Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 938952 keer)

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1320 Gepost op: 11-10-2010, 13:02 »
Zitten je subframe bouten dan nog wel goed vast. Even op letten. Zadel is een eerste indictie dat eea los kan zitten.


Het zadel van een 690 hebben veel sterker gemaakt dan de gewone zadels ( deze zijn van plastic).
dit betekent  dat het bij de rand verdikt is. Omdat het zadel het eerste is wat je raakt als je gaat staan zal het bij de verdikking onder scheuren. ( de stof dus)
Is op zich niet heel erg ,
Met een nieuw zadel zal dit niet beter zijn tenzij er een upgrade is.
(Ik maak die rand van het zadel iets anders en doe er nog een extra onderlaagje overheen zodat het niet meer schuurt)

Overigens heb ik het idee dat het gelzadel van de 690 nog spartaanser is als het gewone zadel.
Denk dat het zelfs op een racefiets nog pijn doet  ;D

just my2 cents

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1321 Gepost op: 11-10-2010, 16:40 »
Citaat
Net als ik dan bijvoorbeeld een droog slootje wil overslaan met een dot gas, slaat ie af. -baf- voorwiel strak naar beneden de geul in. Ik via de snackbar, sorry t stuur,  met mn bakkes plat tegen de andere kant. Dus na een aantal keer zoiets, ben ik het wel zat. 

 ;D ;D  Komt me ook volledig onbekend voor, het enige dat ik wel een paar keer gehad heb is dat ie wat snel wil afslaan net als ik voor het stoplicht tussen wat auto's sta. Dit doet hij sneller als hij koud is. Maar dat had ik met de 990 ook wel eens...ook een gevalletje lullig boven de snackbar. En een te enthousiast baasje of zo....
 
Citaat
Oh over dat starten, volgens mij dezelfde computerachtige rariteit. Soms moet contact gewoon even uit en aan, en dan start ie weer best.

Dat is alleen als hij op de kop heeft gelegen, is geen rariteit volgens mij...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1322 Gepost op: 11-10-2010, 20:02 »
Op sportstand is ie vrij aggressief en neigt idd snel af te slaan en bokki gte rijden onderin.
In 'standaard' mapping-stand heb ik er geen moeite mee.

Twinair filter brengt hier geen verandering in (alleen is ie dan in sportstand bijna helemaal niet meer te rijden :-) )

versnellingssensor e.d. kan je er vrij eenvoudig afhalen (als je weet hoe, maar zonder extra kosten ofzo).

Als je toegang toto de injectie hebt, kun je de gasklepmapping geheel naar eigen wens herprogrammeren

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1323 Gepost op: 11-10-2010, 20:06 »
Kijken jullie maar eens naar de tunebox voor de SX350, origineel ktm part die je ZELF aan je laptop kan hangen om volledig alles bij te tunen.
Die komt binnenkort ook voor de 690 heb ik gehoord...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1324 Gepost op: 11-10-2010, 20:10 »
mja... maar.. daar geloof ik weinig van.

690 is een hele andere injectie. er was 2 jaar geleden ook al sprake van dat die tunebox zou komen.

anyway: tuneboy ... doet het gewoon.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1325 Gepost op: 12-10-2010, 19:10 »
probleem nog steeds aanwezig. kleppen gesteld, gasklep schoongemaakt en afgesteld, nieuwe filters. mapping op advanced en standaard. Koude motor na 2 dagen start direct. warme motor extra gasgeven. pffffffffffff

heeft iemand een emailadres van de techneuten in mattighofen. Ze zullen daar wel blij zijn met zon probleem, na 22.000 km op de teller.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1326 Gepost op: 12-10-2010, 21:41 »
heeft iemand een emailadres van de techneuten in mattighofen.

Helaas werkt het zo niet.
No way dat je aan het e-mailen kunt met een specialist in Matighofen.
Communicatie kanaal zal zijn:
klant => dealer => locale product specialist (iemand bij de KTM importeur dus) => specialist in Matighofen.
 
Onderschat de kennis waar een offciele dealer over kan beschikken overigens niet!
Ook dealers delen kennis en staan in contact met anderen.
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1327 Gepost op: 12-10-2010, 23:26 »
natuurlijk is contact opnemen met je dealer een prima idee.

Anderzijds: Als je al vanalles aan de gas/lucht toevoer gedaan hebt, en dat maakt allemaal niets uit... dan misschien simpelweg het eens bij de ontsteking zoeken??

nieuw bougietje, kap eens nakijken etc.


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1328 Gepost op: 13-10-2010, 08:13 »
alles is vernieuwd bougies ook en de rest, gasregelklep opnieuw ingesteld. dealer heeft hem open gehad. op dit moment denken ze aan compressieverlies maar dat zal raar zijn want waarom start hij wel gewoon na twee dagen koud staan en niet na 8 uur afkoelen en koud staan.
trouwens heeft iemand een goed idee om dat te kunnen meten want bij de 690 is dat door zijn automatische klep niet mogelijk.
Daarnaast rijdt hij nog super. dus ik stuur ktm.nl maar eens een mail.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1329 Gepost op: 13-10-2010, 08:19 »
Dat contact opnemen zal toch echt via je dealer moeten gaan... heeft je dealer er geen zin in ? Lijkt me juist een leuke uitdaging als ik dealer zou zijn.. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11368
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1330 Gepost op: 13-10-2010, 08:22 »
trouwens heeft iemand een goed idee om dat te kunnen meten want bij de 690 is dat door zijn automatische klep niet mogelijk.

Leak down test. Persluchtslang met aan uiteinde schroefdraad van een bougie. Oppompen tot 10 bar.

Verder zou ik je temperatuursensor in je radiator eens loskoppelen. Kijk eens in het WPHB wat voor waardes dat die af zou moeten geven. Hang het ding eens in lauw, warm en heet water om te zien of hij wel goede waardes afgeeft.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1331 Gepost op: 13-10-2010, 10:59 »
Iemand bekend met deze optie voor je achterlicht, knipperlichten en kenteken? (Of misschien nog betere opties)
 
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 20
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1332 Gepost op: 13-10-2010, 13:25 »
Dit is het achterscherm en lichtunit voor de USA. Onderdelen zijn gewoon te bestellen via je dealer in NL. Persoonlijk vind ik het origineel mooier.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1333 Gepost op: 13-10-2010, 13:34 »
Lijkt me mooie manier om je linker achterlicht te laten branden...

zo achter die uitlaat

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 32
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1334 Gepost op: 13-10-2010, 15:49 »
Het origineel is idd mooier qua achterlicht maar bij het origineel zit het kenteken (+knipperlicht) wel erg laag. Als je het kenteken vastzet op de enduro manier zit je weer met je kentekenplaatverlichting en je richtingaanw. In t kort: de boel moet omhoog maar de knippers en de plaatverlichting moeten blijven. Wie weet er een mooie oplossing?