Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925334 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #915 Gepost op: 22-03-2010, 20:37 »
jep.

voor de 690 heb ik 4 filters liggen, voor de exc een zak vol.

ook handig dat je ze dan met een aantal tegelijk kan uitwassen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #916 Gepost op: 23-03-2010, 11:26 »
nog ff een paar foto s




Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #917 Gepost op: 23-03-2010, 11:38 »
Ziet er knap uit Richard!!

Hoeveel in de losse tank? Genoeg om Barcelona te halen zonder te tanken lijkt me :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #918 Gepost op: 23-03-2010, 11:45 »
Ziet er knap uit Richard!!

Hoeveel in de losse tank? Genoeg om Barcelona te halen zonder te tanken lijkt me :)
7 a 7,5 liter
totaal zo n 33 liter,moet dus bijna lukken

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #919 Gepost op: 23-03-2010, 14:50 »
@Richard ziet er goed uit! Waarom verwerk je de bagageframe om de benzinetank?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 140
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #920 Gepost op: 23-03-2010, 21:42 »
Ik had vandaag ineens een F1 lampje  ???  als ik hem in zijn neutral zette was het weg, maar kwam weer meteen bij het inschakelen van de versnellingen
De motor bleef gewoon lopen, op dat moment reed ik 10 km op reserve, voelde verders nix aan de motor.na een keer het contakt uit gezet te hebben was het weg.
Kan ik de foutcode nog oproepen ??
einde van een tijdperk

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #921 Gepost op: 23-03-2010, 22:14 »
Ik had vandaag ineens een F1 lampje  ???  als ik hem in zijn neutral zette was het weg, maar kwam weer meteen bij het inschakelen van de versnellingen
De motor bleef gewoon lopen, op dat moment reed ik 10 km op reserve, voelde verders nix aan de motor.na een keer het contakt uit gezet te hebben was het weg.
Kan ik de foutcode nog oproepen ??

Denk het niet, computertje heeft er weleens vaker last van in mijn ervaring.

Normaal knippert het FI lampje op een bepaalde manier, check je handleiding voor de juiste vertaling.

There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #922 Gepost op: 23-03-2010, 22:47 »
@Richard ziet er goed uit! Waarom verwerk je de bagageframe om de benzinetank?

je moet toch ergens 3 steunpunten vandaan halen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #923 Gepost op: 24-03-2010, 07:41 »
Ik had vandaag ineens een F1 lampje  ???  als ik hem in zijn neutral zette was het weg, maar kwam weer meteen bij het inschakelen van de versnellingen
De motor bleef gewoon lopen, op dat moment reed ik 10 km op reserve, voelde verders nix aan de motor.na een keer het contakt uit gezet te hebben was het weg.
Kan ik de foutcode nog oproepen ??
Foutcodes blijven in geheugen staan, dus je delaer kan ze altijd nog uitlezen mits deze de benodigde software heeft.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #924 Gepost op: 24-03-2010, 15:50 »
@Richard die steunpunten heb dan al namelijk; je bagageframewerk.
Je tank komt dus in rechthoekig raamwerk van je bagagerek te zitten.
Stel dat je frame (inwendige maten)3 dm lang en 2 dm hoog is.
En je wilt een tank van 9 liter dan zijn je afmetingen van je tank 3 x 2 x 1.5 decimeter aan 1 kant dus.
Totaal kan je jouw geval 42 liter meenemen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #925 Gepost op: 24-03-2010, 22:51 »
@Richard die steunpunten heb dan al namelijk; je bagageframewerk.
Je tank komt dus in rechthoekig raamwerk van je bagagerek te zitten.
Stel dat je frame (inwendige maten)3 dm lang en 2 dm hoog is.
En je wilt een tank van 9 liter dan zijn je afmetingen van je tank 3 x 2 x 1.5 decimeter aan 1 kant dus.
Totaal kan je jouw geval 42 liter meenemen.

dit is al meer dan genoeg
nog een paar(3)weekjes en dan ff proefrijden in tunesie

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #926 Gepost op: 25-03-2010, 13:14 »
Hey Richard, jij bent weer mooi bezig.Helaas ben ik daar veel ste lui voor. Maar de Safari tank welke Gert van de allroadschop geleverd lijkt mij een meer dan voldoende. Mijn 690 was er erg aantoe en moest door de doctoren van het rally bike center worden opgekrikt.  ( RBC is trouwens ook safari dealeer )Het gekke van de 690 is hij doet het altijd, maar daar ik dat ding verkracht en erg veel gebruik zonder onderhoud kan ik zeggen dat het een goed ding is. maar als RBC er niet naar gekeken had denk ik dat ik in Spanje still was komen te staan. Ik kan nu mooi als laatste rijder benzine verschaffen en ik hoef met het uitzetten niet vaker als 1x per dag te tanken. Misschien is de tank wat lomp, maar ik verwacht er geen last van te hebben, vermoedelijk is eer voldoende beenruimte. na het uitzetten van de Funduro Raid laat ik je het weten hou de tank mij bevalt. Nog een leuke tip van een diehard Enduro man, hij rijdt bij de inters en heeft meerdere zesdaagses gereden.
Gerjan het is simpel en zeker niet moeilijk. Als je hard wil rijden moet je aan je conditie werken en moet je vering snel reageren  ;D   ;D   ;D  anders gezegd de vering moet zo snel reageren als jij rijdt een tussenweg is er niet, met een snelle veer reaktie moet je ook hard rijden, met een trage veer reaktie kan hij ook niet knallen zeg maar  ::)   ::)  Echt Gerjan zo eenvoudig is het zegt hij  :-[
 

 

 

 

 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #927 Gepost op: 27-03-2010, 14:00 »
Hey Richard, jij bent weer mooi bezig.Helaas ben ik daar veel ste lui voor. Maar de Safari tank welke Gert van de allroadschop geleverd lijkt mij een meer dan voldoende. Mijn 690 was er erg aantoe en moest door de doctoren van het rally bike center worden opgekrikt.  ( RBC is trouwens ook safari dealeer )Het gekke van de 690 is hij doet het altijd, maar daar ik dat ding verkracht en erg veel gebruik zonder onderhoud kan ik zeggen dat het een goed ding is. maar als RBC er niet naar gekeken had denk ik dat ik in Spanje still was komen te staan. Ik kan nu mooi als laatste rijder benzine verschaffen en ik hoef met het uitzetten niet vaker als 1x per dag te tanken. Misschien is de tank wat lomp, maar ik verwacht er geen last van te hebben, vermoedelijk is eer voldoende beenruimte. na het uitzetten van de Funduro Raid laat ik je het weten hou de tank mij bevalt. Nog een leuke tip van een diehard Enduro man, hij rijdt bij de inters en heeft meerdere zesdaagses gereden.
Gerjan het is simpel en zeker niet moeilijk. Als je hard wil rijden moet je aan je conditie werken en moet je vering snel reageren  ;D   ;D   ;D  anders gezegd de vering moet zo snel reageren als jij rijdt een tussenweg is er niet, met een snelle veer reaktie moet je ook hard rijden, met een trage veer reaktie kan hij ook niet knallen zeg maar  ::)   ::)  Echt Gerjan zo eenvoudig is het zegt hij  :-[
 

 

 

 

 
 

ik ben ook te lui
erik  heb hem gemaakt(hij heeft ook de x tank van de bmw gemaakt

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #928 Gepost op: 27-03-2010, 15:54 »
Ahh zwaarttje,
 
Is vakmannetje, ken hem van de zijspan racerij
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #929 Gepost op: 27-03-2010, 18:18 »
offtopic: fundoru raid .. Spanje.... vertel...