Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 926162 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1740 Gepost op: 18-08-2011, 21:57 »
De motor hoef ik niet jaloers meer op te zijn  ;)
 
Tja, dat ben ik helemaal met je eens, zen sleutelen noem ik dat!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1741 Gepost op: 24-08-2011, 14:21 »
Voorwiel past wel (dikke as), maar achter moet je eer een hebben met een transmissiedemper. Hiermee krijg je ook een ouder LC4 achterwiel passend.



Iemand deze al geprobeerd/ervaring mee. Komt deze aan de remschijf kant?
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1742 Gepost op: 24-08-2011, 19:23 »
@shulty het kan een slap veertje die voor de automatische decompressie zorgt.
Ik heb namelijk na 1700km op de teller op mijn nieuwe motor in Denemarken hiermee stilgestaan.
Op zaterdag en maandag ochtend gerepareerd zodat ik de laatste 350km naar Hirtshals kon rijden en dinsdagochtend op de boot naar IJsland kon varen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 297
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1743 Gepost op: 25-08-2011, 14:05 »
@shulty het kan een slap veertje die voor de automatische decompressie zorgt.
Ik heb namelijk na 1700km op de teller op mijn nieuwe motor in Denemarken hiermee stilgestaan.
Op zaterdag en maandag ochtend gerepareerd zodat ik de laatste 350km naar Hirtshals kon rijden en dinsdagochtend op de boot naar IJsland kon varen.


Bedankt...ondertussen opgelost met een nieuwe benzinepomp....

450 eurokes armer... >:(


Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1744 Gepost op: 27-08-2011, 17:08 »
Zeker allemaal kinderziektes bij dit type KTM?

Wie heeft er ook zo'n mooi schermpje van de overkant (Canada) firma Britanniacomposites?
De mijne is tijdens IJsland toer van het dasbord het lipje afgescheurd.
Ik heb ongeveer 600km gravel daar gereden vind dat het wel heel snel kapot gaat.
Zoek een oplossing voor dit probleem; zijn er ook kleine dempers te koop met M8 schroefdraad?

Groet Hans

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1745 Gepost op: 30-08-2011, 23:00 »
hey hans,
neem eens contact op met :
Lynx for the KTM 690 - NEW!!

We have re-designed this Lynx to fit easily onto existing mounting points on the bottom triple clamp of the 690. The lower part of the fairing is also changed to match with the front fender. The dashboard comes clear, so that you can choose where to relocate your OEM speedo. OEM indicators are retained in the original position. All other design features of the Lynx are retained including the option to upgrade to HID lights and add headlight protectors. The kit is available in Black or Orange and comes complete with decals as shown.

 

European orders for this product are both cheaper and faster placed through our European distributors http://www.adventure-spec.com
Orange is the color.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1746 Gepost op: 31-08-2011, 09:46 »
staat ook leuk filmpje op: MCN Adventure: Adventure Motorcycle Morocco


Mooie winkel trouwens. net DVD en een en ander besteld. Case beschermers zijn er relatief goedkoop (60% van US prijs).
Edit: Ooops, was AUS dollars :-)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1747 Gepost op: 06-09-2011, 20:09 »
hey hans,
neem eens contact op met :
Lynx for the KTM 690 - NEW!!

We have re-designed this Lynx to fit easily onto existing mounting points on the bottom triple clamp of the 690. The lower part of the fairing is also changed to match with the front fender. The dashboard comes clear, so that you can choose where to relocate your OEM speedo. OEM indicators are retained in the original position. All other design features of the Lynx are retained including the option to upgrade to HID lights and add headlight protectors. The kit is available in Black or Orange and comes complete with decals as shown.

 

European orders for this product are both cheaper and faster placed through our European distributors http://www.adventure-spec.com


Heb ik gedaan en het resultaat is dat ik een nieuw dashboard heb onder garantie!!! ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1748 Gepost op: 10-09-2011, 17:43 »
Vandaag voor het eerst ervaring opgedaan met de 690 enduro. Standaard fiets uit 2009 met 10K staat bij Kobo motoren. Van een medeforumlid geweest, ingeruild op een 450? heeft gaten voor een giantloopbag afgeplakt met stikkertjes, sporen van schuivertjes en sluip door kruip door. enduro 3 voor en k60 achter beide redelijk, voorop volgens mij origineel nog. Braking remschijf voorin. met 5750 redelijk vlot geprijsd?
 
Wil een 690 rallye/adventure gaan bouwen en dit zou de basis kunnen worden, beetje optische schade neem ik voor lief.
 
Wat valt op, fijne zit met veel ruimte voor verzitten, rustige motorloop zonder veel trillen, goede remmen voor, wat sponzig achter. 6 versnellingen is lekker voor hogere snelheden.
 
Vermogen valt me wat tegen, heb niet het idee dat ik meer heb dan met mijn getunede 640. andere uitlaat en mapping kan daar mogelijk verandering in brengen. De 640 laat je overigens ook denken dat je hard gaat met een bak herrie, snelle toerenteller en bakken trillingen, dat kan het ook zijn.
Injectie is wat aan uit en bij fors accelereren lijkt de voorkant wat zoekerig. 
Vering lijkt steviger, velgen zijn zwart did, geen excell meer af fabriek op de 690?
 
Tenzij ik tegen een leuk verbouwde fiets aanloop in de komende weken denk ik dat ik zelf maar bezig ga.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1749 Gepost op: 11-09-2011, 09:54 »
DID velgen zijn nu de standaard volgens mij ook op alle Husa's.

6e versnelling had van mij langer gemogen, gasreactie kan je zelf aanpassen met laptop, stekker en tune ecu.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1750 Gepost op: 11-09-2011, 10:15 »

6e versnelling had van mij langer gemogen,

van mij ook, dan zou hij net wat minder toeren draaien op de snelweg.
alhoewel het goed te doen is, ik rij nu een paar maanden woon/werk verkeer, (80% snelweg) en af en toe een dagje off road inmiddels 6500km nu.
Met de standaard vertanding.
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2397
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1751 Gepost op: 11-09-2011, 10:37 »

van mij ook, dan zou hij net wat minder toeren draaien op de snelweg.
alhoewel het goed te doen is, ik rij nu een paar maanden woon/werk verkeer, (80% snelweg) en af en toe een dagje off road inmiddels 6500km nu.
Met de standaard vertanding.
 

he daan heb je die 990 niet meer

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1752 Gepost op: 11-09-2011, 12:46 »
je kunt hem best langer gearen; vermogen is zo vlak dat dat weinig verschil maakt, maar harder gaat ie er niet van.
(15-42 liep prima, maar offroad is dan je 1 te lang)
Van mij hadden de versnellingen dus verder uit elkaar mogen liggen.

Vermogen: Welke mapping stond ie?? In de soft-map heb je bijv maar 40% gasopenening maximaal.... Andere gasmapping voelt heel anders, bijv aggressiever, hoewel het topvermogen dan niet anders is.

Twin-air filter er op geeft je meer koppel onderin, maar ook meer aanzuig herrie, etcetc.
vering suckt origineel vind ik...


Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1753 Gepost op: 11-09-2011, 14:03 »
woon/werk doe ik met aangepast standaard filterdeksel,
(met 4 joekels van gaten er in voor meer lucht).
meer gaten geeft mi te veel aanzuiglawaai, wordt je langzamerhand knettergek van).
op off road dagen rij ik met KTM-sport deksel,
(kost 2 minuten wisseltijd), en dan heb je nog meer koppel,
maar wel (te) veel aanzuiglawaai).
 
eigenlijk vind ik het een fijne motor, nog nooit zo'n sterke 1-cilinder gehad :D
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1754 Gepost op: 11-09-2011, 18:41 »
Vandaag voor het eerst ervaring opgedaan met de 690 enduro. Standaard fiets uit 2009 met 10K staat bij Kobo motoren.


Ze hebben sinds vrijdag ook een heule fijne 640 Adventure staan hoor!!!!!   




Oh ja,  die rechtse is sinds vrijdag de mijne  ::)  :D :D
Gerrit :)