Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925915 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1530 Gepost op: 08-02-2011, 17:07 »
Ha,

zondag viel me op dat veel gasten veul harder over korte hobbels kunnen dan ik. Waar zij met hun EXC/WR volle bak overheen rijden vlieg ik een meter (gevoelsmatig) de lucht in.

Ik weeg 72 kg (buttnaked) en heb alle demping (V/A) op mijn 690 ongeveer drie kliks zachter staan dan de (standaard) sportstand.

Leek me goed uitgangspunt, maar moet beter kunnen. Ik wil binnenkort eens op een hobbelpaadje testen (beetje meer--> test/Beetje minder--> test), maar wat zou mijn uitgangspositie moeten zijn ?

Grtz,
remco

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1531 Gepost op: 08-02-2011, 17:20 »
Minder of juist meer demping?? :)

Minder is meer of niet?  :D ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1532 Gepost op: 09-02-2011, 21:08 »
Ha,

zondag viel me op dat veel gasten veul harder over korte hobbels kunnen dan ik. Waar zij met hun EXC/WR volle bak overheen rijden vlieg ik een meter (gevoelsmatig) de lucht in.

Ik weeg 72 kg (buttnaked) en heb alle demping (V/A) op mijn 690 ongeveer drie kliks zachter staan dan de (standaard) sportstand.

Leek me goed uitgangspunt, maar moet beter kunnen. Ik wil binnenkort eens op een hobbelpaadje testen (beetje meer--> test/Beetje minder--> test), maar wat zou mijn uitgangspositie moeten zijn ?

Grtz,
remco

Ik ben een stukje zwaarder maar heb de boel laten veranderen door Van Laar suspension , ander veren en shims , had niet gedacht dat het zoveel beter kon .
Daarna niks meer aan gedraaid of veranderd .
 
grt Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1533 Gepost op: 09-02-2011, 22:05 »
thnks Olaf,

Poten en demper uitbouwen en opsturen/langsbrengen? gaat dat zo, of gaat de hele fiets erheen.

gr,

remco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1534 Gepost op: 09-02-2011, 23:36 »
thnks Olaf,

Poten en demper uitbouwen en opsturen/langsbrengen? gaat dat zo, of gaat de hele fiets erheen.

gr,

remco

Ik ben er naartoe gereden en we hebben samen de boel in en uitgebouwd .
Moet je wel even overleggen , maar ik had nogal intresse in hoe dat nu allemaal inelkaar zat , en wat er nu gebeurt als je aan het klikken en verstellen gaat .
En altijd handig als ik een keer tijden een rally een seal of iets dergelijks moet vervangen .
Was erg leerzaam , ook meteen goed geleerd sag , veervoorspanning etc in te stellen van de achterveer .
Maar zag dat aanstaande za je ook naar de veluwe rit komt , probeer maar eens een stukje op die van mij , staat wel op 95kg mijn gewicht afgesteld , dus is niet helemaal een goed vergelijk , maar geeft wel een goed idee .
 
Grt Olaf
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1535 Gepost op: 10-02-2011, 11:26 »
Thnx, goed idee

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1536 Gepost op: 10-02-2011, 20:41 »
Plaatje van mijn nieuwe zadel .
 
 

 
Wat ik besteld heb bij meca systems bleek dus een zadelhoes/overtrek , en geen compleet zadel , kosten inclusief verzenden 245euro.
Mijn orginele bodem gebruikt en het schuim etc aan laten passen , hebben ze bij Kommer motorparts gedaan , gisteren gebracht vandaag weer terug , over service gesproken .
 
Schuim is met plastic bekleed zodat het geen vocht op kan nemen , en waar ik met de benen klem schuur is de boel wat aangepast en verstevigd .
Hij is ietsje hoger en breder vooral achter(waar mijn billen rusten) , en ander steviger schuim .
 
Kosten 300euro totaal , moraal van verhaal is denk ik wel als je het in 1 keer goed voor elkaar wil hebben ga naar Rayz of iets vergelijkbaars , bij Kommer kunnen ze het ook , heb er mijn AT zadel ook  laten doen, een 2 jaar geleden , en is nog steeds perfect .
 
Grt Olaf
 
 
 

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1537 Gepost op: 19-02-2011, 11:02 »
Helemaal blij  :D  met mijn nieuwe KTM 690 Enduro R! Wel wennen t.ov.m'n vorige 530...
Zwaardere vering, achtertandwiel 49T (veel beter offroad), dus ook langere ketting :-(, side stand sensor bypass, stuurverhoging, Michelin Deserts met bib mousse,
én een unieke vette legale (?) uitlaat van SC-Project titanium oval (1.7kg) i.p.v. de originele zware uitlaat (4.8kg).
 
 

 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1538 Gepost op: 19-02-2011, 15:29 »
Mooi man!
Ik gebruik voor een 14T met originele 45T en originele kettinglengte.

Waarom van ben je van een 530 naar een 690 overgestapt?

Gr
Remco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1539 Gepost op: 19-02-2011, 17:44 »
Mooi Bart, Ook ik rij 49 tands achter,maakt echt verschil!!

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1540 Gepost op: 19-02-2011, 18:52 »
De 530 was geweldig, maar qua onderhoud toch echt een flinke slag duurder en arbeidsintensiever (elke 15 uur) dan de 690 (elke 7500km). En ik rij te veel en te graag.
 
Mooi man!
Ik gebruik voor een 14T met originele 45T en originele kettinglengte.

Waarom van ben je van een 530 naar een 690 overgestapt?

Gr
Remco

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1541 Gepost op: 19-02-2011, 21:37 »
De 530 was geweldig, maar qua onderhoud toch echt een flinke slag duurder en arbeidsintensiever (elke 15 uur) dan de 690 (elke 7500km). En ik rij te veel en te graag.
 

Wow, mooie bike man. Qua onderhoud ga je er een stuk op vooruit. Helemaal Top. Zelf ben ik aan het overwegen om van een 450 husky over te stappen naar de nieuwe 630, alleen het extra gewicht maakt het volgens mij iets minder makkelijk op zo'n terrein waarop jij deze mooie foto's hebt gemaakt. Wat is jouw ervaring, Zijn er grote verschillen met deze 690 vergeleken met een 530 ?
In ieder geval gefeliciteerd met je stralende motor !
In het zand gaat iedereen voor je aan de kant.

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 9
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1542 Gepost op: 19-02-2011, 21:47 »
Liefst zou ik ze allebei hebben...de 690 is echt een stuk zwaarder om te rijden, al is het 'slechts' 25 kg. Het speelse van de 530 heeft de 690 zeker niet. Wel goed voor de conditie, zullen we maar zeggen. Bovendien merk ik dat ik langzaam de referentie van de 530 kwijtraak, dus dat gaat uiteindelijk goedkomen, zeker voor de langere rallyes die ik rij. Als je alleen korte ritjes maakt, zou ik voor de 530 blijven gaan.
 
Wow, mooie bike man. Qua onderhoud ga je er een stuk op vooruit. Helemaal Top. Zelf ben ik aan het overwegen om van een 450 husky over te stappen naar de nieuwe 630, alleen het extra gewicht maakt het volgens mij iets minder makkelijk op zo'n terrein waarop jij deze mooie foto's hebt gemaakt. Wat is jouw ervaring, Zijn er grote verschillen met deze 690 vergeleken met een 530 ?
In ieder geval gefeliciteerd met je stralende motor !

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1543 Gepost op: 19-02-2011, 22:10 »
Gave motor Bart, welkom in de 690 familie. Maar waarom heb je gekozen voor de 49T en niet de originele 15T- 45T.
Wat doet je motor dan nu precies?



Helemaal blij  :D  met mijn nieuwe KTM 690 Enduro R! Wel wennen t.ov.m'n vorige 530...
Zwaardere vering, achtertandwiel 49T (veel beter offroad), dus ook langere ketting :-(, side stand sensor bypass, stuurverhoging, Michelin Deserts met bib mousse,
én een unieke vette legale (?) uitlaat van SC-Project titanium oval (1.7kg) i.p.v. de originele zware uitlaat (4.8kg).
 
 

 

Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1544 Gepost op: 19-02-2011, 22:14 »
Zeg heren , waarom de 49 achter inplaats van de 14 voor ?
 
Leg mij eens uit wat het voordeel van het een of ander is .
 
 
Grt Olaf