Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925593 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #990 Gepost op: 22-04-2010, 11:44 »
Blauw is het nieuwe oranje.  ;D
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 194
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #991 Gepost op: 22-04-2010, 15:03 »
ik zag thuis nog een originele handleiding (Eng) liggen van de 690R, zo'n A5 boekje dat je bij aankoop krijgt. Zijn er ARM-ers met interesse in dit cadeautje?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #992 Gepost op: 22-04-2010, 19:40 »
Vandaag weer lekker wezen sturen 350km in de omgeving hellendoorn , lekker mul zand en prachtig weer . ;D
Halverwege de rit had ik steeds meer moeite om de bocht uit te komen , achterband is eigenlijk kompleet op  :-\ , heeft het ongeveer 1000km uitgehouden , moet toch echt wat anders op , dus waar rijden jullie op achter/voor en hoeveeel km gaat ie mee .
Heb de 690 echt voor het offroad dus moeten wel noppen zijn .
Ik rij er wel over de weg naartoe , en de ritjes omvatten natuurlijk ook verhard is eigenlijk gewoon onvermijdelijk .
Een 2000km zou al prima zijn .
Olaf

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #993 Gepost op: 22-04-2010, 21:04 »
hoi Olaf,
Kijk eens naar michelin t63,(rij ik al jaren mee op de klx)  is natuurlijk geen crossband maar geeft wel redelijk grip in de modder en rijd op straat gewoon goed!
Ze zitten toevallig ook onder de 690, maar daarmee heb ik nog niet uitgebreid kunnen rijden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #994 Gepost op: 22-04-2010, 21:29 »
hoi Olaf,
Kijk eens naar michelin t63,(rij ik al jaren mee op de klx)  is natuurlijk geen crossband maar geeft wel redelijk grip in de modder en rijd op straat gewoon goed!
Ze zitten toevallig ook onder de 690, maar daarmee heb ik nog niet uitgebreid kunnen rijden.
heb er nu mefo enduromaster voor , en mefo F99 ISDE sport achter ,  en dat bevalt me eigenlijk wel goed kwa rijden , ook op de straat .
Dus zoek toch wel echte noppen . maar moet toch graag iets langer volhouden anders blijf ik banden wisselen .
 
Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #995 Gepost op: 23-04-2010, 07:40 »
Levensduur kijk ik niet meer naar, maar prijs wel. Kenda Trakmaster heeft het goed volgehouden en nu heb ik AC10, maar die vond de stenen in Marokko niet aardig, maar doet het in NL denk ik wel goed.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #996 Gepost op: 23-04-2010, 08:16 »
Citaat
maar die vond de stenen in Marokko niet aardig

Wat ging er mis dan, band kapot ? noppen eraf ? Ik heb nu ook AC10 en lijkt het inderdaad goed te doen in Nederland, weinig slijtage. Goeie noppen en dus grip. Kost ook nog eens niet veel.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #997 Gepost op: 23-04-2010, 08:34 »
Olaf,
 
T63 doen het heel aardig ook op de weg. AC10 is heel betaalbaar en beter in zand en klei dan T63. Is denk ik wel een stuk zachter, maar die kan je nog een keer omdraaien voor een paar extra ritjes met scherpe kanten (en dus meer grip). Voor een bijzondere training tussen 450's kon ik elk voordeeltje gebruiken en toen heb ik er voor michelin enduro competition IV en achter michelin cross competition S12 achter om laten leggen. Dat scheelt! Voorband is harder en zal nog wel een poosje meegaan. Achter is een crossband met tractie die niet te vergelijken is met T63 of AC10. Achterband lijkt zich wel beter te houden dan de AC10, maar dat weegt misschien niet helemaal op tegen het prijsverschil met de AC10 of trackmasters. Wanneer de huidige S12 op is en voorband nog mee kan, probeer ik achter ook de enduro variant (enduro competition III). Ongeveer hetzelfde profiel, maar dan straatlegaal en je kan er ritten mee rijden waar fim/enduro banden verplicht zijn.
Mijn advies: probeer gewoon af en toe iets anders, want wat de 1 geweldig vind rijden, valt voor de ander (met andere rijstijl en terrein) misschien tegen.
 
Vanwege de overvloed aan positieve reacties hier over de trackmasters ga ik die ook nog een keer proberen. Mijn voorlopige conclusie voor als je nauwelijks over de weg hoeft: de duurdere michelins (enduro comp en S12). Misschien dat de trackmasters daar nog verandering in kunnen brengen.
 
groeten

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #998 Gepost op: 23-04-2010, 09:38 »
Olaf,
 
T63 doen het heel aardig ook op de weg. AC10 is heel betaalbaar en beter in zand en klei dan T63. Is denk ik wel een stuk zachter, maar die kan je nog een keer omdraaien voor een paar extra ritjes met scherpe kanten (en dus meer grip). Voor een bijzondere training tussen 450's kon ik elk voordeeltje gebruiken en toen heb ik er voor michelin enduro competition IV en achter michelin cross competition S12 achter om laten leggen. Dat scheelt! Voorband is harder en zal nog wel een poosje meegaan. Achter is een crossband met tractie die niet te vergelijken is met T63 of AC10. Achterband lijkt zich wel beter te houden dan de AC10, maar dat weegt misschien niet helemaal op tegen het prijsverschil met de AC10 of trackmasters. Wanneer de huidige S12 op is en voorband nog mee kan, probeer ik achter ook de enduro variant (enduro competition III). Ongeveer hetzelfde profiel, maar dan straatlegaal en je kan er ritten mee rijden waar fim/enduro banden verplicht zijn.
Mijn advies: probeer gewoon af en toe iets anders, want wat de 1 geweldig vind rijden, valt voor de ander (met andere rijstijl en terrein) misschien tegen.
 
Vanwege de overvloed aan positieve reacties hier over de trackmasters ga ik die ook nog een keer proberen. Mijn voorlopige conclusie voor als je nauwelijks over de weg hoeft: de duurdere michelins (enduro comp en S12). Misschien dat de trackmasters daar nog verandering in kunnen brengen.
 
groeten

Enduro Comp III en IV zijn bij mij binnen een weekje op wanneer er wat verhard tussen zit. Blijven gewoon heerlijk zachte bandjes. Een wat hardere crossband is misschien  beter aan te bevelen als je af en toe wat asfal moet oversteken....
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #999 Gepost op: 23-04-2010, 09:49 »
Goed om te weten, danku. Dan blijf ik nog even bij deze combi. In elk geval veel minder spin en minder hard werken met de s12 dan met de t63 en andere milde varianten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1000 Gepost op: 23-04-2010, 10:03 »
Hoi Olaf, precies wat jij beschrijft is wat in zo'n jaar doe op mijn 690 op Pirelli MT-21's. Deze volstaan perfect op de verharde stukken (weinig slijtage) en op onverhard kom je er redelijk mee uit de voeten. Ik heb er zelfs OTR in Ruurlo en Markelo mee gedaan (al was een exhte modderband daar wel iets handiger geweest  ::) )
Vandaag weer lekker wezen sturen 350km in de omgeving hellendoorn , lekker mul zand en prachtig weer . ;D
Halverwege de rit had ik steeds meer moeite om de bocht uit te komen , achterband is eigenlijk kompleet op  :-\ , heeft het ongeveer 1000km uitgehouden , moet toch echt wat anders op , dus waar rijden jullie op achter/voor en hoeveeel km gaat ie mee .
Heb de 690 echt voor het offroad dus moeten wel noppen zijn .
Ik rij er wel over de weg naartoe , en de ritjes omvatten natuurlijk ook verhard is eigenlijk gewoon onvermijdelijk .
Een 2000km zou al prima zijn .
Olaf
Grz. Jeroen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1001 Gepost op: 23-04-2010, 10:09 »
die AC10 houdt het prima uit hoor hier in NL. In marokko op de stenen gaat alles stuk.. ook een desert rij je daar in 3 dagen op als je gasgeeft met de 690.

Ik rij ook een half jaar met een M.comp. III (en niet 1 week), maarja, ik gooi hem ook pas weg als de nophoogte < 1/2 van het origineel is. (en M. Comp is FIM, dus origineel ook maar 13 mm). In het nat vind ik hem echter niet zo best  veel grip hebben eigenlijk. (bridgestone gritty was een stuk beter, ondanks dat ie knetterhard is)

Voor mij maakt het bij offroadritjes niet zo veel uit: Je rijdt voor de lol, niet voor wedstrijd. Zolang het niet gevaarlijk is, is het alleen maar mooi voor het parcous: Je ploegt niet alles om.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1002 Gepost op: 23-04-2010, 18:59 »
die AC10 houdt het prima uit hoor hier in NL. In marokko op de stenen gaat alles stuk.. ook een desert rij je daar in 3 dagen op als je gasgeeft met de 690.

Bedankt voor de info , ga wel het een en ander proberen , weet nu wel een beetje wat waar voor te gebruiken .
 
Wilde in ieder geval op de deserts gaan rijden voor de anatolia rally , ga daar vooral om gewoon aan te komen en alles een beetje heel te houden vooral mijzelf .
Kan ik er een 2000km mee rijden of moet ik toch aan het bandenwisselen ?
 
Kreeg net ook mail uit Italie dat mijn RallyKit verzonden wordt volgende week , zal een paar foto's plaatsen tijdens de opbouw .
 
Eerst nog even beslissen over de kleur , Zwart of Oranje ?
 
Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1003 Gepost op: 23-04-2010, 19:01 »
alleen voor de prijs van  1 desert koop je bijna 3 AC10's. ...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1004 Gepost op: 24-04-2010, 10:38 »
alleen voor de prijs van  1 desert koop je bijna 3 AC10's. ...
Dat weet ik maar wil eigenlijk zo min mogelijk hoeven sleutelen als het kan , en een bandje wissel lukt me aardig maar als het niet hoeft .
Dacht toch dat de desert de betere band is op dit moment , slijtage en grip op stenen en zand , of heb ik het mis ?
 
Olaf