Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925949 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1080 Gepost op: 31-05-2010, 07:43 »
Bandeplak
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1081 Gepost op: 31-05-2010, 10:09 »
Kettingschakel en van die aluminiumpasta in een kokertje
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1082 Gepost op: 31-05-2010, 10:43 »
Beste allen,

Ik maakte mij speciaal lid voor dit topic, doorverwezen vanaf het LC8-forum.

Ik vraag me af of de 690 enduro een goede motor is voor mij. Daarom even een situatieschets:
-Ik rij momenteel een 990 adventure, maar vind die niet speels genoeg in het terrein. Daarom denk ik erover ze in te ruilen voor wat anders (2 motoren bezitten is geen optie).
-Ik verwacht het volgende van een motor:
   -dagelijks woon - "werk" verkeer (zomer en winter)
   -2 keer per week een snelwegrit van een 70-tal km (zomer en winter)
   -in het weekend zoveel mogelijk offroadplezier
   -in de zomer een motorreis (met bagage, maar zonde duo) over voornamelijk secundaire wegen, met hier en daar snelweg om het wat vooruit te laten gaan.

In hoeverre voldoet de 690 volgens jullie aan mijn verwachtingen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1083 Gepost op: 31-05-2010, 11:04 »
Volgens mij bezit je daarvoor het perfecte werktuig.  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1084 Gepost op: 31-05-2010, 11:57 »
Tjsa,
 
Een 990 is een weggeorienteerde fiets met relatief hele goeie offroad capaciteiten
Een 690 is een off road fiets met relatief goeie weg capaciteiten.
 
Heb je er al op gereden ? De eerste meters zijn wennen als je van een 990 afkomt. Het is een 1 cilinder en vele malen lichter. 70 km snelweg zou ik er niet snel mee doen, maar het kan zeker. Ik doe het niet omdat we nog een andere motor hebben.
 
De 690 is erg zuinig, kan volgens mij zeker hoge kilometers aan, je hoeft bij rustig gebruik niet extreem vaak onderhoud te doen.... dusss. off road is het super... maar geen enduro motor.
 
Voor mij is hij perfect, ik zou zeggen, je kan velen om een mening vragen, maar zelf rijden zegt veel meer...... eerst een testrit.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 52
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1085 Gepost op: 31-05-2010, 20:30 »
De testrit komt er denk ik wel (al zijn dealers hier in BE niet zo happig om een 690 enduro te laten testrijden, vraag me niet waarom).

Zou je geen snelweg doen omwille van de afwezige windbescherming (heb geen problemen met "naked" rijden, 2 jaar een cbf 600 n door weer en wind gestuurd) of omdat de motor wat kracht tekort komt voor lange snelle stukken rechtdoor?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1086 Gepost op: 31-05-2010, 20:48 »
Klinkt alsof jij een kandidaat bent voor een 690 Adventure... helaas zijn die af fabriek niet te koop, maar op de vorige pagina vind je deze (Duitstalige) test van iets wat er erg dicht bij komt (+ een alternatief): http://picasaweb.google.nl/simmetje/KTM690Adventure?authkey=Gv1sRgCMqYlL3Y_cO4zQE#

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1087 Gepost op: 31-05-2010, 20:57 »
Citaat
Zou je geen snelweg doen omwille van de afwezige windbescherming (heb geen problemen met "naked" rijden, 2 jaar een cbf 600 n door weer en wind gestuurd) of omdat de motor wat kracht tekort komt voor lange snelle stukken rechtdoor?

kracht zat, daar gaat het zeker niet om. Ik vind ook dat hij bij 120 per uur erg mooi loopt... daar niet van. Trillingen zijn er ook niet echt storend. Maar het is wel een lekker doorwaai fietsje om het maar zo te zeggen.... echt naked. Ik ben er ook al mee op vakantie geweest hoor (zonder bepakking). Maar om er nu elke dag mee op en neer te gaan naar je werk....... er zijn geschiktere fietsen, maar als compromis, ach, moet kunnen. :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1088 Gepost op: 31-05-2010, 22:00 »
Op versleten remblokken sta je niet stil  ;) .
Hoe en wat ga je spelen.
Op asfalt, dan hoef je eigelijk nix mee te nemen. offroad, alleen een koppelings en rem hendel

idd op remblokken sta je niet stil maar uit ervaring weet ik dat ze bij off road rijden erg snel kunnen slijten al verwacht ik niet veel modder of zand in de alpen
het is de bedoeling om, voor zover mogelijk, zoveel mogelijk over onverharde passen/paden te rijden
koppelings en rem hendel kan idd handig zijn, alhoewel ik ze op mijn vorige motor ondanks vele beproevingen nooit echt gesloopt heb.
 
Bandeplak
ja en een set reserve bi-ba's
 
Kettingschakel en van die aluminiumpasta in een kokertje
heb 2 componentenspul in zo'n dubbele spuit mee, heb ik goede ervaringen mee
ketting schakel? is de orginele ketting van de 690 niet eindloos?
 
Bedankt voor het meedenken mannen!
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1089 Gepost op: 01-06-2010, 00:05 »
ketting schakel? is de orginele ketting van de 690 niet eindloos?
Als ie breekt niet meer
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1090 Gepost op: 01-06-2010, 07:48 »
 ;D ;D

Je kan er gewoon een ketting met visje opzetten als je dat handiger vind.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1091 Gepost op: 01-06-2010, 19:41 »
Als ie breekt niet meer
Daar heb je gelijk in Steve, maar hoe vaak breekt je nu een ketting?
 
;D ;D

Je kan er gewoon een ketting met visje opzetten als je dat handiger vind.

idd GezwindeSpoed,  maar persoonlijk hou ik daar niet zo van, die visjes hebben nog wel eens de neiging om weg te zwemmen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1092 Gepost op: 02-06-2010, 02:03 »
Je moet ze bij het erop zetten ook altijd even streng toespreken! >:(
Grtz,
Herr DRénérZéele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1093 Gepost op: 02-06-2010, 10:28 »
Daar heb je gelijk in Steve, maar hoe vaak breekt je nu een ketting?

Maar 1 keer. en dan sta je stil, net na zo'n heerlijk kilometerslange afdaling, onderin een kniediep, met rotsen bezaaid beekje, met om je heen alleen maar bergen, waar je geen bereik hebt om je vrienden te bellen. Door een van die rotsen is de ketting eraf gelopen, en die zit nu muurvast om je voortandwiel gewikkeld. Als je alles weer los hebt blijkt de ketting iets getordeerd, waardoor hij er om de 30 meter weer afloopt, mede omdat je nu alle koppel van de motor nodig hebt omdat je nu alleen nog omhoog gaat. De snelste oplossing is om je ketting een stukje in te korten, want het is inmiddels 17.00 uur en de zon verdwijnt achter de bergen, het wordt koud en donker. Om je heen vormen zich vreemde schaduwen en in de verte klinkt het naargeestige gehuil van een wolf. Brrrr. Met verkleumende vingers begin je de verbogen pennetjes te verwijderen. Dat schiet niet echt op, maar na een uurtje pielen ligt dan toch de ketting in 2-en op de grond. de temperatuur is inmiddels onder het vriespunt gedaald. Shit, wat is dat geritsel achter me?? Snel de schakel erop en verder ......



Oeps .... hoe heette die gozer ook weer ....  ;D
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1094 Gepost op: 02-06-2010, 19:16 »
Ben aan de opbouw begonnen van mijn rally kit , de kit zit echt prachtig in de lak , eigenlijk is het allemaal veel te mooi geworden .
Nu ben ik met de verlichting bezig en vraag me af tot wat voor een wattage koplamp ik kan gaan ?
Normaal 25/35 watt zie ik in het boekje , nu krijg ik twee lampen boven elkaar en kan lampen erin zetten tot 75 watt , is dit te doen of kom ik in de problemen met het stroom verbruik ?
 
Olaf