Jammer Olaf, dat je last had van dit probleem. Had er al op US fora gelezen, vooral bij SM-ers. Wanneer heb je voor het laatst kleppen gesteld en heb je toen ook naar die lager gekeken? Misschien handiger om dit in het 690 antwoorden.
Ik heb de klepspeling nog gemeten voordat ik weg ging , en ook het lager met loopwieltje even gecontroleerd voordat de motor op transport is gegaan , speling was binnen de tolerantie voor in en uitlaat , en dus niets aan gedaan .
De motor heeft tot nu toe ongeveer 11000km gelopen en heeft om de 2500km ongeveer nieuwe olie+filters gehad , dit doe ik omdat ik eralleen offroad mee rijdt .
Ik zal er een plaatje van plaatsen als mijn spullen terug zijn uit Turkije , maar het lijkt erop dat het asje de boosdoener is die is heel raar in een trechter vorm versleten met uiteindelijk resultaat dat het asje de losse naaldlagertjes naar een kant heeft geduwd , daardoor een hele hoop speling , nu bleef ie wel redelijk lopen totdat de stelplaatje er tussenuit zijn gevlogen , ding liep nog steeds maar denk als ik daar mee was doorgereden de boel helemaal aan gort was gegaan , nokkenas kleppen etc .
Nu alleen tuimelaar vervangen en olie met filters om alle eventuele metaal delen te verwijderen .
Dus niks kunnen vinden of gezien tijdens de beurt voor de rally, 500km later stond ik stil , de eerste slijtage zal er ongetwijfel geweest zijn maar niet voelbaar of zichtbaar .
Het asje is geklonken en dus zacht anders gaat dat niet , heeft een gehard opervlak , daar zal wat mis mee zijn geweest denk ik , gebrek aan smering(heeft alleen spatsmering dat loop wieltje ) in de kop lijkt mij niet anders zou de ander ook problemen moeten geven of gaan geven die zal ik nog eens goed na kijken bij thuiskomst .
Grt