Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925359 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #930 Gepost op: 27-03-2010, 18:30 »
vandaag de eerste zand meters met de 690.....
 
Maasvlakte was het programma. sowhej, das nog lang geen licht baantje. :)
 
Het was een combinatie denk ik van een beetje bier op zaterdag, weinig slaap, onwennig op een nieuwe motor, toch wel zwaar circuit (zand geulen) en te weinig kracht conditie. Maar na 1 ronde was ik totaal gesloopt. Toen maar even prive geoefend op een ander baantje, begon het al door te krijgen die bochten. Power zat zo'n 690...... daar licht het niet aan. Ik ga die zachte zand bochten eens goed oefenen, het ziet er allemaal zo makkelijk uit, maar je kan me toch veel fout doen. Ik denk dat ik te weinig gas hou en te weinig in de bocht leun, het wiel wil steeds de bocht uit.
 
Nu had ik ook dat foam filter erop, maar hoeveel olie moet daar nu op ? Er zat af fabriek al genoeg op waarschijnlijk, ik dacht te weinig, lekker extra ingesmeerd met filter olie, en toen wilde die niet starten. gelukkig een goeie accu, er kwam denk ik helemaal geen lucht meer door  ;D ;D ... Na een tijdje wel  :) :)  en liep hij weer lekker te snorren. Teller staat op 820 km Nog effe dus.....
 
 

Harder de bocht induiken, een finger op de koppeling, en een op de achterrem, om tractie te houden, om genoeg druk op de fork houden je poot ernaast houden, meer snelheid houden maakt het makkelijker in diep zand, en inderdaad je motor dieper inleunen, in de kom van de bocht je lichaam wel meeleunen anders ga je over de wal

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #931 Gepost op: 27-03-2010, 18:38 »
vinger aan de koppeling... tis gen 2t .

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #932 Gepost op: 27-03-2010, 19:15 »
Om tractie te regelen, niet om op toeren te houden

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #933 Gepost op: 27-03-2010, 19:17 »
ah

Offline member

  • *****
  • Berichten: 821
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #934 Gepost op: 27-03-2010, 19:50 »
Kijk Hier alles over de avonturen van Gerjan
 
offtopic: fundoru raid .. Spanje.... vertel...
 
Grz,
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #935 Gepost op: 27-03-2010, 20:04 »
heb gerjan maar ff gemailt
back on topic.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #936 Gepost op: 27-03-2010, 20:49 »
offtopic: fundoru raid .. Spanje.... vertel...
 

oops... dubbel post
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #937 Gepost op: 27-03-2010, 23:03 »
vinger aan de koppeling... tis gen 2t .

Ik vond deze opmerkelijker...

en een op de achterrem

Moet je zo plat op je tank gaan liggen  ;D (en waar laat je dan je voet??)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3071
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #938 Gepost op: 27-03-2010, 23:56 »
Flauw..
Net zo als bij je rijlessen voetje op de achterrem in de korte bochtjes...
 
Beetje vergeten maar vooral bedoeld voor de dikke 1 cilinders om het wegslaan van het achterwiel te voorkomen op de weg.
 
Zal het eens gaan proberen.. nu ik een tuf heb die wel de bocht om wil in mul ipv van dat ik op de BIG bijna moet stilstaan en dan de hoek om op het gas  ;)
DR 800, KTM LC4 640 [Adventure] www.drbigclub.nl

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #939 Gepost op: 28-03-2010, 10:40 »
een vingertje op de koppeling en eentje lichtelijk op de achterrem, geeft een rustiger rijbeeld in het mulle zand, nogmaals voor het regelen van tractie, hele gewone rijtechniek in de motorcross, is dat zo opmerkelijk?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #940 Gepost op: 28-03-2010, 11:20 »
een vingertje op de koppeling en eentje lichtelijk op de achterrem, geeft een rustiger rijbeeld in het mulle zand, nogmaals voor het regelen van tractie, hele gewone rijtechniek in de motorcross, is dat zo opmerkelijk?

op de weg in de bergen ook :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #941 Gepost op: 28-03-2010, 11:21 »
Hoe doe je dat bij eenrechter bochT; Voetje uit en voetje bij de achterrem?

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 112
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #942 Gepost op: 28-03-2010, 12:22 »
Rechterbocht, gaat ook wel, maar gaat m'n voetje pas uit op 't laatste moment,  vlak voor de helft vanuit staande positie voorop de tank kruip, gebruik dan alleen de koppeling bij 't uitkomen om tractie te houden, minder wielspin, en je pikt veel meer snelheid op,en je kunt feitelijk een versnelling hoger rijden
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #943 Gepost op: 28-03-2010, 12:39 »
nou rijdt een 690 bepaald niet als een crossmotor hoor: Gas dicht remt aardig op de motor, maar nog erger: gas open geeft behoorlijk wat vertraging.

Je moet er even aan wennen dat je voor je gevoel al heel vroeg in de bocht het gas moet open trekken. Je kunt dat ook op de koppeling doen, maar dat hoeft echt niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #944 Gepost op: 28-03-2010, 13:23 »
Gister 340km op de klok gereden waarvan 170km tijdens een offroad rit rond hellendoorn en omstreken .
Langsaam begonnen en halverweg met een groepje flink gas erop , wat heb ik genoten , het enige waar ik een beetje de balen van kreeg is het schakelen naar de 5 en 6 , zonder koppeling is het geen probleem maar met zit ik er voortdurend tussen .
Las al wel dat ik niet de enige ben , maar krijg toch wel twijfels of het zo hoort , en dat schakelen zonder koppeling gaat erg makkelijk en soepel maar krijg ik daar problemen mee (overmatige slijtage ) op ten duur .
Of moet ik het gewoon vergeten en de koppeling laten voor wat het is .
Ik heb overigens de smile van gisteren nog op mijn gezicht , nog nooit zo'n hoog tempo gereden , laatste 90 km met een gemiddelde van 50km per uur , in toch wel behoorlijk zwaar terrein .
 
Olaf