Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925438 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #750 Gepost op: 25-01-2010, 12:10 »
Tjek.
 
Binnenkort ook een 690R enduro rijder. Toch de LC8 weggedaan en deze gekocht. :D :D
 
Gelijk wat vraagjes:
- Kan de tripmaster afstandsbediening die ook op een LC8 past op de 690 enduro ? Ik zie bij jullie wel plaatjes met zo'n switch namelijk. Er zal vast een ICO bij moeten maar toch even de vraag.
- Zo'n stuurdemper kit van SCOTT, waar kan je die kopen en tegen welke prijs ? Of is de KTM orginele accesoire een betere optie ?
- Wat is de beste standaard radiator protectie en skidplate. KTM of Touratech. Zelf maken is helaas voor mij geen optie.
 
Nu is het grote wachten begonnen tot ie binnen is....
 
 

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #751 Gepost op: 25-01-2010, 14:06 »
Tjek.
 
Binnenkort ook een 690R enduro rijder. Toch de LC8 weggedaan en deze gekocht. :D :D
 
Gelijk wat vraagjes:
- Kan de tripmaster afstandsbediening die ook op een LC8 past op de 690 enduro ? Ik zie bij jullie wel plaatjes met zo'n switch namelijk. Er zal vast een ICO bij moeten maar toch even de vraag.
- Zo'n stuurdemper kit van SCOTT, waar kan je die kopen en tegen welke prijs ? Of is de KTM orginele accesoire een betere optie ?
- Wat is de beste standaard radiator protectie en skidplate. KTM of Touratech. Zelf maken is helaas voor mij geen optie.
 
Nu is het grote wachten begonnen tot ie binnen is....
 
 

Vraag 1 heb ik geen weet van, sorry.

Vraag 2 Waarom wil je een demper? De 690 is in mijn ervaring niet zo stijl van voren. Misschien een goede optie in woestijnzand maar dat heb ik nog niet gevoelf.

Vraag 3 KTM's versie lijkt nu de beste radiator bschermer te zijn. Skidplate heb ik van KTM en doet zijn werk, dik genoeg.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #752 Gepost op: 25-01-2010, 14:31 »
Tjek.
 
Binnenkort ook een 690R enduro rijder. Toch de LC8 weggedaan en deze gekocht. :D :D
 
Gelijk wat vraagjes:
- Kan de tripmaster afstandsbediening die ook op een LC8 past op de 690 enduro ? Ik zie bij jullie wel plaatjes met zo'n switch namelijk. Er zal vast een ICO bij moeten maar toch even de vraag.
- Zo'n stuurdemper kit van SCOTT, waar kan je die kopen en tegen welke prijs ? Of is de KTM orginele accesoire een betere optie ?
- Wat is de beste standaard radiator protectie en skidplate. KTM of Touratech. Zelf maken is helaas voor mij geen optie.
 
Nu is het grote wachten begonnen tot ie binnen is....
 
 
Gefeliciteerd met je aankoop!

- Tripmaster heb je niks aan, kan je niet rijdend bijstellen. Als je er toch een wilt moet je die van een EXC hebben weet niet of dat dezelfde is.
- Stuurdemper vind ik niet nodig, misschien verander ik na de Tuareg van mening. Dr. Bean heeft die van Scott.
- Skidplate heb ik van Flatland, geeft betere zij-bescherming dan die van KTM hardparts. Die laatste heb ik nog liggen (gebruikt en gebutst voor de helft van de nieuwprijs).
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #753 Gepost op: 25-01-2010, 15:43 »
stuurdemperkid kun je bestellen bij Ewout van RBC (ik vind hem wel lekker hoor!)
radiatorbeschermer heb ik van RBC, Hij komt geloof ik van de franse 690dakar kit. (naam ben ik even kwijt)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #754 Gepost op: 25-01-2010, 16:15 »
... Ewout van RBC (ik vind hem wel lekker hoor!)
Klein 'coming out"-momentje van Dirk.  :o .
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #755 Gepost op: 25-01-2010, 16:30 »
radiatorbeschermer heb ik van RBC, Hij komt geloof ik van de franse 690dakar kit. (naam ben ik even kwijt)

Meca Systems...XToon heeft deze ook.

Volgens mij heeft Gerben inmiddels de KTM versie. Ziet er flink stevig uit.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #756 Gepost op: 25-01-2010, 20:49 »
Gelijk wat vraagjes:
- Kan de tripmaster afstandsbediening die ook op een LC8 past op de 690 enduro ? Ik zie bij jullie wel plaatjes met zo'n switch namelijk. Er zal vast een ICO bij moeten maar toch even de vraag.
zoals reeds gezegd: Helaas heb je aan de originele tripmeter niks: Veel te kleine lettertjes, en het bijstellen gaat niet tijdens het rijden (Ik snap niet dat KTM na vele goeie tellers toch weer iets nieuws moest maken wat niet werk!!). Ik zou hem wel laten zitten, anders kan je je efi-errorcodes niet meer uitlezen als dat ooit nodig is.

Gewoon als backup teller is het nog wel bruikbaar: Als tank-indicatie etc.
Mocht je ICO/IMO/Vector helemaal uitvallen heb je iig iets als backup.

De ktm-AB werkt wel, maar wordt aangesloten met een heel klein dun stekkertje: Bij mijn LC8 is het zo'n grote 2x2 connector... past dus niet echt. AB  voor de 690 is hetzelfde als de nieuwe 2009/2010 EXC modellen gebruiken.

Citaat
- Zo'n stuurdemper kit van SCOTT, waar kan je die kopen en tegen welke prijs ? Of is de KTM orginele accesoire een betere optie ?

ik heb dus idd de scott. Past perfect, werkt perfect. kost helaas... 
Ik heb hem zelf via een kennis  uit amerika gehaald, rechtstreeks bij scott vandaan:
http://www.scottsperformance.com/damperinfo.php

de stuuropname is gewoon EXC, maar de frame-pen is lastig.

Citaat
- Wat is de beste standaard radiator protectie en skidplate. KTM of Touratech. Zelf maken is helaas voor mij geen optie.

Ik heb de KTM beschermer: (dan moet je effe het hele topic lezen he ...  ::) :P ;) , zie hier: (onderaan)
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5708.675

ik ben er best tevreden over dus, en ik zou er zeker 1 monteren.

verder plaatjes van de mijne:
http://forum.lc8.nl/modules.php?set_albumName=album55&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #757 Gepost op: 26-01-2010, 18:59 »
Ik ga het hele topic nog eens doorlezen, had het al een beetje gevolgd. Maar nog niet helemaal.
Als ik op de SCOTT pagina kijk, komt je stuur door de hele setup 20 mm hoger. Even wachten tot ik de bike heb, maar ik denk dat ik het stuur net zoveel moet verhogen als mijn LC8, dus ik prik er dan nog standaard verhogers bij denk ik tot samen 5 cm.
 
Even de volgende opties genoteerd:
- Flatland racing skidplate. Niet duur trouwens. En mooi ding
- Verlaagde steps Motobau (had ik nog van de LC8)
- KTM radiator protectie.
- SCOTT demper plus standaard verhogers. Nog effe over denken, duur.
- Leovince uitlaat.
- Andere tankdop bij Verpalen.
 
Dan nog het roadbook gebeuren, moet ik nog eens goed over denken. Moet makkelijk afneembaar zijn en val proof en niet te ingewikkeld... :P :P

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #758 Gepost op: 26-01-2010, 19:18 »
KTM roadboeksteun van de EXC, makkelijk!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #759 Gepost op: 26-01-2010, 21:10 »
De scott stuurdemperplaat komt idd gewoon onder de originele stuurhouder, en is zo'n 20mm dik.

MAAR: je kunt de originele stuurblokken in verschillende hoogtes krijgen. Ik heb 5mm LAGERE gekozen dan de originel, waardoor mijn stuur dus slechts 15mm omhoog is gegaan. Op de 690 sta je zowieso iets rechter op dan op de 950/990, omdat de afstand stuur-voetsteunen korter is.

Oja, en je hebt geen schuine stuuropname meer en kunt het stuur met de kroonplaat, demper-basisplaat en de steunblokken naar voren en achteren verplaatsen. (zoals ook bij de EXC).

ps.: Je kunt ook de offset van de vork verstellen van 22-24mm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #760 Gepost op: 27-01-2010, 00:02 »

ps.: Je kunt ook de offset van de vork verstellen van 22-24mm

die kon ik nog niet,vertel 8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #761 Gepost op: 27-01-2010, 16:41 »
Citaat
KTM roadboeksteun van de EXC, makkelijk!

Is dat dit artikel nummer 59012090100 ?
Past dat 1 op 1 op de 690R ?

http://www.ktm.nl/index.php?id=248&powerpartID=403&isotype=12
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #762 Gepost op: 27-01-2010, 20:08 »
die kon ik nog niet,vertel 8)

ik heb het nog niet gedaan, maar de balhoofdpen heeft een soort excentertje in de kroomplaat boven en onder die je kan omdraaien. Daarmee gaat de offset van 22 naar 24 (of v v). Der staat ergens een markering op (ik meen aan de onderkant) want ik heb het al eens gecheckt bij die van mij.

Bij grotere offset heb je meer naloop en dus een stabilire motor, v.v. heb je met een kleinere offset ook een kortere naloop en een meer wendbare motor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #763 Gepost op: 28-01-2010, 00:01 »
Bij grotere offset heb je meer naloop en dus een stabilire motor, v.v. heb je met een kleinere offset ook een kortere naloop en een meer wendbare motor.

Net andersom.
Bij een grotere offset heb je een kleinere naloop.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #764 Gepost op: 28-01-2010, 08:53 »
ok voor alle duidelijkheid zonder al die termen :P
als ik m omzet vanaf fabriek-af naar de andere kant gaat ie dan wendbaarder of juist stabieler?