Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925244 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #870 Gepost op: 28-02-2010, 17:28 »
520VM is prima

Lambdasonde regelt langzaam bij, systeem is niet zelflerend. Dus dan heb je wel steeds iets te arm mengsel. Maar motorschade zal je er niet snel van krijgen hoor: Dat zou pas gebeuren als je langdurig volgas rijdt en de zaak echt heet wordt; en dan regelt de lambdasonde ook nog bij...

Alleen zal je misschien merken dat ie onderin niet lekker wil oppakken.


Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #871 Gepost op: 28-02-2010, 21:02 »
heb standaard mapping met leo vince. enige keer dit ik met mapping/sensoren een issue heb gehad was in de OER, van hoogte in de koude snel naar lager niveau, 2 maal een stotter en toen klaarde alles weer  bij.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #872 Gepost op: 28-02-2010, 21:16 »
Maar waarom zou je met de standard mapping willen blijven rijden?

Die prut in het bakkie is wat ik kon opvangen de rest lig op de vloer :(. Maar misschien heb je gelijk en anders was het probleem nu 100% weg en niet 90. Maar veel volgas rijden de komende tijd 8)
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #873 Gepost op: 28-02-2010, 21:20 »
Maar waarom zou je met de standard mapping willen blijven rijden?

Die prut in het bakkie is wat ik kon opvangen de rest lig op de vloer :( . Maar misschien heb je gelijk en anders was het probleem nu 100% weg en niet 90. Maar veel volgas rijden de komende tijd 8)

omdat ik nog geen reden heb de mapping te wijzigen. Denk dat mijn splutter en plof aan de luchtsensor lag en niet specifiek de mapping nog het pijpje.

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #874 Gepost op: 02-03-2010, 08:43 »
En omdat ie dan lekker weinig brandstof gebruikt....
 
Best handig met een klein tankje. Mijn 990 Adventure ging eerder op reserve om maar eens aan te geven. en dat met een 20L tank. Nu staat er al weer 200+ km op terwijl het lampje nog niet aan is. Weg kilometers weliswaar, maar al weer boven de 1 op 20 dus. En als het verder niet veel uitmaakt of toevoegt (fel zat onderin vind ik). Waarom dan een Akra mapping kan je ook andersom vragen ???

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 140
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #875 Gepost op: 03-03-2010, 16:36 »
Zaterdag of dinsdag mag ik de mijne ophalen  :D
einde van een tijdperk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #876 Gepost op: 08-03-2010, 15:04 »
Vandaag mijn vering laten aanpassen bij Rinie Van Laar .
Andere veren voor en achter , en de shims zijn aangepast .
Door de sneeuw erheen met een zonnetje weer terug , een merkbaar verschil , was voor mij zeker de moeite waard , ben zelf een 98kg , en met de toekomstige voortanks erop was het orgineel niet afdoende .
Mocht meekijken en af een toe een hand uitsteken , een hoop van opgestoken , weet nu tenminste wat er gebeurt als je aan het klikken gaat .
Voor mij een aanrader dit adres .
 
Groeten Olaf

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 140
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #877 Gepost op: 11-03-2010, 20:32 »
Op het adv forum hebben ze het over de slechte constructie van de bevestiging van de radiator bescherming,  die is bevestigt aan de radiator en kan bij een kleine val de bevestigingsbouten uit de radiator rukken.
Iemand al ervaring mee gehad ?
einde van een tijdperk

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #878 Gepost op: 12-03-2010, 00:36 »
Op het adv forum hebben ze het over de slechte constructie van de bevestiging van de radiator bescherming,  die is bevestigt aan de radiator en kan bij een kleine val de bevestigingsbouten uit de radiator rukken.
Iemand al ervaring mee gehad ?

Heb zelf de buitenkappen plus de plastic radiator windgeleiders met tyraps vast gemaakt. Val er aardig vaak af en tot nu toe geen problemen.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #879 Gepost op: 12-03-2010, 08:27 »
radiatorbescherming aan de voorzijde (dat zwarte ding) lijkt me geen probleem; die steekt niet echt uit etc.

de zijkappen zitten wel idd aan de radiator vast met lipjes aan de zijkant: 1x vallen en het lipje scheurt uit en je radiator is lek.

-> snelle oplossing: boutje er uit, dunne tiewrap er in
-> betere oplossing: Radiatorbeschermbeugels kopen (bijv die van KTM zelf, zie enkele pagina's terug in dit topic): Kapje vastzetten aan bescherming (met tie-wrap.)

Ik heb zelf inmiddels de onderste lipjes aan de radiator er echt afgeslepen, en aan de KTM beschermer 2 lipjes gelast zodat het kapje daar fatsoenlijk op bevestigd (altijd nog met een plastic-boutje).

v.a. maandag zal die getest worden :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #880 Gepost op: 12-03-2010, 10:16 »
de safaritank beschemd ook goed en zit niet vast aan de radiateur

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #881 Gepost op: 12-03-2010, 10:47 »
OK, grote zijkappen dus ook vast tie rappen.. dit weekend even doen.
 
Dr Bean : succes in Marokko !!!


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #882 Gepost op: 12-03-2010, 12:42 »
OK, grote zijkappen dus ook vast tie rappen.. dit weekend even doen.
 
Dr Bean : succes in Marokko !!!


Gerben  je komt toch wel met de 1e prijs thuis he
iedereen veel plezier en hou alles heel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 140
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #883 Gepost op: 12-03-2010, 17:10 »
Bij die op ADV forum ging het niet over die lip, maar over de bevestinging van de kap
einde van een tijdperk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #884 Gepost op: 12-03-2010, 17:35 »
jep idd: zie foto.

ik bij een val wel die lip afgescheurd, maar niet dit punt. Lijkt me eerlijk gezegd ook niet het eerste wat gebeurd: vraag is is altijd: Is dit 1 iemand die dit heeft op de wereld.. of gebeurd het idd vaker?? 

Met de KTM radiatorbeugels zit die front-kap nog steeds aan de radiator zelf vast... misschien eens kijken of daar makkelijk wat aan te doen is.