Olaf,
T63 doen het heel aardig ook op de weg. AC10 is heel betaalbaar en beter in zand en klei dan T63. Is denk ik wel een stuk zachter, maar die kan je nog een keer omdraaien voor een paar extra ritjes met scherpe kanten (en dus meer grip). Voor een bijzondere training tussen 450's kon ik elk voordeeltje gebruiken en toen heb ik er voor michelin enduro competition IV en achter michelin cross competition S12 achter om laten leggen. Dat scheelt! Voorband is harder en zal nog wel een poosje meegaan. Achter is een crossband met tractie die niet te vergelijken is met T63 of AC10. Achterband lijkt zich wel beter te houden dan de AC10, maar dat weegt misschien niet helemaal op tegen het prijsverschil met de AC10 of trackmasters. Wanneer de huidige S12 op is en voorband nog mee kan, probeer ik achter ook de enduro variant (enduro competition III). Ongeveer hetzelfde profiel, maar dan straatlegaal en je kan er ritten mee rijden waar fim/enduro banden verplicht zijn.
Mijn advies: probeer gewoon af en toe iets anders, want wat de 1 geweldig vind rijden, valt voor de ander (met andere rijstijl en terrein) misschien tegen.
Vanwege de overvloed aan positieve reacties hier over de trackmasters ga ik die ook nog een keer proberen. Mijn voorlopige conclusie voor als je nauwelijks over de weg hoeft: de duurdere michelins (enduro comp en S12). Misschien dat de trackmasters daar nog verandering in kunnen brengen.
groeten