je een dieplader voor nodig

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #589 Gepost op: 04-09-2009, 16:46 »
even wat anders, modificatie voor de R modellen (volgens mij alle) namelijk vervaning van de teller unit (ik vond al dat ie zo vreemd deed). Er zit een fout in de software. Je moet wel je motor op nieuw inrijden want hij staat wel weer op 0 km denk ik  ::) :P

dus niet
de mijne stond op 12000 en de nieuwe ook

Post Merge: 04-09-2009, 14:52
Wat kleine issues sinds de OER danwel Ad Ketelaars tripje zijn omhooggekomen bij mijn 690E.

*Starter motor grijpt niet aan, probeer een 2e keer en de motor 'grijpt' wel en start meteen. Accu spanning te laag? Starter motor eens los maken en krans etc checken?

*Groter issue lijkt te zijn dat de motor heel erg 'heet' wordt tov het rijden tijdens de OER. Na wat sluip en kruip werk staat de fan gergeld aan en heb zelfs een 1x een kokende motor gehad afgelopen dagen. Koelreservoir was leeg, 0.3liter water bijgevult en zat dan toppie vol. Hierdoor volgende dag natuurlijk weer kokende maar dat was te verwachten. Probleem lijkt dat de motor niet genoeg afkoelt nadat de fan is aangegaan, motor blijft erg lang (allemaal relatief natuurlijk) in de hoge waarden op mijn teller (2 streepjes onder max) ook na 5-15 minuten te cruisen op stukken asfalt/snelle bospaden (18-20c) in de hogere versnellingen. Zou de thermostaat dicht kunnen blijven staan? Enig idee hoe ik dit check?

*Error code 1 lang, 4 kort....

Post Merge: 13-07-2009, 15:34
WOEF WOEF!  ;D ;D

check je radiateurdop eens
die willen wel eens lostrillen(of niet goed vastgezet)en dan verlies je koelvloeistof zonder erg
bij mij was het extreem veel en dan valt het wel op(op de weg dan)

Post Merge: 04-09-2009, 15:54
Niet helemaal mee eens. Die motor is gemaakt om hard te rijden door de woestijn, dus genoeg rijwind om te koelen ook al is het 40grC. Als je nu gaat trailen met het ding heb je geen rijwind. Een fan die eerder aanslaat kan dit nabootsen en problemen met oververhitting voorkomen.

ook bij stilstaan met 40gr in de woestijn geen last
en wat dacht je van voor de wind rijden??

Post Merge: 04-09-2009, 18:17
Ik heb heel veel interesse in de KTM enduro(R) als reismotor(wil hem gebruiken voor de binnenland van IJsland) met een 1150 GS is dat problematische.
Wie heeft ervaringen met deze motor als reismotor?
Hoe lang was reisafstand en wat vond je er verbetert moet worden?


Groet Hans

ik heb er al een paar km opzitten
eerst 5000 km marokko zoveel mogelijk offroad met kofferrekje(origineel) en een klein rekje achterop met 5 liter benzine
met de extra 5 liter kom je iig altijd 300 km (op de weg zelfs bijna 400)
daarna 2500 km tunesie zonder bagage en zonder tankje achterop(met ondersteuning voor oa de benzine)
ook op de weg een leuk tripje gemaakt met bagage en tankje van thuis naar denemarken en via oostduitsland naar zwitserland,italie en over zuidfrankrijk weer terug
nu alweer 26000 km gereden in 15 maanden en bevalt prima
wel eerst ff zitvlees kweken voor de langere ritten en anders wat meer staan
fietsje bevalt erg goed,altijd genoeg vermogen en alle bagage en tent en tankje wegen tesamen niet meer dan 25 kg
wel de achtervering (zwaarder)en de demping(vooral de uitgaande is tekort in combi met de zwaardere veer)aangepast
de voorvering is stug zat(alleen de minimum luchtkamer aangehouden)
extra tank voorop lijk me wel wat(een vaste achtertank van 7 liter is nog in de maak)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #590 Gepost op: 04-09-2009, 22:39 »
Hee @ peetje (Hagenees) ik leef op grootte voet en grote voeten zijn heel makkelijk voor het beroep wat ik heb ;)

@Richard bedankt voor je info.
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #591 Gepost op: 05-09-2009, 14:28 »
Gemonteerd en uitgeprobeerd de Safari tank in Andorra. Montage was nog een probleem, het geheel past niet geheel feilloos, dus een beetje duwen en trekken en hij zit. Geheel werkt ook naar behoren. Ondanks mijn te zachte bibmousen toch het geheel opgevuld en tot nu toe geen probleem onder vonden. Ik heb weinig ervaring met dit soort tanks maar voor mij is de been ruimte ok en zit de tank niet in de weg, zittend of staand. Tank is niet geheel symetrisch, d.w.z. de linkse binnenkant zit nagenoeg tegen het zadel, terwijl de echter binnenkant te veel speling heeft (moet ik nog wel even een foto van maken). Ook vind ik de tank te strak op het zadel zitten, waardoor ik de voorsteun niet heb kunnen monteren. Dit komt ook doordat ik een GPR4 stuurdemper heb gemonteerd, maar ondanks dat past de steun niet. Ondanks het weglaten van deze steun zit de tank nog muurvast, dus een probleem zie ik niet.
 


 
 

Post Merge: 05-09-2009, 18:48
Ondanks een laag gemiddelde 33 km/hr en weinig offroad totaal 250 km, is na 125 km het probleem al ontstaan in Andorra, mn uitlaat heeft het begeven. Geen deuk te zien en toch door trillingen ontstaat een scheur vanuit de lasnaad. Zie de foto. Ik ben nog een robbertje aan het vechten met KTM over garantie, maar voorlopig willen ze nog niet.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #592 Gepost op: 06-09-2009, 14:12 »
Hoeveel inhoud hebben jullie koffers en steken deze uit ten opzichte van het stuur?
Gisteren naar KTM dealer geweest in Bodegraven maar helaas geen 690 te zien.
Onderhoud van deze motor doen jullie dat zelf of toch bij een dealer?

Groet Hans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #593 Gepost op: 07-09-2009, 09:42 »
@Hans, voor prijzen zadels moet je toch echt bij Ray Z opvragen, deze kunnen sterk varieƫren nagelang je wensen.Op zijn website zie je mijn 690 staan met aangepast zadel.Verder heb ik geen verhoogd ruitje omdat met mijn lengte van 2.00m dat toch geen zin heeft;verder tank ik altijd op tijd, verbruik is 5l:100km.
GPS kan gewoon met ram mount op stuur gemonteerd worden;permanenten 12V en geschakelde 12V aansluitingen zit standaard achter de koplamp;gelukkig geen can bus dus je kunt rommelen wat je wilt.

Wat is de website van Ray Z ook weer ben zijn link kwijt?
Orange is the color.

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #594 Gepost op: 07-09-2009, 09:53 »
Dat is Rayz.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #595 Gepost op: 08-09-2009, 10:18 »
Hoeveel inhoud hebben jullie koffers en steken deze uit ten opzichte van het stuur?
Gisteren naar KTM dealer geweest in Bodegraven maar helaas geen 690 te zien.
Onderhoud van deze motor doen jullie dat zelf of toch bij een dealer?

Groet Hans

doe ik zelf

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #596 Gepost op: 08-09-2009, 10:47 »

Gisteren naar KTM dealer geweest in Bodegraven maar helaas geen 690 te zien.


Groet Hans

Goedhart verkoopt alleen KTM 'straat motoren'
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #597 Gepost op: 08-09-2009, 11:00 »
Goedhart verkoopt alleen KTM 'straat motoren'

volgens de garantie is de 690 enduro ook een "straatmotor"

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #598 Gepost op: 08-09-2009, 11:27 »
volgens de garantie is de 690 enduro ook een "straatmotor"

Jep, alleen Goedhart ziet het iets anders... De 690SMC hebben ze wel  ???
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog