Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925171 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #855 Gepost op: 24-02-2010, 14:45 »
Vandaag 200km op de klok gezet heen en weer naar de RDW in Heerenveen , als je je motor wilt invoeren is echt een aanrader , vrolijke lui en meedenkend .
Nu een vraagje het viel mij op dat mijn tempratuur indicatie niet verder kwam dan twee blokjes en terug met een graad of 5 warmer , uiteindelijk 3 blokjes .
Volgens het manual is 4 blokjes warm .
Heb dus het idee dat hij aan de koele kant blijft , heb een 110/120 km per uur gereden .
Ervaring met de 990 is dat hij al gauw op de 4 blokjes staat , en bij stilstand omhoog vliegt met als resultaat de fan aan .
Is deze Temp indicatie normaal of moet ik mijn termostaat een keer gaan bekijken ?
Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #856 Gepost op: 24-02-2010, 15:25 »
Doet de mijne ook Olaf. Komt hooguit tot 3 blokjes..........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #857 Gepost op: 24-02-2010, 17:32 »
Doet de mijne ook Olaf. Komt hooguit tot 3 blokjes..........

Dat is normaal dus , mooi .
 
Groeten Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #858 Gepost op: 24-02-2010, 18:14 »
van dat rempedaal had ik gevolgd op advrider, eerste serie was meteen uitverkocht.
Wat kost een 'gewone' rempedaal, weet iemand dat? dus na hoeveel normale rempookjes heb je m 'terug' (150$/stk)
En dan nog benieuwd: als die rempedaal niet buigt gaat er dan niet iets anders voor in de plaats breken/buigen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #859 Gepost op: 24-02-2010, 20:33 »
Precies, laat lekker zitten dat buigbare ding. Ik heb wel het voorste schroefje eruit en een draadje aan de carter, kan ie nooit zover buigen dat ie knapt.

Temperatuur van 2 streepjes met dit weer is het normaal, pas als je gaat trailen of door zwaar zand gaat ploegen krijg je 6 streepjes en gaat de fan aan.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #860 Gepost op: 24-02-2010, 21:33 »
Stja.. ik vind het origineel ook prima: Lekker buigbaar, en bij mij is ie nog niet stuk hoor.

ik heb wel:
- klappookje er aan (TT)
- takken-vanger draad eraan (ook handig als zekerheidsdraad)

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #861 Gepost op: 25-02-2010, 07:46 »
kun je een fotootje maken van de bevestiging aan het carter en de "takkenvanger"?
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #862 Gepost op: 25-02-2010, 20:06 »
???

Takkenvanger: Das gewoon zo'n stukje kabel tussen pedaal en een schroefje.

Ze komen standaard met een lipje voor M6 boutje: neem er een die iets VOOR het pedaaltje zit.

Standaard pedaaltje (met EXC metaalhoekje) heeft al een gaatje voor de kabel.

spreekt zo voor zich dat er geen plaatje bij hoef.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #863 Gepost op: 26-02-2010, 11:12 »
Gisteren de KTM even op de weegschaal gezet.

Min:      Originele uitlaat vervangen door lichter
Min:      Tankdop vervangen door schroef
Plus:      Carterplaat vervangen door steviger
Plus:      Stuurdemper erop
Plus:      Stevigere voortandwiel/koppeling beschermer erop
Plus:      Roadbook frame erop

En nog een litertje of 5 in de tank (130 km rustig gereden met een volle tank)

145,5 KG, leeg is die dus nu +/- 140 kilogrammen.

Onno, welke carterplaat heb je? Adventure-spec of KTM of Rally Raid of een andere?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #864 Gepost op: 26-02-2010, 12:27 »
kun je een fotootje maken van de bevestiging aan het carter en de "takkenvanger"?

op deze plaatjes kan je hem al zien:



ik heb er nu alleen een TT klappedaaltje aan zitten.. maar dat maakt weinig uit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #865 Gepost op: 26-02-2010, 12:49 »
Citaat
Onno, welke carterplaat heb je? Adventure-spec of KTM of Rally Raid of een andere?

Ik heb een flatland racing carterplaat laten komen uit de US. Op aanraden geswindespoed
De bescherming van de pedalen kan beter, maar verder een mooi product.. en niet al te prijzig. Ongeveer 110 euro incl verzenden en tax etc.
 
Nu misschien iets meer ivm recente eur/dollar ontwikkelingen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #866 Gepost op: 28-02-2010, 14:13 »
Ik had wat problemen met m'n injectie. Het begon na het helemaal leegrijden van tank. De keer daarop slecht stationair lopen en soms afslaan met optrekken. De keer daarna heel beroer op lage toeren en zelf stotteren als je het gas helemaal open draaide. Na het afspuiten probleem helemaal weg (leek het).

Uiteindelijk bleek het een vervuild brandstoffilter te zijn. Het lijkt erop dat er materiaal in de tank zit wat uiteindelijk de filter dichtslibt. Het was heel fijn zwart materiaal (misschien van tankdop of montage kit, spuitgiet resten of iets degelijks), en zeker geen zand.

Na het vervangen van de filter werd het beter, daarna een flesje injector reiniger en nu is het voor 95% weg, wil nog niet stationair blijven lopen voor 5 minuten, maar met rijden geen last meer.

Ik raad iedereen aan om na bijvoorbeeld een jaar de filter preventief te vervangen. De filter is te koop bij de automaterialenhandel: Mahle KL15 voor een paar euro. KTM wil er 60 euro voor hebben. Pakkingen heb je niet nodig, die blijfen heel.

1. Tank zover mogelijk leeg rijden
2. Achterwiel en spatlap verwijderen
3. 4 Schroefjes losdraaien met een grote trechter en jerrycan eronder
4. Dan komt eerst de pomp met kunstof omhulsel eruit, vervolgens na veel friemelen de brandstoffilter en daarna snelkoppelingen om het hele spulletje los te halen, maar da's niet nodig
5. de boel terugduwen de tank in is lastig en kostte mij een paar pogingen omdat je de leidingen niet moet knikken en de ruimte beperkt is





None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #867 Gepost op: 28-02-2010, 14:54 »
gezien de maat van het filter, kan het filter zelf eigenlijk niet verstopt raken door dat beetje prut. Dat wordt eigenlijk ook bevestigd doordat je nog wel volgas kon rijden, maar juist niet meer stationair etc.:

Mijn idee is dan ook dat deze fijne prut gedeeltelijk DOOR het filter komt.. en in de injector, die er van verstopt gaat zitten.

Zo'n reiniginsflesje helpt dan natuurlijk.. maar los ook de troep in het filter op.. waardoor dat juist weer in de injector kan komen: Ergo: Idd filter vervangen en vervolgens nog een keer injector reiniger.

Hopelijk zit het er bij mij niet in.. want ik heb geen zin om de pomp er nog uit te halen: Risico dat er nu wat lek gaat oid is me te groot. Als het moet doen we het bij de rally... maar liever niet.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 140
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #868 Gepost op: 28-02-2010, 15:02 »
Hij blijft mijn intresse hebben als vervanger voor de 950 SE  ;)
Zou het 17" SM setje van de SE passen op de 690 enduro.
Ik weet al dat de SMC wielen er zo niet in passen, maar als ik zo eens kijk lijken de maten van de 950 en de 690 enduro wel erg veel op elkaar.
 
einde van een tijdperk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #869 Gepost op: 28-02-2010, 16:42 »
Nou, ik hoop dat ik voorlopig geen vuil filter heb of problemen van andere aard.
 
Even kort checken, de DID VM 520 X ring is toch een goeie vervanging van de originele ketting ? of hebben jullie een ander type erop gegooid ?
 
Tweede vraag: Kan ik zonder problemen met de standaard mapping rijden met een Leovince uitlaat (zonder geperforeerd plaatje ertussen)....? Of loop ik dan kans op motorschade omdat hij wat armer loopt.... het lijkt me niet, Lambda sonde regelt toch het mengsel ?