690/SE:
De diameter van de AS is hetzelfde, de bussen zijn hetzelfde, de tandwieldrager is geheel hetzelfde, maar, volgens mij is de 690 naaf smaller en krijg je het SE wiel er dus niet in (naaf is iig niet hetzelfde onderdeel, ik ben bang dat remschijf en tandwiel te ver uit elkaar staan.)
Zeker weten die ik het niet: Dan moet iemand met een SE even afstand tandwiel-remschijf meten.
wbt slijtage enzo: Ik denk niet dat je veel verschiltussen een SE en 690 zal hebben: Bij een SE slijten de banden ook hard (nog harder...) evenals ketting etcetc; SE onderdelen zijn wat duurder (zwaarder). Olie-interval bij de SE is 7500km... dat scheelt ook weinig, en dan moet er meer in. Kleppenstellen moet vaker bij de 690 maar das weer heel makkelijk te doen.
Kortom: kwa onderhoudt en kosten zal het niet veel schelen.
690 rijdt makkelijk op de weg.. speelding. Alleen voor langere afstanden is de 950 natuurlijk wel veel makkelijker.