Heb de motor weer klaar voor de komende Transanatolia .
Vorige editie was voor mij de eerste keer in het rally/raid gebeuren , en dus een paar aanpassingen gedaan .
Leovince(teveel lawaai) voor een akra geruild klinkt beter/minder , en ondanks dat de akra een stuk groter is toch 400gram lichter , ook heb ik het idee dat de motor mooier loopt vooral onderin .
Lithium accu erin is ook een 2.4kg gewichtsbesparing .
Andere carter-bescherming , geheel Carbon nu met twee tankjes voor benzine of water , leeg toch een 1.5kg lichter dan de vorige , plus dat ie een stuk mooier staat en iets betere bescherming van schakel en rem pedaal gaat geven .
Carbon hitte schildjes , ook bijna een halve kg lichter dan de ijzeren variant .
En dan een andere GPS een Montana 600 , heb zelf een bevestiging met trillingsdempers gemaakt , ook is eventueel de montage hoek nog iets aan te passen voor beter afleesbaarheid .
Velgen vervangen door exel velgen .
Ophanging en montage van kuip veranderd nu zonder ringetjes en moertjes nu met 6 boutjes te verwijderen binnen een minuut .
Koplamp dimlicht met beeld en verstelbaar gemaakt , en de koplamp afdekking zo gemaakt dat ik hem er zo op en af kan schroeven om de boel schoon te maken (moertjes in de kuip gelamineerd).
Schakelpook langer gemaakt zodat ik mijn maat 46 er fatsoenlijk onder krijg .
Zadel aangepast met andere overtrek en schuim .
Scotts stuurdemper gemonteerd .
Van de week nog even een beurtje , heb besloten toch maar op de mousses te gaan , en de plakspullen in de kist te laten .
Heb daarvoor mijn banden apparaat wat eigenlijk voor auto banden is en al behoorlijk op leeftijd is aangepast(kan er nu een motorvelg op vast klemmen) , draai er nu bandjes om of het niks is , komt geen zweetdruppel meer aan te pas .
Kettingbeschermer stukkie korter gemaakt , toch een beetje schone ketting en wiel een stuk makkelijker te verwijderen .
Bescherming carbon/aramide om de tanks te beschermen .
Moet goed komen zou dacht ik