Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925584 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #600 Gepost op: 08-09-2009, 19:56 »
Wat is het tussen enduro R en enduro?
Heb namelijk alleen suspension travel front/rear verschillen gevonden.
@Martijn waarom verkoop je motor eigenlijk en wat heb je nu op het oog?

Groet Hans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #601 Gepost op: 09-09-2009, 09:07 »
He Hans, het betreft niet mijn fiets, maar ik was verbaasd zo'n jonge en opgetuigde R op marktplaats te zien. De mijne blijft, ben een blije gebruiker. Op het forum vind je voldoende info over de verschillen tussen de gewone R en de Enduro. Voornaamste verschil zijn de veerwegen en daarna de 'looks' (banden, kleur, spatbord, masker, e.d.).
 

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #602 Gepost op: 09-09-2009, 10:28 »
Wat is het tussen enduro R en enduro?
Heb namelijk alleen suspension travel front/rear verschillen gevonden.
@Martijn waarom verkoop je motor eigenlijk en wat heb je nu op het oog?

Groet Hans

Ik wil upgraden naar een R versie, die extra 25mm lijkt me toch handig, vooral omdat ik zo onhandig ben  ::) . Binnenkort maar eens rond bellen voor een inruil...
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #603 Gepost op: 10-09-2009, 11:50 »
Volgens deze medelander is er een nieuwe mapping uit:

KTM just released new fuel maps for all 690 models (SM/P/R, Duke, SMC, Enduro). The stock maps, the Akra maps and the 25KW versions are all new.
 
 The information says that the 'Adaptive functions' regarding APS and TPS (both are related to the throttle) are strongly improved. This is all it says. The maps are to be updated by the dealer at the next service.
 
 Two important points well known around here;  the 690 mapping consists of two separate files, the EP and FI part. Obviously it's critical that both are downloaded to the bikes' ECUs. Next, after installing the new mapping the 15 minute idle reset procedure is mandatory.
 
 I think this is good news and shows that KTM works to keep improving their bikes.
 
 
 A word of caution for Tuneboy users (like me), installing one of these new maps will overwrite and loose your specific Tuneboy tune. This is more or less the same for PC or Rapid Bike equiped bikes (if there are any). The settings of these devices are based on the installed fuel map. Installing a new fuel map will mess things up and a new setup on the dyno will be needed.

bron
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #604 Gepost op: 10-09-2009, 12:36 »
Ik zie dat het 'kleine' tankje voor onder het zadel inmiddels te koop is. Het alternatief wat ik prefereer, behalve de luchinlaat... Ik vraag me namelijk af of deze niet te laag zit voor een doorwading... Wat denken jullie?

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/KTM-690-ENDURO-SMC-AUXILIARY-GAS-TANK_W0QQitemZ220459756345QQcmdZViewItemQQptZMotorcycles_Parts_Accessories?hash=item33546ceb39&_trksid=p3911.c0.m14
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #605 Gepost op: 10-09-2009, 13:42 »
Aardig tankje, maar:

- je moet je airbox wegdoen
- nieuw K&N filter monteren + buis etcetc
- Niet erg offroad geschikt,

en bovenal:

De mijne loopt met een dergelijk filter absoluut beroerd, zonder complete aanpassing van de injectiemapping.
maw: compleet nieuw tunen wil je dit goed hebben.


Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #606 Gepost op: 10-09-2009, 15:37 »
Aardig tankje, maar:

- je moet je airbox wegdoen
- nieuw K&N filter monteren + buis etcetc
- Niet erg offroad geschikt,

en bovenal:

De mijne loopt met een dergelijk filter absoluut beroerd, zonder complete aanpassing van de injectiemapping.
maw: compleet nieuw tunen wil je dit goed hebben.



Exact waar ik bang van was...

Iemand de nieuwe optie van Richard gezien??
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #607 Gepost op: 10-09-2009, 20:12 »
Even een hersenspinsel wat doe je als als er super (98) te tanken valt mag je dan euro 95 erin gooien?
Kan je de KTM ombouwen naar euro 95?

Groet Hans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #608 Gepost op: 10-09-2009, 20:19 »
Exact waar ik bang van was...

Iemand de nieuwe optie van Richard gezien??
welke????
tankje is nog steeds niet klaar  :( :( :( :(

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #609 Gepost op: 10-09-2009, 20:42 »
Even een hersenspinsel wat doe je als als er super (98) te tanken valt mag je dan euro 95 erin gooien?
Kan je de KTM ombouwen naar euro 95?

Groet Hans


KTM rijdt toch op euro 95. :confused:


Volgens mij krijg je problemen als je een lager octaan gehalte gaat tanken dan voorgeschreven.

Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #610 Gepost op: 10-09-2009, 20:46 »

KTM rijdt toch op euro 95. :confused:


Volgens mij krijg je problemen als je een lager octaan gehalte gaat tanken dan voorgeschreven.



daar is een andere mapping voor

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #611 Gepost op: 10-09-2009, 21:10 »
Tank oplossing kan je óók dit kopen......
http://www.justgastanks.com/store/index.php?manufacturers_id=15 kost je maar 85 dollar voor ongeveer 6 liter/1,5 gallon benzine extra.Wel handig als je met je tentje op een camping staat en je wilt de omgeving verkennen met je motor je monteert namelijk koppelingstuk als je je bagagerek en plaatst de tank waar je koffers hebben gezeten!


@Richard;
Waar rijdt de 690 op; 95 of 98 ?

Groet Hans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #612 Gepost op: 10-09-2009, 22:24 »
Tank oplossing kan je óók dit kopen......
http://www.justgastanks.com/store/index.php?manufacturers_id=15 kost je maar 85 dollar voor ongeveer 6 liter/1,5 gallon benzine extra.Wel handig als je met je tentje op een camping staat en je wilt de omgeving verkennen met je motor je monteert namelijk koppelingstuk als je je bagagerek en plaatst de tank waar je koffers hebben gezeten!


@Richard;
Waar rijdt de 690 op; 95 of 98 ?

Groet Hans

op 95
ik ben de proefpersoon voor het tankje en je rijd eerst je tankje leeg en dan pas je standaard tank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #613 Gepost op: 11-09-2009, 08:13 »
daar is een andere mapping voor

Snap ik, maar niet elke motor heeft een stekker of schakelaar om deze "staand vrije hand" aan te passen  ;)

Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #614 Gepost op: 17-09-2009, 08:54 »
Snap ik, maar niet elke motor heeft een stekker of schakelaar om deze "staand vrije hand" aan te passen  ;)


het ging toch over de 690? en die heb dat wel 8)