Ik had wat problemen met m'n injectie. Het begon na het helemaal leegrijden van tank. De keer daarop slecht stationair lopen en soms afslaan met optrekken. De keer daarna heel beroer op lage toeren en zelf stotteren als je het gas helemaal open draaide. Na het afspuiten probleem helemaal weg (leek het).
Uiteindelijk bleek het een vervuild brandstoffilter te zijn. Het lijkt erop dat er materiaal in de tank zit wat uiteindelijk de filter dichtslibt. Het was heel fijn zwart materiaal (misschien van tankdop of montage kit, spuitgiet resten of iets degelijks), en zeker geen zand.
Na het vervangen van de filter werd het beter, daarna een flesje injector reiniger en nu is het voor 95% weg, wil nog niet stationair blijven lopen voor 5 minuten, maar met rijden geen last meer.
Ik raad iedereen aan om na bijvoorbeeld een jaar de filter preventief te vervangen. De filter is te koop bij de automaterialenhandel: Mahle KL15 voor een paar euro. KTM wil er 60 euro voor hebben. Pakkingen heb je niet nodig, die blijfen heel.
1. Tank zover mogelijk leeg rijden
2. Achterwiel en spatlap verwijderen
3. 4 Schroefjes losdraaien met een grote trechter en jerrycan eronder
4. Dan komt eerst de pomp met kunstof omhulsel eruit, vervolgens na veel friemelen de brandstoffilter en daarna snelkoppelingen om het hele spulletje los te halen, maar da's niet nodig
5. de boel terugduwen de tank in is lastig en kostte mij een paar pogingen omdat je de leidingen niet moet knikken en de ruimte beperkt is