Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925955 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1095 Gepost op: 02-06-2010, 21:42 »
Maar 1 keer. en dan sta je stil, net na zo'n heerlijk kilometerslange afdaling, onderin een kniediep, met rotsen bezaaid beekje, met om je heen alleen maar bergen, waar je geen bereik hebt om je vrienden te bellen. Door een van die rotsen is de ketting eraf gelopen, en die zit nu muurvast om je voortandwiel gewikkeld. Als je alles weer los hebt blijkt de ketting iets getordeerd, waardoor hij er om de 30 meter weer afloopt, mede omdat je nu alle koppel van de motor nodig hebt omdat je nu alleen nog omhoog gaat. De snelste oplossing is om je ketting een stukje in te korten, want het is inmiddels 17.00 uur en de zon verdwijnt achter de bergen, het wordt koud en donker. Om je heen vormen zich vreemde schaduwen en in de verte klinkt het naargeestige gehuil van een wolf. Brrrr. Met verkleumende vingers begin je de verbogen pennetjes te verwijderen. Dat schiet niet echt op, maar na een uurtje pielen ligt dan toch de ketting in 2-en op de grond. de temperatuur is inmiddels onder het vriespunt gedaald. Shit, wat is dat geritsel achter me?? Snel de schakel erop en verder ......



Oeps .... hoe heette die gozer ook weer ....  ;D

HA HA, zo maak je nog eens wat mee!
maare.. als de ketting in 2en ligt heb je aan 1 sluitschakel mooi nix   ;D  (flauw hé)
 

Post Merge: 02-06-2010, 20:51
Je moet ze bij het erop zetten ook altijd even streng toespreken! >:(

en heeft dat je geholpen Dick?
 

Post Merge: 02-06-2010, 22:01
Ben aan de opbouw begonnen van mijn rally kit , de kit zit echt prachtig in de lak , eigenlijk is het allemaal veel te mooi geworden .
Nu ben ik met de verlichting bezig en vraag me af tot wat voor een wattage koplamp ik kan gaan ?
Normaal 25/35 watt zie ik in het boekje , nu krijg ik twee lampen boven elkaar en kan lampen erin zetten tot 75 watt , is dit te doen of kom ik in de problemen met het stroom verbruik ?
 
Olaf

Volgens de handleiding levert de dynamo max. 224W
ik weet echter niet hoeveel de motor nodig heeft voor de injectie/ontsteking.
 
groet rens
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 487
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1096 Gepost op: 03-06-2010, 00:27 »


Post Merge: 02-06-2010, 20:51

en heeft dat je geholpen Dick?
 
 
[/quote]

Bij mij wel. Nooit meer eraf gelopen.




(daarvoor eigenlijk ook niet......, maar zekerheid voor alles...)
Grtz,
Herr DRénérZéele

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1097 Gepost op: 03-06-2010, 10:18 »
Citaat
Ben aan de opbouw begonnen van mijn rally kit , de kit zit echt prachtig in de lak , eigenlijk is het allemaal veel te mooi geworden

Haha, vergeet niet dat je ook nog gaat rijden he ?  ;D  dan is dat mooie er snel af... tenminste bij mij wel.
 
Ik heb een vraag van een heel andere orde, dinsdag in de Kuil de motor een paar keer om laten lazeren (grenzen verleggen ;)  of was het gebrek aan kunde.... ??? ). Nu geheel geen voorrem meer, wel een beetje, maar veel te weinig. Vloeistof OK, dus lucht erin neem ik aan. Wil vanavond even met een injectiespuit en slang ontluchten. Maar hoe werkt die ontluchtingsnippel, hoever moet hij uitgedraaid worden ? Weet iemand dat ? een kwart slag of een aantal slagen....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1098 Gepost op: 03-06-2010, 11:30 »
Kwart tot halve slag is meer dan genoeg.

Volgorde:

Slangetje op nippel monteren
Nippel kwart slag open
Rem inknijpen
Nippel dicht draaien
Rem los laten
Nippel kwart slag open
Rem inknijpen
Nippel dicht draaien
Rem los laten
Nippel kwart slag open
Rem inknijpen
Nippel dicht draaien
Rem los laten
Nippel kwart slag open
Rem inknijpen
Nippel dicht draaien
Rem los laten
Nippel kwart slag open
Rem inknijpen
Nippel dicht draaien
Rem los laten
Nippel kwart slag open
Rem inknijpen
Nippel dicht draaien
Rem los laten
Nippel kwart slag open
Rem inknijpen
Nippel dicht draaien
Rem los laten
Nippel kwart slag open
Rem inknijpen
Nippel dicht draaien
Rem los laten
Nippel kwart slag open
Rem inknijpen
Nippel dicht draaien
Rem los laten


 ::)

Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1099 Gepost op: 03-06-2010, 13:30 »
he tnx man !! voor deze gedetailleerde werkplanning............ ;D
 
Ik draai de nippel een kwart slag open. Heb hier een injectiespuit gescoord en een stukkie slang, daarmee spuit ik van onderen uit nieuwe vloeistof in de leiding. De lucht zal er vast boven ingekomen zijn en zal er ook weer snel uit zijn denk ik....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1100 Gepost op: 03-06-2010, 15:23 »
in je remleiding hoort niet zomaar opeens lucht te komen dus zou toch maar effe goed kijken hoe dat er in is gekomen ;)
 
Citaat
Nippel kwart slag open
Rem inknijpen
Nippel dicht draaien
Rem los laten

sh*t, vergeten rempotje bij te vullen... :P
 
en idd heb meestal een schakeltje mee met aan beide kanten een visje schakel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1101 Gepost op: 03-06-2010, 21:14 »
Wat het was weet ik niet, maar het is opgelost. Het ontluchten had weinig zin, want er zat geen lucht in. Heb de klauw eraf gehaald, blokken eraf, weer erop en voila....opgelost. raarrrrrrrr

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1102 Gepost op: 03-06-2010, 21:37 »
mmmmmoseeltje.. ik doe het toch echt anders:

ringsleuteltje op de nippel
slangetje aan de nippel met krul naar beneden in een potje

rem oppompen (een aantal keer knijpen),
rem vasthouden (ingeknepen!)
nippel1/4 open: Dan pers je de vloeistof er dus uit en knijp je je handel door naar het handvat en vasthouden!
nellep dicht
remhandel loslaten
opnieuw oppompen en herhalen


Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1103 Gepost op: 03-06-2010, 22:02 »
Ben aan de opbouw begonnen van mijn rally kit , de kit zit echt prachtig in de lak , eigenlijk is het allemaal veel te mooi geworden .
Nu ben ik met de verlichting bezig en vraag me af tot wat voor een wattage koplamp ik kan gaan ?
Normaal 25/35 watt zie ik in het boekje , nu krijg ik twee lampen boven elkaar en kan lampen erin zetten tot 75 watt , is dit te doen of kom ik in de problemen met het stroom verbruik ?
 
Olaf
op de "gewone"690 zit een halogeenlamp in van 50/55 watt
de dynamo levert zat stroom daarvoor

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1104 Gepost op: 04-06-2010, 18:18 »
op de "gewone"690 zit een halogeenlamp in van 50/55 watt
de dynamo levert zat stroom daarvoor
Dat Is mooi daar heb ik wat aan , dan ga ik voor de 50watt lampen van trailtech komt genoeg licht uit .
 
Groeten olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1105 Gepost op: 04-06-2010, 23:40 »
technische spec van de generator zegt: 12V,  224W  daar moet alles op zitten. (dus ook injectiepomp en computerzooi).

Maar goed... daarmee moet een gewone 55/60W koplamp ook best kunnen iig!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1106 Gepost op: 06-06-2010, 00:29 »
Hier dan het resultaat van een paar dagen noeste arbeid , was leuk maar viel toch ook wel een beetje tegen , om alles netjes erop te krijgen , hoop gerommel met beugeltjes bijbuigen etc , af en toe maar wat domme kracht gebruikt  >:(
Het enige waar ik niet tevreden over ben zijn de koplampen , zijn niet te stellen en hebben eigenlijk geen beeld waardoor tegenliggers wel met bijbehoorend geknipper zullen gaan reageren  :-[  , daar moet ik dus nog wat op gaan verzinnen .
alleen het instrumentarium moet er nog op , maandag nog even een beugeltje aflassen en dan is het klaar .
Ongeveer 1.5 ltr in de tank gedaan en naar de pomp gereden (met geknepen billen) daar 25.5ltr getankt , een 26ltr bruikbaar , daar kan je mooi eindje mee rijden denk ik .
Ook even een offroad paadje gepakt , moet zeggen het voelt niet echt zwaarder , behalve dan dat hij het voorwiel niet meer zo makkelijk optilt .
 


 
 
Olaf

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1107 Gepost op: 06-06-2010, 00:48 »
Zo dat ziet er goed uit Olaf.  ::)

Ik kan zelf even niet meer rijden (  http://www.transalpclub.nl/forumrc2/index.php?topic=2194.msg37234#msg37234 )
Ga men TA maar meteen verbouwen denk ik. 

Gr Ralf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1108 Gepost op: 06-06-2010, 02:15 »
Zo dat ziet er goed uit Olaf.  ::)

Ik kan zelf even niet meer rijden (  http://www.transalpclub.nl/forumrc2/index.php?topic=2194.msg37234#msg37234 )
Ga men TA maar meteen verbouwen denk ik. 

Gr Ralf

Dat is mooi balen man , gelukkig heb je zelf niets .
Hopelijk een snelle afwikkeling .
 
Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1109 Gepost op: 06-06-2010, 09:54 »
Beterschap inderdaad, zal flink sckrikken geweest zijn.
 
@olaf: de mooiste 690 tot nu toe... erg mooi die kuip en tanks en het schermpje en het lage spatbord.... echt een plaatje. Ook de kleurstelling erg geslaagd. TOP. Klaar voor het echte werk.
 
En nu heel snel vies maken en krassen erop :P