Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 926319 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1200 Gepost op: 06-08-2010, 09:21 »
Tankinhoud?

Hier nog een mooi tankie.


Hi Remco,
we expect first samples from tool end of August,and hopefully for sale at end September.Price will be about £245 plus 17,5% VAT.(ongeveer 350 euro)
It will be supplied with spacers for the opposite side,if possible,to fit under the racks available


Regards
John Mitchinson
General Manager
 
Rally-Raid products Ltd
Unit 8 Williams Way
Wollaston
Northants
NN29 7RQ
 
Tel: 0044  (0) 1933 665577
Fax: 0044 (0) 1933 665680

   

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1201 Gepost op: 08-08-2010, 10:35 »
Hoi allemaal,

Is het mogelijk om een safari tank en ktm radiator bescherming samen te monteren?
Zijn er modificaties aangebracht voor het bevestigen van een skidplate bijvoorbeeld van flatland of anders gevraagd ; de verschillende bouwjaren van ktm heeft dat invloed op het bestellen van skidplate van flatland?
@KTM-fan bij welke firma heb jij je risers  besteld?

Groet Hans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1202 Gepost op: 08-08-2010, 11:42 »
hallo,
als je de safari tank monteert kun je de radiatorbeschermers niet meer monteren. Je hebt ze ook niet nodig daar de tank de radiators beschermt.
Bij de flatland carterplaat zit alles bij om hem te kunnen monteren. Allemaal vrij simpel om te doen.Ik heb die trouwens in tweedehands liggen samen met veel andere accesoires.
grtn
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1203 Gepost op: 08-08-2010, 15:53 »
En hoe zit het met de zgn "grid bescherming" voor je radiator en safaritank?
Groeten Hans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1204 Gepost op: 08-08-2010, 16:42 »
Dat zal ik je na november kunnen vertellen als alles uitgebreid getest is in Marokko.
grtn
PP

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1205 Gepost op: 08-08-2010, 16:46 »
De standard lamellen werken tot nu toe prima (wel met ty-rips ipv schroefjes vastzetten), geen fancy metalen ding voor nodig.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1206 Gepost op: 08-08-2010, 18:33 »
@Gezwinde spoed en KTMboven bedankt voor het antwoorden. Scheelt weer €€€€€€.Ik ben weer een stukje wijzer geworden en een aantal stappen verder; doe namelijk omgekeerde volgorde eerst de bijprodukten daarna de motor bestellen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1207 Gepost op: 09-08-2010, 13:01 »
Ik heb de verhogers bij Rally-Raid vandaan in combi nu met motobau verlaagde stepjes . totaal nu een 8.5 cm gewonnen , staat nu prima met mijn twee meter .
 
Olaf
Hoi allemaal,

Is het mogelijk om een safari tank en ktm radiator bescherming samen te monteren?
Zijn er modificaties aangebracht voor het bevestigen van een skidplate bijvoorbeeld van flatland of anders gevraagd ; de verschillende bouwjaren van ktm heeft dat invloed op het bestellen van skidplate van flatland?
@KTM-fan bij welke firma heb jij je risers  besteld?

Groet Hans


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1208 Gepost op: 09-08-2010, 13:49 »
Heu,

heb er zo'n beetje 1000 km op staan en ook de eerste offroad km's gereden. bevalt super. enige puntje wat me opvalt is dat het lastig is om met een streepje gas een constante snelheid te rijden. Zaterdag reed ik over een pittig knippenpad (korte, diepe knippen) en wilde daar met een streepje gas in de 2 overheen rijden. Het lukt me dan eigenlijk niet een constante snelheid aan te houden. Dit was met mijn TTR nooit een probleem. Ligt dat aan mijn ongecontroleerde gashand of komt het jullie ook bekend voor?

Tuf is nog helemaal origineel en 15 min stationair nog eens gedaan.

Gr
remco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1209 Gepost op: 09-08-2010, 14:45 »
Harder rijden help. Maar de gasrespons is gewoon erg direkt. Welke mapping rij je? 3 is voor technisch werk fijner dan 2 vind ik dan.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1210 Gepost op: 09-08-2010, 15:11 »
Heu,

heb er zo'n beetje 1000 km op staan en ook de eerste offroad km's gereden. bevalt super. enige puntje wat me opvalt is dat het lastig is om met een streepje gas een constante snelheid te rijden. Zaterdag reed ik over een pittig knippenpad (korte, diepe knippen) en wilde daar met een streepje gas in de 2 overheen rijden. Het lukt me dan eigenlijk niet een constante snelheid aan te houden. Dit was met mijn TTR nooit een probleem. Ligt dat aan mijn ongecontroleerde gashand of komt het jullie ook bekend voor?

Tuf is nog helemaal origineel en 15 min stationair nog eens gedaan.

Gr
remco
Ik rij nu met een leovince demper , akra mapping , en zo een spons filter van KTM .
Heb nu geen problemen meer zoals je beschrijft , had ook dezelfde ervaring .
Alleen het lawaai uit de uitlaat mag iets minder .
En rij altijd in standje 2 nu .
Gister 440km gedaan in het zuiden , en hier en daar was het aardig glad door de regen , gaf geen problemen .
Misschien dat de inmiddels 4000km die ik er mee gereden heb ook wat gewenning meebrengt , maar het is toch vooral de andere mapping en uitlaat .
 
 
olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1211 Gepost op: 09-08-2010, 19:31 »
Ik rij ook met leovincer en akra mapping en ben ook heel tevreden over het vermogen, minder over het geluid. Het mocht wat minder zijn. Maar wat een power zeg.
Ik heb vandaag een rekje gemaakt om mijn ortlieb tassen aan te hangen. totaal gewicht van het rekje 1,2 kg.




grtn
Peter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1212 Gepost op: 09-08-2010, 21:38 »
Als je veel gewicht in je tassen gaat stoppen zou ik toch gaan afsteunen op de passagiers steunbevestiging om je tankophanging wat te ontlasten.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1213 Gepost op: 09-08-2010, 22:32 »
Injectie... je wordt er gek van!

Na lang worstelen met een twinair filter en mappings en een 690 die maar niet lekker wilde oppakken, ben ik er achter waarom het ding niet lekker liep met het twinair filter. En je raadt het nooit!

De koppelingsschakelaar!


welnu, hoe?
Ik zal het verhaal hier maar eens uit de doeken doen:
De 690 heeft selecteerbare mappings, via dat mooie standerschakelaartje onder het zadel. Deze mappings hebben NIETS te maken met de brandstofinjectie, of de onsteking.
De 690 heeft namelijk 3 soorten mappings:  een brandstofmapping, een instekingsmapping, en verschillende EPT mappings.

Deze EPT mappings zijn voor de gasresponse. De 690 is namelijk feitelijk drive-by-wire! De EPT (electronic power throttle) mapping vertelt hoever de gasklep echt opengaat, als jij het gas bijv 50% open trekt dan stat in de mapping dat de klep in werkelijkheid bijv 40% open moet. Deze mappings zijn ook nog eens toerental afhankelijk!
Het hele verschil tussen soft en sport setting, is dus niet meer dan de gasrespons!

en wat wil nu het feit.... naast standje 0 voor slechte benzine, 1 voor soft, 2 voor sport en 3t/m9 voor normaal... is er NOG een mapping, namelijk die voor "motor in neutraal/koppeling ingetrokken"

m.a.w.: als de motor vrij kan draaien, dan gebruikt ie een ander EPT mapping zodat die wat rustiger reageert...

En natuurlijk is een van de eerste dingen die ik gedaan heb: Alle interlocks overbruggen, dus ook de koppelingsschakelaar! => De motor denkt dat de koppeling altijd ingetrokken is, en kiest dus deze speciale EPT mapping.  en rijdt beroerd!!

Anyway... Nu gaat ie echt volgas! en ik weet tenminste hoe het echt werkt. Gezien ik nu zowieso een tuneboy heb... kan ik hem lekker zelf instellen zoals ik het wil. en dus onsteking, brandstof EN gasreponse... zelf aanpassen naar wens :-)


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1214 Gepost op: 10-08-2010, 09:28 »
Ik snap het tot "M.a.w.". De "koppeling ingetrokken in neutraal" mapping speelt toch geen rol als je rijdt toch?

gr
remco