Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925743 keer)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1575 Gepost op: 28-03-2011, 15:11 »
handleiding kun je als digitaal pdfje krijgen op ktm.nl
startrelais is blokje onder zadel, ik denk dat je in die richting moet zoeken. en natuurlijk al je zekeringen nakijken en zo. ik ga er vanuit dat je dat al gedaan hebt maar je hebt t niet getypt dus zeg het toch ;)

Anders de motor een dag of wat op de verwarming leggen, werkte ook voor mijn camera  ;) ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1576 Gepost op: 28-03-2011, 21:02 »
Hij heeft nu een dag of wat gedroogd in de parkeerkelder.... kantelsensor lijkt niet aannemelijk. Ik heb de handleiding even gedownload en de hoofdzekering van het startrelais had ik nog niet gechecked. Wel alle zekeringen in het boxje ernaast...
 
Ik loop nu naar beneden om deze zekering nog even na te zien.... wedden dat ie door is....

Post Merge: 28-03-2011, 21:43
hmmm ships... zekering nog in orde.
 
Kantelsensor is dat dat ding met twee schroeven vast er lijken balletjes oid in te zitten. Kan er ook niks vreemds aan ontdekken.
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1577 Gepost op: 29-03-2011, 09:57 »
staat wel in z'n vrij toch? :-X Standaardsensor?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1578 Gepost op: 29-03-2011, 12:34 »
 :stupid:  is wel de moeite waard om even naar die zijstandaard beveiliging te kijken. Die zit een beetje ongelukkig en als die blokjes maar iets verschoven raken(door boomstammetje of lomp van de bok halen) dan doet ie het niet.
oh wacht eens even dan start hij wel, maar slaat af zodra je hem in de versnelling zet. Sorry, dus dat is in elk geval niet je probleem. Succes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1579 Gepost op: 29-03-2011, 16:30 »
Standaard sensor was de eerste die ik eraf heb gehaald na aanschaf.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1580 Gepost op: 29-03-2011, 17:04 »
Hij heeft nu een dag of wat gedroogd in de parkeerkelder.... kantelsensor lijkt niet aannemelijk. Ik heb de handleiding even gedownload en de hoofdzekering van het startrelais had ik nog niet gechecked. Wel alle zekeringen in het boxje ernaast...
 
Ik loop nu naar beneden om deze zekering nog even na te zien.... wedden dat ie door is....
  Post Merge: 28-03-2011, 21:43[/color][/size]
  hmmm ships... zekering nog in orde.
 
Kantelsensor is dat dat ding met twee schroeven vast er lijken balletjes oid in te zitten. Kan er ook niks vreemds aan ontdekken.
 
 

 
Ik heb geen idee maar misschien helpt het , heb je de accu polen er al een keer af gehad misschien reset het boeltje zich dan , of zitten ze misschien los of maken ze slecht contact .
Anders blijft er niet anders over dan dingen los te gaan halen en door te meten .
Of  te gaan ruilen met een goedlopende motor , tot het euvel boven is .
 
Vandaag even de kleppen gesteld , is een makkelijk klusje bij de 690  , enige is het ritje naar de dealer voor een paar andere shims .
Beide inlaat kleppen stonden aan de ruime kant en 1 inlaat klep stond op de min tolerantie , de ander was prima .
Nu zit alles weer rond de .10 en loop ie weer als een zonnetje , had eerder wat klep geluid van de inlaat bleek nu dus .
 
 
Grt Olaf
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1581 Gepost op: 29-03-2011, 18:06 »
sja, ik probeer dat ook nog eens. Apart, de motor heeft nog nooit een kik verkeerd gegeven in de 4000 km die ik hem heb (afgebeuld kan ik wel zeggen). Drie rondjes tankbaan 80 km, geen enkele keer dat ie warm werd oid....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1582 Gepost op: 01-04-2011, 20:12 »
sja, ik probeer dat ook nog eens. Apart, de motor heeft nog nooit een kik verkeerd gegeven in de 4000 km die ik hem heb (afgebeuld kan ik wel zeggen). Drie rondjes tankbaan 80 km, geen enkele keer dat ie warm werd oid....
En geeft ie al weer tekenen van leven , of is het nog steeds @!@#^@&%$&@$ten .
 
Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1583 Gepost op: 01-04-2011, 20:15 »
nope, morgen nog een poging, dan even langs JTX, een nieuwe omvalsensor uitbproberen. Alles werkt alleen iets geeft de startmotor niet vrij. Standaard sensor is al overbrugd, dodemansknop werkt, motor staat in vrij.....
 
Hmmmmm, de Baja Saxonia komt er wel aan.
 
gr
Onno

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 21
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1584 Gepost op: 01-04-2011, 23:33 »
Hallo, ik volg dit forum al een tijdje en heb me dus net aangemeld. omdat ik plannen heb een 690 R enduro te kopen :) wil ik hier vragen hoe het met de betrouwbaarheid zit van deze ktm motoren. hoor namelijk wisselende berichten over de betrouwbaarheid.
ben erg benieuwd?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1585 Gepost op: 02-04-2011, 07:57 »
Nou, zoals ik al zei, nog nooit ook maar iets mee gehad.... afgezien van dit akkevietje. Dus van mij krijgt hij het stempel zeer betrouwbaar.
 
Ligt ook een beetje aan wat je er mee doet natuurlijk.....

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1586 Gepost op: 02-04-2011, 08:27 »
wil ik hier vragen hoe het met de betrouwbaarheid zit van deze ktm motoren. hoor namelijk wisselende berichten over de betrouwbaarheid.
ben erg benieuwd?
vergeet niet dat dit een forum is. Hier worden vrnl. berichten geplaatst als iets NIET goed gaat of is. Heb mijn R al 2 jaar en heb niets gepost (mbt klachten)......... :-X
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 21
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1587 Gepost op: 02-04-2011, 20:07 »
mijn dank voor de reactie,s. altijd prettig om ervaringen te horen. jullie hebben me overtuigt voor zover als ik dat nog niet was. ik wil eerst oefenen en tzt een rally rijden. maar eerst mijn andere motor nog zien te verkopen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 301
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1588 Gepost op: 02-04-2011, 21:38 »
hallo,
en wat voor een motor is je andere motor dan wel ?
grtn
Peter

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 21
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1589 Gepost op: 03-04-2011, 20:58 »
 8) Harley 1200 Nightster 8) , niet te vergelijken he, maar omdat ik er niet veel op rij(4800 km in 3 jaar) wil ik hem eerst van de hand doen voordat hij straks helemaal voor jan met de korte achternaam in de garage staat.