Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 926390 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1215 Gepost op: 10-08-2010, 09:41 »
Ik snap het tot "M.a.w.". De "koppeling ingetrokken in neutraal" mapping speelt toch geen rol als je rijdt toch?

gr
remco

misschien dat de motor nadat je hem gestart hebt in z'n neutraal niet meer overschakeld naar een andere mapping zolang hij niet 1 keer gezien heeft dat de koppeling losgelaten is?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1216 Gepost op: 10-08-2010, 10:35 »
Of het is een heel dom systeem dat ingrijpt terwijl jij met je koppeling aan het spelen bent tijdens een supersteile hillclimb in Wonk ;D



Offline member

  • *****
  • Berichten: 1876
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1217 Gepost op: 10-08-2010, 11:14 »
jij hebt je beeldscherm 90graden gedraait staan :P

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1218 Gepost op: 10-08-2010, 11:17 »
Zo Gerben da's echt iets om je gek naar te zoeken. Staat dat niet ergens gedocumenteerd, wetende dat er veel 690 rijders hun fiets modificeren. Of wordt dat voorbehouden aan de dealers.

Vraagje: wat is voor jou de reden dat je die "interlocks" overbrugt? Minder kans op storingen of zo? (niet ironisch bedoeld  ;))
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1219 Gepost op: 10-08-2010, 12:38 »
Geniaal :)
 
Hoe lang heb je nu al gereden op jouw 25kw 690 dan  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1220 Gepost op: 10-08-2010, 13:25 »
Had ie dus gewoon goed gereden , met de akra mapping ?
Of heb ik het mis , die van mij doe ik niks meer aan loopt nu echt mooi , met Ktm foam filter en leo uitlaat met de akra mapping .
Heb inmiddels twee keer het filter gewisseld , na de MS1000 zat ie behoorlijk vol maar kon geen troep vinden achter het filter , doet dus zijn werk prima .
 
Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1221 Gepost op: 10-08-2010, 15:57 »
Citaat
misschien dat de motor nadat je hem gestart hebt in z'n neutraal niet meer overschakeld naar een andere mapping zolang hij niet 1 keer gezien heeft dat de koppeling losgelaten is?

Als je je koppeling schakelaar overbrugt, dan verbind je toch gewoon de draadjes door die normaal alleen worden doorverbonden als je je koppelings handle inknijpt ?? Dus denkt de motor dat je je koppeling continu inknijpt......
 
Ik dacht alleen dat je je motor ook op de testbank gehad hebt Dr Bean.... daar niets van gemerkt..........?
 
Zou die "koppel" mapping er dan speciaal inzitten dat je soepel kan wegrijden op de koppeling.... tssss, moet niet gekker worden. De mijne loopt prima, misschien nog eens de akra mapping erin, maar vooralsnog niet. De motor loopt de laatste tijd alleen een beetje weinig, maar dat ligt aan mij en niet aan de 690 ;D ;D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1223 Gepost op: 10-08-2010, 20:41 »

Als je je koppeling schakelaar overbrugt, dan verbind je toch gewoon de draadjes door die normaal alleen worden doorverbonden als je je koppelings handle inknijpt ?? Dus denkt de motor dat je je koppeling continu inknijpt......

idd... en als je de koppeling inknijpt, dan mag je gewoon in de versnelling starten, met je standaard uit etcetc.
Daarom overbrug ik hem dus. Die koppelingsschakelaar werkt vaak niet goed als er een beetje zand in komt. Verder heb ik een kleiner handeltje gemonteerd, wat het aanslagje voor die koppelingsschakelaar mist... dus dan doet ie het ook niet: Alleen starten in zijn 'neutraal' is best vervelend!

Citaat
Ik dacht alleen dat je je motor ook op de testbank gehad hebt Dr Bean.... daar niets van gemerkt..........?
Ja, mede door dit probleem ben ik naar de testbank gegaan. Op de testbank is het wel beter geworden, omdat ie ook veel te arm stond, maar het is er nooit helemaal mee weggegaan. Met de originele snorkel er op was het ook bijna niet merkbaar, met het twinair-filter was het effect veel erger, waarschijnlijk omdat de motor daarmee zowieso 20% meer koppel heeft onderin: en als je meer hebt, merk je er ook meer van als het er effe niet is.

Bij hogere toeren en gas verder open is er weinig verschil tussen de mappings. Ik was niet op zoek naar maximum power (en met een TKC op de testbank is dat slecht meetbaar). Daarbij het ik vergeleken tussen "twin-air" en origineel snorkel.. beide met 'foute' EPT map. 

Die EPT map heeft ook niet echt invloed op het vermogen (inspuiting en ontsteking worden hierniet uit gehaald), maar wel op de gasresponse. volgas is er weinig verschil.

Citaat

Zou die "koppel" mapping er dan speciaal inzitten dat je soepel kan wegrijden op de koppeling.... tssss, moet niet gekker worden. De mijne loopt prima, misschien nog eens de akra mapping erin, maar vooralsnog niet. De motor loopt de laatste tijd alleen een beetje weinig, maar dat ligt aan mij en niet aan de 690 ;D ;D

Zou idd waar kunnen zijn. Vooralsnog lijkt het er op dat ie al rijdende overschakelt: Immers start je normaliter ook in de neutraal.... en dan is die EPT map actief! en die blijft niet aktief als je gaat rijden.

Ik ga nog eens uitzoeken in hoevere je life over kan schakelen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1224 Gepost op: 14-08-2010, 20:52 »
wat zou het kwaad kunnen als je motor vrij loopt (koppeling in) terwijl de "rijdende" respons actief is?
lijkt me dat dit puur is om het motortje een beetje hufterproof te maken en dus niet nodig als je weet wat je doet

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1225 Gepost op: 14-08-2010, 22:24 »
even kort van stationair uit vol gas en dicht gassen is zooooooo slecht voor een grote eencyllinder. Dat zijn de momenten waar een drijfstang los scheurt en door je carter heen trapt.
lijkt me dus een safety feature om dat tegen te gaan  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1226 Gepost op: 14-08-2010, 23:30 »
ja ik denk dat het ook een soort safety is, maar 't is wel irritant. Der zitten meer van dit soort onhebbenlijkheden in....

Anyway: de mijne begint nu echt lekker te gaan en ik begin het allemaal te snappen en aan te kunnen passen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1227 Gepost op: 15-08-2010, 00:05 »
binnenkort een fcr der op~?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1228 Gepost op: 15-08-2010, 11:23 »
neuh juist niet!  't is nu eindelijk zoals het moet zijn. Ik denk niet dat ie met een FCR veel beter wordt hoor!
en nu loop tie nog steeds 1:17, en dat is geen toerritje. Daarbij staat ie echt niet arm, dus geen hikups etc.

ALs een injectie goed werkt en je snapt alles en je kan overal bij (met de juiste software etc) dan is het makkelijker dan een carburateur afstellen hoor.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1229 Gepost op: 15-08-2010, 18:35 »
Amen. :D

neuh juist niet!  't is nu eindelijk zoals het moet zijn. Ik denk niet dat ie met een FCR veel beter wordt hoor!
en nu loop tie nog steeds 1:17, en dat is geen toerritje. Daarbij staat ie echt niet arm, dus geen hikups etc.

ALs een injectie goed werkt en je snapt alles en je kan overal bij (met de juiste software etc) dan is het makkelijker dan een carburateur afstellen hoor.