Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925440 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #960 Gepost op: 13-04-2010, 15:23 »
ik heb 1x 285 km gereden op een harde piste en rustig aan met de originele tank :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #961 Gepost op: 13-04-2010, 18:09 »
Hallo,
Is de speedo eenvoudig om te zetten van miles naar km's . Kun je dit zelf zoals op een originele ico van ktm( bv van een adventure 640 kan dat )  of moet je daarvoor naar de dealer ?
grtn
Peter Penson

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #962 Gepost op: 13-04-2010, 18:37 »
Hallo,
Is de speedo eenvoudig om te zetten van miles naar km's . Kun je dit zelf zoals op een originele ico van ktm( bv van een adventure 640 kan dat )  of moet je daarvoor naar de dealer ?
grtn
Peter Penson

nee,hoor
contact aanzetten
modeknop zo vaak indrukken tot je op ODO staat
dan modeknop ingedrukt houden tot weergave overspringt van km naar mijl of andersom

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #963 Gepost op: 14-04-2010, 08:14 »
Prachtig,
weer een probleem minder in de wereld.
Wat een machine toch die 690 enduro.
grtn
Peter Penson

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #964 Gepost op: 14-04-2010, 12:15 »
1 op 25  :o  daar kan ik alleen maar van dromen, 1 op 19 is net  haalbaar in mapping 1, in mapping 2 & 3 haal ik maar 1 op 18,, wel de akra mapping erin :-[
Bij 200km is de tank echt leeg.
Kan iemand me vertellen of die echt fijner rijd, anders laat ik de orginele mapping erin zetten bij de eerste beurt  :-X .
 

Man, ik droom al van 1:18.
Heb geloof ik slechts een of twee keer ongeveer zo zuinig gereden.
Meestal 1:16 en tijdens de laatste Paasrit zo'n 1:14.
Ik rij er nooit een ritje mee op de weg overigens.
Ik rij met een LeoVinci  zonder een aanpassing zoals een "accra mapping" maar wel op advanced stand 2

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #965 Gepost op: 14-04-2010, 16:44 »
Ja mensen, dit zijn weg kilometers he.....
Gewoon rustig rijden op B-wegen met mijn vriendin en af en toe lekker doortrekken.
 
Voor andere mensen heet dit ook wel ouwe lullen tempo. Off road heb ik nog nooit een goede meting gedaan.
 
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #966 Gepost op: 16-04-2010, 22:37 »
Hallo,
Wat een fantastisch draadje (je?!!) is dit!
Prachtig, al die info en ervaringen.
Voor mij reden genoeg om in te schrijven om te kunnen posten, omdat ik na jaren met een kawa klx 650 rondgebaggerd te hebben (voornamelijk met de tenere club waar ik lid van ben)  nu ook zo'n prachtige ktm 690 enduro in de garage heb staan!
Ik heb deze motor vorige week in duitsland gekocht en direct op de terugweg bij de all roadschop van die 50mm rox rizers gehaalt. Dat geeft al behoorlijk meer ruimte op de motor. nu zoek ik nog verlaagde voetsteunen (ik ben 1.98m lang). Motobau maakt deze van rvs, ik er hier iemand die ervaring heeft met deze dingen op een 690? of zijn er nog andere opties?
 
De motor moet nog ingevoert worden, dat hoop ik komende week te kunnen doen(kan bijna niet wachten om eens lekker gas te geven met dat ding!!)
 
groetjes rens s
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #967 Gepost op: 17-04-2010, 09:50 »
Ik heb verlaagde steunen van Motobau, -3 cm steunen en + 4cm stuurverhoging. Ben ook 1m98.
De steunen bevallen goed al lijkt de rechter steun iets krom te zijn (geworden?). Morgen een tweede test op de crossbaan. Er zaten wat harde landingen in vorige keer, maar of dat de reden is of dat ze gewoon niet geheel zuiver waren weet ik effe niet meer.....
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #968 Gepost op: 18-04-2010, 00:04 »
Heb er verstelbare voetsteunen opzitten van Ktm 1cm  omlaag en iets naar achter , en het stuur 5cm omhoog met verhogers van  rally Raid waar dan eventueel nog een stuurdemper op gemonteerd kan worden .
Dat bevalt goed .
Maar nog een paar cm omlaag zou ook niet gek zijn .
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #969 Gepost op: 18-04-2010, 20:18 »
hey hallo
Bedankt voor julie reakties!
KTM-FAN ik ben heel beniewd naar je bevindingen, vooral omdat ik de steunen zoals ik ze zie op de foto's op de site van motobou, er niet heel sterk uit vind zien (rvs is wel taai en sterk maar ook best wel buigzaam).
 
Olaf1234 die steunen heb ik ook bekeken bij de ktm boer, ziet er goed uit maar 1 cm is idd niet veel,
meer als 3 moet het denk ik ook niet worden omdat anders het rempedaal haast onder het carter uit gaat steken!
 
ondertussen heb ik een mailtje naar motobau gestuurt met de vraag of ze de steunen ook maken specifiek voor de 690 want dat is me niet helemaal duidelijk!?
 
groetjes rens s
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #970 Gepost op: 18-04-2010, 20:45 »
Rens de steunen zijn specifiek voor de 690. Mijn oude LC8 steunen pasten niet.
Ik heb vandaag weer op de crossbaan gezeten, zal eens kijken of er iets aan de stand veranderd is. Denk het niet hoor, het spul is stevig zat volgens mij..........

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #971 Gepost op: 18-04-2010, 20:59 »
Rens de steunen zijn specifiek voor de 690. Mijn oude LC8 steunen pasten niet.
Ik heb vandaag weer op de crossbaan gezeten, zal eens kijken of er iets aan de stand veranderd is. Denk het niet hoor, het spul is stevig zat volgens mij..........
Wat kosten ze eigenlijk , want ik zie ze niet appart vermeld voor de 690 ,of is het dezelfde priis .
Zit er toch wel aan te denken om de 2 extra cm's erbij te krijgen .
Ik sta wel aardig goed nu maar als ik dadelijk een week achter elkaar moet rijden is elk beetje toch wel meegenomen , ook ben ik er achter dat ik het staand rijden toch wel erg prettig vind .
 
Olaf

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #972 Gepost op: 18-04-2010, 21:18 »
Ja, ik rij altijd een weggetje van Schipluiden naar Maassluis, dacht ik ook, even spelen bij een bruggetje, bij de helling omlaag op het laatst een dot gas in de 3e en toen ging mijn voorwiel wel heel erg hard de lucht in.  :o :o  het gaat allemaal iets rapper dan zo'n zware jongen van 200+ kg.
 
Ik heb twee wielsets, noppen en de originele 690 enduro (niet R) banden. Metzeler enduro geloof ik.

Onno, heb je de extra wielen nieuw gekocht, of bijv. alleen de naven nieuw? Of passen wellicht ook naven van andere modellen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #973 Gepost op: 19-04-2010, 08:26 »
Olaf, ze zijn niet goedkoop, iets van 150 euri dacht ik.
 
Jasja, de wielen heb ik met een mazzeltje gescoord bij JTX racing.
 
Wielen, banden, schijven allemaal origineel 690 enduro voor een schrikbarend laag bedrag (iets meer dan de nieuwwaarde van de schijven alleen... :) ). Ze hadden een demo 690 die ze verkocht hebben met 17" supermoto wielen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #974 Gepost op: 19-04-2010, 08:56 »

iemand hier hetzelfde probleem? staan meer plaatjes in album