Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925971 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1110 Gepost op: 08-06-2010, 12:44 »
Het heeft even geduurd, maar heb gisteren tijd gevonden om mn electrische problemen op te lossen. Mn hoofdzekering vloog er tweemaal uit na thuiskomst uit marocco. Het probleem lag in de bedrading van de 3 relais. Deze bedrading ligt tussen de relaishouder en de tank en is waarschijnlijk door trillingen kapot geschuurd. Bij 1 van de draden leek het erop dat er een knik in zat. Vanavond solderen en weer gasgeven. En jullie even de 3 boutjes losschroeven en check de bedrading. Trouwens onder de accubak waren ook wat boutjes losgetrilt ook goed om even te checken.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1111 Gepost op: 14-06-2010, 17:32 »
Hier een linkje naar  wat foto's van mijn 690 adventure klaar voor de pistes.
grtn
Peter Penson

http://picasaweb.google.com/ktmboven/Ktm690Adventure#















Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1112 Gepost op: 14-06-2010, 17:39 »
Wauw, dat ziet er goed uit  :o

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1113 Gepost op: 14-06-2010, 17:39 »
mooie spullekes!

Hoe rijdt dat nu?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1114 Gepost op: 14-06-2010, 17:46 »
Hij rijdt heel goed. Zeker na het verwijderen uit de originele uitlaat van de katalysator. Ook het kuipje maakt alles wat aangenamer. Hij is natuurlijk wat zwaarder geworden maar dat moet ik er bij nemen natuurlijk. Door het kuipje maakt het  lang rechtstaan op de pistes wat aangenamer.
grtn
Peter Penson

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1115 Gepost op: 15-06-2010, 11:57 »
D'r is een nieuwe filterkast deksel:
http://www.mojalbum.com/mavr0/ktm-690-smc/foto/17841554
# 76506102000
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1116 Gepost op: 15-06-2010, 12:06 »
D'r is een nieuwe filterkast deksel:
http://www.mojalbum.com/mavr0/ktm-690-smc/foto/17841554
# 76506102000

Ziet er erg open uit...Doorwading technisch een probleempje? Of hoog genoeg?
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1117 Gepost op: 15-06-2010, 12:19 »
Zit hoger dan origineel. Op de RR zit er gewoon zo'n schuimfilter zonder kap dus lijkt me geen probleem.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1118 Gepost op: 15-06-2010, 17:33 »
maar dan moet je moto wel eens binnen om de mapping aan te passen , of niet ?
grtn
PP

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1119 Gepost op: 15-06-2010, 20:02 »
maar dan moet je moto wel eens binnen om de mapping aan te passen , of niet ?
grtn
PP
Je hebt toch je kat eruit , heb je daar nog mapping aangepast ?
Wat is het merkbaar verschil?
 
Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1120 Gepost op: 15-06-2010, 21:20 »
Met de kat eruit gaat hij nog veel meer door. Hij maakt ook een mooi lawaai in combinatie mat de db killer die ik er in gestopt heb (eigen makelij). En de uitlaat wordt ook zo heet niet meer. En de kat zelf weegt toch ook nog wat hoor. Maar de mapping is niet aangepast.
grtn
PP

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1121 Gepost op: 15-06-2010, 23:04 »
Ik heb het Twinair-filter, en daarbij is de snorkel helemaal weg. MAAR: Ik vond dat de motor niet meer fatsoenlijk liep met dit filter. Daarom heb ik de mapping compleet aangepast -> nu is ie wel goed, en meer koppel!

dus ik vind dat een 'open filter' zonder snorkel met de originele mapping niet goed gaat!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1122 Gepost op: 16-06-2010, 08:43 »
Ze praten daar op KTM talk over een nieuwe mapping voor een volledig Akro systeem en deze deksel. Standaard mapping met deze deksel is vragen om problemen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1123 Gepost op: 16-06-2010, 09:04 »
Citaat
Ik heb het Twinair-filter, en daarbij is de snorkel helemaal weg. MAAR: Ik vond dat de motor niet meer fatsoenlijk liep met dit filter. Daarom heb ik de mapping compleet aangepast -> nu is ie wel goed, en meer koppel!

Waar heb je dit laten doen eigenlijk ? ben benieuwd. Ik rijd nog steeds met volledig originele mapping en zo'n duo cilinder schuim filter in mijn originele air-box. Wel veilig met zo'n snorkel door plassen e.d. Heb nu wel zo'n insert losgetrokken van mijn airbox bodem en ook het filter dat ik nu heb is erg duur en ietwat onhandig met die veren... Hij loopt verder als een zonnetje en het motorgedrag is super. Nog meer koppel is ook leuk natuurlijk.. hij krijgt nu pas echt power in hoge toeren.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1124 Gepost op: 16-06-2010, 10:28 »
Wat een geweldige mooie motoren bouwen jullie toch, Ik ken inmiddels de Safari tank meer dan goed, door 7 liter te tanken blijft de motor perfect in balans, ook is de bewegings vrijheid bij rally rijden meer dan voldoende. Wel heb ik de motor na het monteren van de tank voor het eerst uit zijn carriere aan de kook gehad. Ik vermeld hierbij wel dat een niet 100% gereinigde radiateur, ook het probleem kan zijn geweest. Het schoonmaken schijnt alleen met veelvuldig water gebruik en perslucht goed te kunnen, aan de andere kant hitte stijgt op en kan niet weg onder de tank en als je jezelf dan vast rijdt !