Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 926028 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1305 Gepost op: 16-09-2010, 21:18 »
Ik heb rechts achter de witte kap een los stekkertje. Is een dubbel vrouwtje. (foto volgt).  Ik dacht eerder dat het voor een battery charger was, maar dan zou er een doppie opzitten. Ik vind nergens de mannetjes die evt los is geschoten en vind niets in de manual.

Alles werkt, accu laadt en geen errors.
Wie weet wat dit is?



Gr
Remco

De stekker kan je gewoon in hte handboek vinden: Dat is een stekker voor een milieu klep die er alleen in amerika op zit. Dat is dus echt NIET bedoeld om je accu te laden.... Waarschijnlijk zit er wel een beschermingsdiode aan, die je nu gebruikt om je accu te laden: Niet aan te bevelen als je niet van plan bent een nieuwe ecu aan te schaffen... (accu laden doe je gewoon via de Aux1/2 aansluiting bij de koplamp!)

mbt filter en tuning:
Twin-air levert gewoon een setje met rekje, wat voor de 690 RR gebruikt wordt en zonder veel aanpassingen gewoon op je 690R past en wat dus ook de snorkel etc vervangt. Mapping is zo beschikbaar, want die heb ik in mijn motor zitten (en heeft Ruud Frederiks ook). PS.: Verwijderen van die snorkel geeft je tot 20% meer koppel onderin, maar niet meer topvermogen.

Baja heeft een andere cilinder (610cc) om idd het vermogen wat hanteerbaarder te maken, want hij heeft wel een RR nokkenas...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1306 Gepost op: 16-09-2010, 22:36 »
Ja, bij mij ook al heel lang aan 't slijten cq scheuren >:( . Half jaar geleden al gemeld.)
Toevallig(?) bij mij ook bij ongeveer 4500 km.
Als ik voor de garantie een andere wil hebben moet mijn dealer 'm eerst naar KTM  opsturen om te laten beoordelen.
Tja, hoe je dat dan in die tussentijd moet doen?
Ben erg benieuwd naar de reactie van jouw dealer!

Tja, met buddy is het al niet heel comfy, maar helemaal zonder....
Wel een beetje bijzondere reaktie trouwens, tegenwoordig zijn een paar goede foto's idd in een paar klikken bij KTM.
het lijkt nogal op de reaktie die ik kreeg toen ik belde om een nieuw dashbord (lcd gaat stuk en er komen witte vlekken in). Ik moest de km stand doorgeven zodat de nieuwe teller op de juiste stand afgeleverd kon worden, en ik mocht er niet meer mee rijden omdat dan de stand niet zou kloppen,
Echter na 3 (!) maanden nog steeds geen teller. Gelukkig rijdt de motor met een slecht afleesbaare dash net zo lekker. ;D
Ik moet hier wel bij vertellen dat in dit geval het mailen van een paar foto's genoeg was om ze te overtuigen van de noodzaak van een nieuwe teller (ben er dus niet voor langs geweest) dat dan weer wel.
die nieuwe tellers schijnen trouwens verbeterd te zijn.
 
Te lezen uit de reakties hier ben ik niet de enige met een kapotte buddy! (dealer had er nog nooit van gehoord)
Als ik (ooit) uitgenodigt wordt om m'n nieuwe teller op te halen ga ik die buddy toch eens onder z'n neus duwen.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1307 Gepost op: 16-09-2010, 22:49 »

Tja, met buddy is het al niet heel comfy, maar helemaal zonder....
Wel een beetje bijzondere reaktie trouwens, tegenwoordig zijn een paar goede foto's idd in een paar klikken bij KTM.
het lijkt nogal op de reaktie die ik kreeg toen ik belde om een nieuw dashbord (lcd gaat stuk en er komen witte vlekken in). Ik moest de km stand doorgeven zodat de nieuwe teller op de juiste stand afgeleverd kon worden, en ik mocht er niet meer mee rijden omdat dan de stand niet zou kloppen,
Echter na 3 (!) maanden nog steeds geen teller. Gelukkig rijdt de motor met een slecht afleesbaare dash net zo lekker. ;D
Ik moet hier wel bij vertellen dat in dit geval het mailen van een paar foto's genoeg was om ze te overtuigen van de noodzaak van een nieuwe teller (ben er dus niet voor langs geweest) dat dan weer wel.
die nieuwe tellers schijnen trouwens verbeterd te zijn.
 
Te lezen uit de reakties hier ben ik niet de enige met een kapotte buddy! (dealer had er nog nooit van gehoord)
Als ik (ooit) uitgenodigt wordt om m'n nieuwe teller op te halen ga ik die buddy toch eens onder z'n neus duwen.
 

teller was al snel en geen probleem voor de garantie
de nieuwe werd geleverd met de opgegeven kmstand

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1308 Gepost op: 17-09-2010, 19:29 »
Wat te doen met ontluchtingstukje (staat haaks op de vulpijp)van je vervangende vulpijp voor je benzinetank.
Ik heb ergens op een site gezien van een vulstuk met benzineleiding eraan alleen kan ik het niet meer vinden waar dit benzine slangetje naar toe leidt. Heb namelijk mijn safatitank gisteren erop gezet lekker klusje trouwens.
Groet Hans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1309 Gepost op: 30-09-2010, 17:59 »
Mhhh , blijkt dat de ergo seat ook net zo makkelijk scheurt , heb hem zeg maar 9 rijdagen , en ongeveer 3000km gebruikt maar zit aan een kant ook al een scheur in van een 1.5cm , op de gebruikelijke plek .
 
Ga toch maar een zadel goed aan laten passen want dat kunnen ze blijkbaar niet bij KTM zadels maken .
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1310 Gepost op: 30-09-2010, 20:32 »
Volgens mij zit het probleem in de vrij scherpe verdikte rand die de plastic bodem heeft: Je klemt daar de motor met je benen en dan komt alle druk op een randje van een paar mm.

Ray heeft op mijn verzoek die rand weggehaald en mijn zadel daar van sterk dik leer gemaakt: voorlopig is dat heel gebleven.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1311 Gepost op: 01-10-2010, 14:58 »
Volgens mij zit het probleem in de vrij scherpe verdikte rand die de plastic bodem heeft: Je klemt daar de motor met je benen en dan komt alle druk op een randje van een paar mm.

Ray heeft op mijn verzoek die rand weggehaald en mijn zadel daar van sterk dik leer gemaakt: voorlopig is dat heel gebleven.
Ik ga maar eens contact opnemen met Ray en de boel laten verbouwen ,ondanks dat de ergo seat beter is is het nog geen toppertje .
 
Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1312 Gepost op: 03-10-2010, 09:58 »
afgelopen week mijn achterremslang(die van het voorraadpotje naar de remcilinder)erafgereden door een tak die de slang erafrukte
oppassen dus,je denkt dat de remcilinder goed beschermd is(niet dus) :-X
ik ga er eerdaags een plaatje onder maken 8)
foto s en maten volgen nog
of iemand moet al iets gemaakt hebben dan hoor/zie ik het graag

zo,ff aan het freubelen geweest
is best wel simpel geworden en niet veel werk

http://picasaweb.google.nl/richardvonk/201010Remcilinderbescherming#

de maten zijn 80x70 mm en 3mm dik aluminium

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1313 Gepost op: 04-10-2010, 21:18 »
mosterd na de maaltijd... waarom heb je hem naar achter niet wat langer laten doorlopen? Heb zelf deze van touratech. zag er stevig en nuttig uit.
Misschien ter inspiratie voor een 2.0 versie van je eigen bouwsel.

Post Merge: 04-10-2010, 21:19

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1314 Gepost op: 05-10-2010, 08:49 »
het gaat er alleen om dat er niks meer tussen kan komen
ik kan me niet voorstellen dat tt goedkoper is als ik en je bent weer ff van de weg af

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1315 Gepost op: 08-10-2010, 15:30 »
Richard,
 
prijs viel mee geloof ik, maar ik wilde je geen TT spul aansmeren hoor. Als je nog eens zelf aan de gang gaat met plaatje alu, dan is het touratech ontwerp en de bevestiging zo gek nog niet. Krachten worden iets beter verdeeld lijkt het en het koppelstuk op het eind wordt ook beschermd. Net zo makkelijk zelf te maken denk ik als je de spullen in huis heb...
 
mazzel
 
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1316 Gepost op: 11-10-2010, 09:07 »
Nieuw probleempje, dus wie heeft goede suggesties.
 
Als de motor 2 dagen stilstaat en ik start hem, dan is het knop indrukken en broem hij loopt.
Als ik sóchtends heb gereden en ik wil hem s'avonds starten dan slaat hij niet aan. twee mogelijkheden; ik start hem een paar keer opnieuw of ik geef een klein beetje gas en dan weer broem.
 
Daarnaast slaat hij af onder het rijden als ik van de 6de naar de 2de of eerste terugtrap en de koppeling daarna direct weer inknijp (wordt verjholpen door een tussengas te geven). als ik zeg 100 tot 200 meter doorrijdt dan ziet het systeem dit en regelt hij de benzine toevoer weer goed zodat hij niet afslaat als ik de koppeling inknijp.
 
Ik heb het idee dat hij iets meer olie verbruikt dan voorheen maar dat moet ik nog even nagaan.
 
Kleppen gesteld, gasklep schoongemaakt, boel is weer ingeregeld, maar hij schijnt nog steeds hetzelfde te hebben. Morgen ga ik hem weer ophalen.
 
Iemand een idee?     

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1317 Gepost op: 11-10-2010, 12:06 »
hmmm, vreemd.
 
Niks geen last van, altijd starten lopen, warm of koud. 1 keer na twee dagen 4uur Baja Saxonia sloeg hij af nadat ik de koppeling wat te ver liet opkomen en toen startte die pas na een paar seconden. Toen zat denk ik het luchtfilter ietwat dicht. Want dat had ik niet vervangen na de eerste dag.
 
Misschien te arm afgesteld omdat je met extra gas wel resultaat hebt? wat voor uitlaat/mapping heb je ? Hoe constateer je dan dat hij meer olie verbruikt ? Mijn olie staat na 2500 km offroad nog lekker in het midden van het glaasje en ik geef hem ook vaak flink van katoen. Nadat hij goed warm is natuurlijk.
 
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1318 Gepost op: 11-10-2010, 12:36 »
Het gekke is dat als ik het probleem had en de motor 2 dagen laat staan hij direct start. Dus van te weinig brandstof kan dan geen sprake zijn.
 
olie, half vol en na ..... km onder het glaasje 400 cc bijvullen en hij staat er weer. Als ik hem opgehaald heb zal ik eens kijken wat hij doet.
 
ook het probleem zal ik zelf weer even moeten ondervinden. volgende week heb ik wel weer ervaring en meld ik het terug.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1319 Gepost op: 11-10-2010, 12:52 »
Hoop op een toevalligheid, maar die van mij heeft ook de neiging om op rare momenten af te slaan. En hij lijkt ook wat olie te verbruiken. Olie kan komen doordat ie ook wel flink ondersteboven heeft gelegen. Bijgevuld en nu dus even in de gaten houden.
Ik ga nu eerst twinair filter erop zetten en beurtje laten geven. voordat ik de injectie e.d. helemaal goed laat zetten. Hoop dat het afslaan dan ook afgelopen is. Zo ben ik namelijk al een paar keer flink op mn bakkes gegaan. Steeds van gas dicht naar weer op t gas lijkt het, met al dan niet vingertje aan de koppeling. Net als ik dan bijvoorbeeld een droog slootje wil overslaan met een dot gas, slaat ie af. -baf- voorwiel strak naar beneden de geul in. Ik via de snackbar, sorry t stuur,  met mn bakkes plat tegen de andere kant. Dus na een aantal keer zoiets, ben ik het wel zat. 
Waar bemoeit die ktm injectie mafia zich eigenlijk mee? Ik begreep al dat die truus allerlei sensoren in de gaten houdt: versnelling, koppeling, helling, standaard uit (dat heb ik gefixed) etc.. niet gek dat ze dan in de war raakt. Ik kan het zelf af en toe amper bijhouden. 
 
Oh over dat starten, volgens mij dezelfde computerachtige rariteit. Soms moet contact gewoon even uit en aan, en dan start ie weer best.
 
Zadel bij mij overigens ook gaar. Scheuren in de zijkant, en inmiddels wipt hij vooraan ook steeds los.