Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 926424 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1800 Gepost op: 29-09-2011, 06:52 »
voor het verbruik hoef je het niet te laten,
woonwerk loop de mijne 1 op 23,(akra mapping met akra)
(zelfs wel een keer 1 op 25 gehaald).
 
of hij nog zuiniger is met standaard mapping weet ik niet,
maar ik kan me dat haast niet voorstellen.
 
ik vind de motor heeerlijk lopen zo, wel de inlaat extra lucht gegeven,
rij nog met standaard papieren luchtfilter omdat ik niet zo veel en zwaar off/road doe

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1801 Gepost op: 29-09-2011, 20:43 »
Citaat
mijne loopt veel en veel te arm met de akra zonder akra mapping

Hoe weet je dat ? gewoon een vraag hoor. Ik heb namelijk een Leovince uitlaat en standaard mapping. En ben benieuwd hoe je vast stelt dat je motor te arm loopt. Ook snap ik dat niet echt omdat de originele mapping het mengsel toch regelt met de lambda sensor....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1802 Gepost op: 29-09-2011, 20:51 »
ik merk het vooral aan 'hangend' gas, hij loopt niet direct terug naar stationair toerental.
 
De lambda lijkt mij niet veel te doen en regelt zowiezo alleen in de bijna geen gas mapping (op de druk sensor) en misschien zelfs alleen stationair.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1803 Gepost op: 30-09-2011, 08:43 »
Citaat
ik merk het vooral aan 'hangend' gas, hij loopt niet direct terug naar stationair toerental.

volgens mij is dat gewoon een millieu dingetje, schijnt uitstoot onverbrande gassen te verminderen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4278
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1804 Gepost op: 30-09-2011, 09:19 »
neehoor, dat is gewoon arm, milieu dingetjes zitten er niet meer op/aan.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1805 Gepost op: 01-10-2011, 22:41 »
voor het verbruik hoef je het niet te laten,
woonwerk loop de mijne 1 op 23,(akra mapping met akra)
(zelfs wel een keer 1 op 25 gehaald).
 
of hij nog zuiniger is met standaard mapping weet ik niet,
maar ik kan me dat haast niet voorstellen.
 
ik vind de motor heeerlijk lopen zo, wel de inlaat extra lucht gegeven,
rij nog met standaard papieren luchtfilter omdat ik niet zo veel en zwaar off/road doe

Hoi Daan,
Met de standaart uitlaat liep de mijne gemddelt 1 op 19. met de wings weet ik het nog niet.
Ik heb niet het idee dat i te arm draait (maar meten is weten).
 
Hoe en waarom heb je de inlaat extra lucht gegeven?
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1806 Gepost op: 02-10-2011, 08:26 »

 
Hoe en waarom heb je de inlaat extra lucht gegeven?
 

rens,
hoe meer lucht hoe meer koppel is mijn ervaring,
ik heb in het originele deksel aan de zijkant totaal 4 gaten geboord (2 aan elke kant) van 23 mm diameter.
dat standaard snorkelgat is echt niet genoeg om je motor
door adem te laten halen hoor.
 
meer gaten geeft nog meer koppel, maar dan vond ik het inlaatgeluid niet meer acceptabel, (wordt je met woon/werk verkeer knettergek van).
 
als ik een otr wedstrijdje ga rijden gaat het sportdeksel er op, (nog meer open en geen snorkel) dan heeft hij NOG meer koppel en maakt NOG meer inlaatherrie :D
plaatje en link is van sportdeksel
 
 http://www.ktmteamwest.com/oxid/KTM-POWER-PARTS-oxid/ONROAD/690-LC4/2/?force_sid=e8d1c19be194581163e265c98f3f04b7
 
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1807 Gepost op: 05-10-2011, 21:23 »
Hoi Daan,
Ok duidelijk. Meer lucht is beter.
maar zuigt i nou geen water aan als je door een flinke regenbui of een grote plas rijdt?
Er zit voor zover ik weet niet eens een aftap aan de filterbox!?
Papieren luchtfilter is kwetsbaar, heb ik er gelijk uitgegooid en schuim gemonteerd.
 
 
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 163
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1808 Gepost op: 05-10-2011, 22:29 »
rens,
zoals ik hierboven al ergens aangaf,
ik rij niet veel en ook niet heftig off road,
laatste tijd wel veel regen gereden, snelweg en ook offroad met plassen en zo, maar mijn papieren filter blijft desondanks droog.
dus met een ingeolied schuimfilter zou ik me al helemaal geen zorgen maken.
 
 

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1809 Gepost op: 09-10-2011, 17:14 »
voor diegene die het nog niet wisten: (en die het wel wisten: fijn dat je het ff deelt (niet))

www.tuneecu.com > diagnose en mapping down/upload tool a la tuneboy (en ook dynobank tuning maar die heb ik niet thuis :P )
voor iig 990/690/triumph alleen dan gratiezzz! (wel zelf stekker regelen, adressen zat)

sfeerplaatje:

mooooooi :D

nu nog wachten op stekkertje (wel eerst effe de manual lezen hè)

leuke software met mooie mogelijkheden!
Ik vermoed dat de obd/usb adapter (ross tech) ik ik voor de touran gebruik hier ook voor te gebruiken is,
 dus nu zoek ik alleen nog de contra-stekker van de obd en eventueel de stekker die op KTM past!
Waar hebben julie die gevonden?
 
groet rens s
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1810 Gepost op: 09-10-2011, 17:53 »

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1812 Gepost op: 09-10-2011, 21:57 »
Ik zit er ook aan te denken om een tuneECU kabel te kopen /maken. Mijn 690 loopt als een trein, zou alleen wat meer softe mapping gevoel willen hebben voor kruipdoor en dat combineren met de agressie van de sportmapping. Lief (geen aan/uit) tot pak 'm beet 3000 toeren en daarboven lekker direct.
@ dr bean en niek: is dat jullie gelukt?

Grtz,

Remco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1813 Gepost op: 09-10-2011, 22:43 »
Remco,

Ik heb 2 nieuwe gasklepmapping gemaakt (690 is in principe drive by wire), die allebei soft beginnen en dan flink doorhalen. Dus onderin meer gevoel (en meer draaien) en bovenin wat agressief.

stuur maar een mailtje of pb met mailadres als je die wil hebben.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1572
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #1814 Gepost op: 10-10-2011, 08:09 »
Remco,

Ik heb 2 nieuwe gasklepmapping gemaakt (690 is in principe drive by wire), die allebei soft beginnen en dan flink doorhalen. Dus onderin meer gevoel (en meer draaien) en bovenin wat agressief.

stuur maar een mailtje of pb met mailadres als je die wil hebben.
Ik Realiseer me nu ineens dat ik een afstelling per motor in de mail ga krijgen en die kan uploaden. Hoe cool is dat! Straks wifi op de 690 om te connecten naar de ARM 690 databank? ::)