Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925559 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1005 Gepost op: 24-04-2010, 11:14 »
Ik heb vorig jaar de Alto Turia gereden op Deserts, de achterband was eigenlijk al op na de 4e dag. En dat met een gemiddelde van 30km/u. Dus voor mij geen Desert meer, zeker niet voor die belagelijke prijs. Bij de voorband waren alle zij noppen doormidden, dus de laatste dag waren scherpe bochten nogal zwierig  ;D.

JW heeft veel goede ervaring met IRC, heb er zelf een versleten op m'n DR600 en ging toen heel lang mee.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1006 Gepost op: 24-04-2010, 16:23 »
Ik heb vorig jaar de Alto Turia gereden op Deserts, de achterband was eigenlijk al op na de 4e dag. En dat met een gemiddelde van 30km/u. Dus voor mij geen Desert meer, zeker niet voor die belagelijke prijs. Bij de voorband waren alle zij noppen doormidden, dus de laatste dag waren scherpe bochten nogal zwierig  ;D .

JW heeft veel goede ervaring met IRC, heb er zelf een versleten op m'n DR600 en ging toen heel lang mee.

LOL, volgens eerdere postings doet mijn zachte band het 3 dagen langer dan jouw harde band :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1007 Gepost op: 26-04-2010, 15:01 »
Nog even een kleine update over ervaringen met de 690:
Ik had een setje rox risers geinstalleerd. Helemaal blij: kabels konden blijven zitten, alles stevig vast en stapositie leek heel prettig en ontspannen. Maar ik heb ze er weer afgegooid, en rij nu met 2 cm verhogers, standaard ktm blokjes denk ik. Belangrijkste reden om terug te gaan:
-Ik kreeg hem de hoek niet meer om. Staand leek prettig, maar eigenlijk werd de controle over het stuur er niet beter van. En zittend was dat nog erger. Toch maar geluisterd dus naar tips van ervaren lui en boel lager gezet.
Wat een verschil, ik kan hem nu weer veel beter de bocht in kantelen en houden, waar de toch wat zware voorkant anders gewoon rechtdoor bleef denderen (het gekozen spoor uit).
Omdat ik hier verder alleen positieve verhalen lees over de rox risers dus deze kleine kanttekening.
Let wel, ik ben maar 180cm, voor langere rijders of voor rally's waar je bijna de hele dag staand je routerol aan het lezen bent zal een hoger stuur vast wel nuttig zijn. (niet denigrerend bedoeld)
 
Groeten en dus ook bij risers: bezint eer ge begint
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1008 Gepost op: 26-04-2010, 15:43 »
Dat weet ik maar wil eigenlijk zo min mogelijk hoeven sleutelen als het kan , en een bandje wissel lukt me aardig maar als het niet hoeft .
Dacht toch dat de desert de betere band is op dit moment , slijtage en grip op stenen en zand , of heb ik het mis ?
 
Olaf

Ik heb nog wel een gebruikte Dunlop908RR (nog 85%) die je voor de prijs van een nieuwe AC10 mag meenemen, met een (ook gebruikte) Michelin mousse er gratis bij.
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1009 Gepost op: 26-04-2010, 21:24 »
Citaat
Groeten en dus ook bij risers: bezint eer ge begint

Inderdaad, 5 cm verhogen is knap extreem. Daar moet je ook extreem lang voor zijn, 2 meter of zo. bij 1m 80 is dat lijkt mij ook veels te veel. Zelfs ik heb het stuur maar 4 verhoogd (2 meter lang). Gaat prima de bocht door hoor, zaterdag uitgebreid getest, geen klagen.......... :D :D

O ja, en die AC10 band vind ik tot nu toe helemaal top. Best al wat kilometers op gereden en ook flink gas gegeven, nauwelijk slijtage en prima grip. Zo'n desert moet wel heul veel beter zijn, gezien de prijs...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1010 Gepost op: 26-04-2010, 22:07 »
Die Ac10 lijkt me ook wel wat ga ik proberen , welke maat ? zag er geen 140/80/18
 
Ik heb zelf een verhoging van rally raid eropzitten met nog twee cm extra verhoging eronder eronder , niks geen problemen maar ben ook echt twee meter Lang .
 
Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1011 Gepost op: 26-04-2010, 22:15 »
dacht 120/70 oid maar maat is in werkelijkheid zelfde als 140/80. Heb hem via Ad Franssen Mx parts. Hij weet de maat wel uit zijn hoofd....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1012 Gepost op: 27-04-2010, 09:24 »
120/90/18
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1013 Gepost op: 27-04-2010, 10:12 »
Ik heb nog wel een gebruikte Dunlop908RR (nog 85%) die je voor de prijs van een nieuwe AC10 mag meenemen, met een (ook gebruikte) Michelin mousse er gratis bij.
Bedankt voor aanbod , het gaat me niet meteen om de centjes , maar om het niet de hele tijd wisselen van bandjes .
En om een beetje uit te vinden wat bij me past begin ik dan ook telkens met een nieuwe band .
 
120/90/18
BEDANKT

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1015 Gepost op: 27-04-2010, 13:08 »
JeroenvO heeft er eentje. Die vooras zal je waarschijnlijk niet zo snel breken (35mm)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1016 Gepost op: 27-04-2010, 13:21 »
JeroenvO heeft er eentje. Die vooras zal je waarschijnlijk niet zo snel breken (35mm)

Jep, heb erbij staan geilen tijdens het ARM weekend, moooi spul!!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1017 Gepost op: 02-05-2010, 13:07 »
 
  Citaat van: Olaf1234 op 21-04-2010, 09:42 Heb het ook gedaan paar maanden geleden , blijkt nu allemaal wat langer te duren doordat je nu de bpm rekening via de post krijgt inplaats van meteen betalen .
Alles bij elkaar net geen 3 weken voordat het plaatje erop zat .
Succes met wachten .
En daarna veel plezier , dat gaat lukken denk ik .
 
Olaf
3 weken :o :o
Gelukkig had ik de rekening vandaag al per mail! (leuker kunnen ze het niet maken..)
dus ik heb goede hoop dat het toch wat sneller gaat tegenwoordig.
 
groet rens s 
   
Even een update vanuit noord holland,
Een week na het betalen van de bpm had ik de papieren gelukkig al in huis!
Afgelopen donderdag een kentekenplaat laten maken en er direct op geschroeft. S'avonds  natuurlijk rijden en.. allemachtig wat gaaaaat dat ding van z'n plek!! Echt SUPER wat een soepel karakter. Ik heb een standaart uitlaat maar mis het lawaai van een akra absoluut niet, de snorkel in het vooronder laat zich goed horen en als het gas open gaat lijkt die alleen maar om meeer te schreeuwen!
In middels ook wat of road gespeeld, in het begin wat onwennig maar al snel blijkt vooral de lichtere voorkant veel rijgemak op te leveren.
Ondertussen een paar honderd km gereden en gezien dat de t63 achter zichtbaar gesleten is...
De buddy vraagt wel enige gewenning.(veel oeffenen dan maar  :D )
 
en verder levert het rijden met dat ding me ook nogal wat kramp op,
in m'n smoel welteverstaan vanwege die grijns die er niet meer af wil!!
 
groetjes rens s

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1018 Gepost op: 02-05-2010, 22:26 »
Dat is mooi en sneller gegaan dan in mijn geval  :) , en dat plezier lukt al hoor ik  ;D .
Vind het ook een feest om mee te rijden :P , tja banden slijtage  :-\
 
 
Groeten Olaf

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 91
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1019 Gepost op: 06-05-2010, 12:42 »
Ik zoek naar een oplossing om mijn leo vince demper op ca. 94 db te krijgen. Nu, met db-killer, ca. 102 db. Moet ik hiervoor het meegeleverde ronde plaatje met de gaatjes voor de demper monteren?
 
Heeft iemand ervaring met de db dawg 8109 voor leo vince? Ik kan me namelijk niet voorstellen dat dat voldoende reductie oplevert om de keuring mee door te komen.