Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 926051 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1290 Gepost op: 11-09-2010, 16:50 »
Ik heb rechts achter de witte kap een los stekkertje. Is een dubbel vrouwtje. (foto volgt).  Ik dacht eerder dat het voor een battery charger was, maar dan zou er een doppie opzitten. Ik vind nergens de mannetjes die evt los is geschoten en vind niets in de manual.

Alles werkt, accu laadt en geen errors.
Wie weet wat dit is?



Gr
Remco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1291 Gepost op: 13-09-2010, 19:22 »
afgelopen week mijn achterremslang(die van het voorraadpotje naar de remcilinder)erafgereden door een tak die de slang erafrukte
oppassen dus,je denkt dat de remcilinder goed beschermd is(niet dus) :-X
ik ga er eerdaags een plaatje onder maken 8)
foto s en maten volgen nog
of iemand moet al iets gemaakt hebben dan hoor/zie ik het graag

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 86
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1292 Gepost op: 13-09-2010, 21:46 »
Hallo, ik heb sinds afgelopen weekeinde een 690 enduro uit 2008. Is hier en daar een beetje rommelig aan gesleuteld maar niks wat ik niet kan maken/opknappen. Omdat ik geen gedocumenteerde onderhoud geschiedenis heb wil ik graag naar een dealer om de software versie te laten controleren + de Akra mapping te laden (ik heb een Leovince en een schuimfilter van KTM powerparts).

Kan iemand een KTM dealer of ander adres in de buurt van Rotterdam aanbevelen hiervoor?

Alvast bedankt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1293 Gepost op: 13-09-2010, 21:58 »
Ja, MX aad, the best of the west. Goeie peer en altijd open, doordeweeks ook in de avond. Bleiswijk. Succes !

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1294 Gepost op: 15-09-2010, 22:13 »

 
Van t' weekend na een mooie rit met de Tenere club ontdekt dat de omtrek van de buddy van m'n 690, aan de onderzijde op 2 plaatsen doorgeschuurt is. Nl op de beugeltjes waar de borgplaat van de accu onder zit (op de achtergrond van de foto zichtbaar)
Beetje jammer, eigenlijk ook wel slordig voor een motor met zo weinig km's. (4500)
Iemand hier die dit vaker gezien heeft?
 
groet Rens s

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1295 Gepost op: 15-09-2010, 22:26 »
Ja, bij mij ook al heel lang aan 't slijten cq scheuren >:(. Half jaar geleden al gemeld.)
Toevallig(?) bij mij ook bij ongeveer 4500 km.
Als ik voor de garantie een andere wil hebben moet mijn dealer 'm eerst naar KTM  opsturen om te laten beoordelen.
Tja, hoe je dat dan in die tussentijd moet doen?
Ben erg benieuwd naar de reactie van jouw dealer!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1296 Gepost op: 16-09-2010, 10:34 »
Dan koop je toch samen één nieuwe buddyseat, zeg maar de ARM-seat, die rouleert onder de jongens?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1297 Gepost op: 16-09-2010, 10:55 »
nee het is echt klare onzin bijna iedereen heeft het rond die kmstand wat valt er nog te 'beoordelen'.. 4500km Dat is elke oliewissel een nieuw zadel!!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1298 Gepost op: 16-09-2010, 11:03 »
Ja, bij mij ook al heel lang aan 't slijten cq scheuren >:(. Half jaar geleden al gemeld.)
Toevallig(?) bij mij ook bij ongeveer 4500 km.
Als ik voor de garantie een andere wil hebben moet mijn dealer 'm eerst naar KTM  opsturen om te laten beoordelen.
Tja, hoe je dat dan in die tussentijd moet doen?
Ben erg benieuwd naar de reactie van jouw dealer!
Ik heb er een liggen die ik niet gebruik heb nu een ergo seat  erop zitten , en die doet het beter , je kunt hem wel lenen .
Laat het orgineel toch een keer vermaken denk ik voor nog wat meer zitopervlak .
 
Beestje heeft me zonder een slag verkeerd te geven door de Transanatolia heen gesleurt , wat een power , echt genoten .
 
Grt Olaf
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1299 Gepost op: 16-09-2010, 11:10 »
haha Niels ik proef enige frustratie. Ik denk dat jouw dealert.. geen zin heeft of KTM niet. Je kan toch ook prima beoordelen vanaf een foto. Zou je zeggen dan....
 
't is gewoon een ontwerpfout. De mijne is nog wel heel. Zal een kwestie van tijd zijn.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1300 Gepost op: 16-09-2010, 11:50 »
haha frustratie tjah je voelt je niet serieus genomen ik zet het alleen even in perspectief.
Waarschijnlijk komt er wel een gel ding of zo, het is denk ik ook afhankelijk van de manier van rijden (en het gewicht van de piloot :-X)

Dealer wil echt wel maar uiteindelijk moet ktm het doen.. en die zegt opsturen voor beoordeling en al dan niet een nieuw zadel onder garantie

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 117
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1301 Gepost op: 16-09-2010, 12:19 »
Waren ze bij Honda toch makkelijker, heeeeeel klein fabrieksfoutje ongeveer op dezelfde plek, zonder morre 2 dagen later een nieuwe in huis en omruilen voor de oude  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1302 Gepost op: 16-09-2010, 16:15 »
was eerst ook bij ktm
maar het gaat er nu wat minder en nu zijn ze niet zo gemakkelijk meer met garantieclaims
de mijne is trouwens nog heel na 35000 km(de eerste was ook stuk bij 5000km)maar dat was de voorkant

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1303 Gepost op: 16-09-2010, 18:07 »
Ha, het ligt niet aan mijn dealer dus.
Die heeft al eerder op eigen kosten iets voor me opgelost!!!!
Hij kent mij als collega en we weten beiden hoe het zit ;)(ja ik bedoel niet de buddy)
Ik ben slechts benieuwd of dezelfde reactie van KTM volgt als een ander die klacht ook heeft.
Nu koop ik zeer waarschijnlijk de volgende brommer van een ander merk,echter zelfde importeur ;D

Olaf, dankjewel voor je aanbod,kom er later op terug.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1304 Gepost op: 16-09-2010, 19:11 »
Hey,
Da's toevallig, heb hetzelfde probleem, precies op hetzelfde plek aan het doorscheuren. Dus zoals KTM-fan al zei een ontwerpfout. Bij de volgende editie ktm 690 zullen ze dat wel aangepast hebben. Ga het wel overleggen bij de dealer.
Kan niet na nog geen jaar rijden,
grt
RR



 
Van t' weekend na een mooie rit met de Tenere club ontdekt dat de omtrek van de buddy van m'n 690, aan de onderzijde op 2 plaatsen doorgeschuurt is. Nl op de beugeltjes waar de borgplaat van de accu onder zit (op de achtergrond van de foto zichtbaar)
Beetje jammer, eigenlijk ook wel slordig voor een motor met zo weinig km's. (4500)
Iemand hier die dit vaker gezien heeft?


 
groet Rens s
Orange is the color.