Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925618 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1590 Gepost op: 06-04-2011, 11:13 »
690:


Je probleem is waarschijnlijk veel simpeler dan je denkt: Het startknopje zelf: Als daar flink vuil in komt dan maakt ie slecht contact (al bij heel veel 690's gezien). Ook bij de tuareg rally hadden we er weer last van: 1x stuur diep in het zand, en hij wil niet starten (niks, geen klikje ofzo).

Alle interlocks (standaard, koppelingsschakelaar etc) lopen via een start-interlock-relais. Dat is het relais naast de mapping-selector. Als je die er uit trekt en de 2 contacten aan de kant van de mapping-selector doorverbind met een draadje, dan zijn alle interlocks overbrugd, behalve de omvalsensor (maar die heb ik nog nooit problemen zien geven).
(ik zal wel eens een plaatje maken als ik de motor weer thuis heb)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1591 Gepost op: 06-04-2011, 11:33 »
690:


Je probleem is waarschijnlijk veel simpeler dan je denkt: Het startknopje zelf: Als daar flink vuil in komt dan maakt ie slecht contact (al bij heel veel 690's gezien). Ook bij de tuareg rally hadden we er weer last van: 1x stuur diep in het zand, en hij wil niet starten (niks, geen klikje ofzo).

Alle interlocks (standaard, koppelingsschakelaar etc) lopen via een start-interlock-relais. Dat is het relais naast de mapping-selector. Als je die er uit trekt en de 2 contacten aan de kant van de mapping-selector doorverbind met een draadje, dan zijn alle interlocks overbrugd, behalve de omvalsensor (maar die heb ik nog nooit problemen zien geven).
(ik zal wel eens een plaatje maken als ik de motor weer thuis heb)

Hoi Gerben , daar heb ik ook wat aan .
Nog een andere vraag voor andere topic maar hoe is het nu werkelijk met de Tubliss vergaan , begreep dat je lekke banden had ?
 
Mooi gedaan weer trouwens .
 
Grt Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1592 Gepost op: 06-04-2011, 11:49 »
Ik had last van zand in m'n startknopje na de duinenrace. Remmenreiniger en perslucht deden de truck.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1593 Gepost op: 06-04-2011, 14:45 »
Start knopje is vast eenvoudig door te meten toch ?
Ga ik dat vanavond eens doen. Lijkt me toch raar hoor, voelt geheel niet vuil vies. Het relaistje vanachter gezien het meest naar rechts geeft wel een raar geluid. Maar deze heb ik al verwisseld met degene het meest links en geen verschil.
 
gr
Onno

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1594 Gepost op: 10-04-2011, 08:55 »
Duhh,
 
Meten was nog niet eens nodig. Het rare geluidje wat ik hoorde was het begin van het normale geluid.
Op 1 of andere manier dus vuil in de startknop. De tien punten dus naar........
 
Het is weer starten lopen als vanouds. Nog even nieuwe olie erop en hij kan er weer tegenaan.
Dank
 
Onno

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1595 Gepost op: 10-04-2011, 09:56 »
Tja.. ik vond het ook raar: Ik had gewoon mijn stuur in de zandduin gestoken en toen wilde die ook niet meer: terwijl het alleen maar droog zand was!

1 minuutje rammelen en tikken en het was over!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1596 Gepost op: 10-04-2011, 10:26 »
sja, ik heb net een half minuutje te kort gerammeld in eerste instantie.
 
Nu nog eens denken over die uitlaat. Nu rij ik met een platgeslagen dB killer in een Leovince. Ik wil toch echt een stille uitlaat op mijn motor hebben. Het is nog steeds veel herrie met vol gas. Trekkracht lijkt zelfs meer te zijn met iets meer tegendruk merk ik. Hij licht zijn voorwiel ook makkelijk in de derde versnelling. Eens zien of ik nog eens een dikke 500 euro wil uitgeven voor de uitlaat die KTM nu levert als lichte, goedgekeurde demper. Met een stevige ophanging. Kan je van die Leovince niet zeggen, die bungelt aan een licht uitgevoerd stukje RVS..
 
Onno

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 94
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1597 Gepost op: 12-04-2011, 22:21 »
Deze kit ben ik in dit draadje nog niet tegengekomen. Ziet er iig goed uit.
http://www.albertodottori.net/ktm%20690%20kit%20afrrica%20race.htm

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1598 Gepost op: 13-04-2011, 03:02 »
Deze kit ben ik in dit draadje nog niet tegengekomen. Ziet er iig goed uit.
http://www.albertodottori.net/ktm%20690%20kit%20afrrica%20race.htm

Dan heb je niet goed gekeken denk ik , rij er al een tijdje mee .
 

 
Grt Olaf
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1599 Gepost op: 16-04-2011, 16:52 »
Omdat een van mijn bovenste tankbouten afgebroken was tijdens de Tuareg rally heb ik nieuwe besteld bij Rally Raid Products. Ziet er goed uit, iets andere constructie en voor 4 tientjes nog goedkoper dan KTM.





None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1600 Gepost op: 16-04-2011, 22:45 »
Omdat een van mijn bovenste tankbouten afgebroken was tijdens de Tuareg rally heb ik nieuwe besteld bij Rally Raid Products. Ziet er goed uit, iets andere constructie en voor 4 tientjes nog goedkoper dan KTM.






Daar heb ik ook de onderste bevestiging vandaan voor de tank, zit nu geen speling meer op de onderste bevestiging , en is makkelijker te verwijderen/bevestigen .
Is een buisje met een enkele bout met moer .
Grt Olaf

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1601 Gepost op: 17-04-2011, 11:04 »
constructietechnisch is die bout wel mooier:

Bij de originele bout breekt het schroefdraadeind af van de bout... dan moet je het hele ding nieuw kopen.
Bij deze verbeterede versie: Als het boutje breekt, kan je gewoon een nieuw boutje pakken, de busbout=nu= busmoer geworden, boutje is een sterk standaard boutje.
en zelfs als de schroefdraad van dat in het frame gelaste boutje (zowieso een k*tconstructie) wel is kan je de zaak nog vastzetten.

Ik denk dat ik ook maar eens een setje moet gaan bestellen. (dan meteen alles)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1602 Gepost op: 17-04-2011, 19:49 »
hallo allemaal,
ik zal mezelf even kort voorstellen, (ook in het voorstel-topic)
Daan: tot nu toe alleen maar actief op het lc8 forum,
alhoewel ik ook al een tijd geregistreerd sta op dit forum.
 
aangezien ik volgende week de overstap maak van diverse lc888 naar de 690 enduro R, heb ik een vraag.
(en waarschijnlijk na volgende week nog meer vragen ;) ).
 
als eerste wil ik toch maar gelijk van die bloedhete loodzware originele uitlaat af, maar ik begrijp dat de powerparts Akra 76505099000 eigenlijk niet eens legaal is?
ik zal toch ook wel veel straatkilometers gaan maken, en wil liever niet door oom agent van de straat gevist worden ivm te veel herrie.
als de akra illegaal is, is dan de alu zonder kat 76505099100
wel legaal?
deze nummers heb ik van de team-west site gevist, omdat ik er via www.ktm.nl niet echt uit kom.
alvast bedankt
groet daan
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1603 Gepost op: 17-04-2011, 19:55 »
Hoi,
 
Dat KTM nummer is volgens mij de KTM vervang uitlaat met kat en CE keur. Dus legaal. Of wil je de kat eruit halen ?
Een leovince zou ik zeker niet nemen.
 
gr
Onno (ook ex LC8)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1604 Gepost op: 17-04-2011, 20:06 »
 
op de site van team west kun je aanvinken, met of zonder kat, (scheelt ook 100 euro),
zou die zonder kat dan ook keurmerk hebben?
ik wil uiteraard zonder kat, want die dingen veroorzaken juist de hitte.
 
het liefst heb ik gewoon die akra, maar die schijnt illegaal te zijn.
morgen maar eens de dealer bellen, maar wellicht weet iemand hier het ook.
(soms weten forumgangers zelfs meer als de dealer ;) )