Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925317 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #900 Gepost op: 20-03-2010, 22:54 »
ik zie niet hoe dat mijn zadel gaat fixen... ik zie wel dat het reclame is.

Als jij er zo over denkt.......Hier heb ik geen zin in.
Bericht heb ik verwijderd.
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #901 Gepost op: 21-03-2010, 00:40 »
Jammer dat je na 1 reactie zo reageerd, kan zo zijn dat er andere mensen een andere mening hebben..
 
Blijf de toepassing van teflon in de motorolie intressant vinden..
 
Dus hier weer de link  ;)
 
https://www.interflon.net/scripts/realtime.php?link=NLNLNLA8409485661675110
 
 
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #902 Gepost op: 21-03-2010, 08:16 »
bij mij precies hetzelfde Toon. Zadel schuurt stuk aan de zijkant omdat de bodemplaat een scherpe rand heeft, en je bij het klemmen van de motor niks anders dan het zadel hebt om te klemmen.

Ik heb ray een rallyzadel laten maken en die rand er afgehaald... voorlopig bijft ie heel!

Als je met "bij het klemmen van de motor"bedoeld het op de aanhanger vastsnoeren dan is dat bij mij niet het geval.
Er gaat bij mij nooit een spanband over de buddy.
Ik heb in de driehoek "V" waar je achterschokker zit het frame aan beide kanten met dikke folie,zoals je die wel eens op een bovenkant achterbumper ziet,afgeplakt en daar gaat een spanband doorheen naar achteren.
Het stoort me overigens dat als je buddy van een nieuwe motor van nog geen jaar oud aan flarden is ik moet bedelen om garantie te krijgen. :(

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #903 Gepost op: 21-03-2010, 09:39 »
Met klemmen wordt denk ik bedoeld het klemmen met  je knieen als je staand rijdt. Door de beweging van de motor scheuren je knieen dan langs de zadelrand. Ik zie dat bij me XT600 ook helemaal verslijten daar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #904 Gepost op: 21-03-2010, 10:18 »
psies: klemmen tussen de knieen.

Ik slijt ook de zijkant van de tank behoorlijk af: Ik heb daar nu steenslagfolie op geplakt

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #905 Gepost op: 21-03-2010, 13:30 »
Kijk eens waar een KTM persofficier op rijdt

http://picasaweb.google.com/lh/photo/kRnA4mtvrz6IYiwEWnyGNw?feat=directlink

Gespot tijdens het Rallymaniacs weekend, in 1 woord WOW!!

Mooi dat 1 van deze 3 of 4 Baja fietsen gewoon in Nederland 'woont'... :) :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #906 Gepost op: 21-03-2010, 15:09 »
jep, stond een week geleden bij JTX in de winkel.

Baja, met rallyframe en carb.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #907 Gepost op: 21-03-2010, 17:20 »
vandaag de eerste zand meters met de 690.....
 
Maasvlakte was het programma. sowhej, das nog lang geen licht baantje. :)
 
Het was een combinatie denk ik van een beetje bier op zaterdag, weinig slaap, onwennig op een nieuwe motor, toch wel zwaar circuit (zand geulen) en te weinig kracht conditie. Maar na 1 ronde was ik totaal gesloopt. Toen maar even prive geoefend op een ander baantje, begon het al door te krijgen die bochten. Power zat zo'n 690...... daar licht het niet aan. Ik ga die zachte zand bochten eens goed oefenen, het ziet er allemaal zo makkelijk uit, maar je kan me toch veel fout doen. Ik denk dat ik te weinig gas hou en te weinig in de bocht leun, het wiel wil steeds de bocht uit.
 
Nu had ik ook dat foam filter erop, maar hoeveel olie moet daar nu op ? Er zat af fabriek al genoeg op waarschijnlijk, ik dacht te weinig, lekker extra ingesmeerd met filter olie, en toen wilde die niet starten. gelukkig een goeie accu, er kwam denk ik helemaal geen lucht meer door  ;D ;D ... Na een tijdje wel  :) :)  en liep hij weer lekker te snorren. Teller staat op 820 km Nog effe dus.....
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #908 Gepost op: 21-03-2010, 21:56 »
Welke olie heb je gebruikt ?
Ik kreeg een soort olie mee wat je ook voor bv K&N filter gebruikt , olie die op foam filters voor crossers wordt gebruikt zou te dik zijn voor dit type filter .
Advies was eerst wassen met de shampo dan drogen , en de olie erop , beetje inwerken en klaar .
Filter is gebruiksklaar nieuw niets aan doen .
Advies kwam bij Ktm dealer ermelo weg .
 
Olaf
 

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #909 Gepost op: 21-03-2010, 21:59 »
ik heb alleen met het papier filter gereden, inclusief brabants en portugees stof en toen ik deze week checkt zat er geen zweempje stof in het luchtfilter huis...
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #910 Gepost op: 22-03-2010, 11:34 »
Citaat
Ik kreeg een soort olie mee wat je ook voor bv K&N filter gebruikt , olie die op foam filters voor crossers wordt gebruikt zou te dik zijn voor dit type filter .
Advies was eerst wassen met de shampo dan drogen , en de olie erop , beetje inwerken en klaar .
Filter is gebruiksklaar nieuw niets aan doen .
Advies kwam bij Ktm dealer ermelo weg .

Van mijn KTM dealer in het westen heb ik Putoline filter olie meegekregen plus de reiniger van hetzelfde merk. Geen speciale olie specifiek voor dit filter overigens.....
 
Ik heb er gewoon teveel olie op gedaan. Beter teveel dan te weinig, gewoon uitgeschoten met de oliebus. Ben er nog niet zo handig in. Motor liep verder helemaal toppie, ik zal eens inspecteren hoe het filter er bijstaat nu.
 
 

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #911 Gepost op: 22-03-2010, 14:22 »
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #912 Gepost op: 22-03-2010, 16:33 »

Van mijn KTM dealer in het westen heb ik Putoline filter olie meegekregen plus de reiniger van hetzelfde merk. Geen speciale olie specifiek voor dit filter overigens.....
 
Ik heb er gewoon teveel olie op gedaan. Beter teveel dan te weinig, gewoon uitgeschoten met de oliebus. Ben er nog niet zo handig in. Motor liep verder helemaal toppie, ik zal eens inspecteren hoe het filter er bijstaat nu.
 
 

Je moet je schone en droge (foam)filter gewoon helemaal onderdompelen in filterolie, goed laten volzuigen en daarna zoveel mogelijk uitknijpen. (niet wringen!). Daarna nog een beetje masseren om de olie egaal te verdelen en klaaro.
Grtz,
Herr DRénérZéele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #913 Gepost op: 22-03-2010, 19:14 »
idd filterolie eerst goed doorkneden zodat alles goed onder zit, en het dan zo goed mogelijk uitknijpen, evt. zelfs in een schone doek droog knijpen.  je kunt het eigenlijk nooit te droog knijpen.

daarna eerst even goed laten uidampen, dan pas monteren.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 140
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #914 Gepost op: 22-03-2010, 20:06 »
We gebruikten vroeger altijd meerdere filters, zoadat er altijd wel 1 klaar voor gebruik was.
 ;) 
einde van een tijdperk