Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925639 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2280 Gepost op: 25-02-2013, 20:18 »
als ze ophouden onzinnige katalysatoren in motorfietsuitlaten te plaatsen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2281 Gepost op: 25-02-2013, 20:35 »
als ze ophouden onzinnige katalysatoren in motorfietsuitlaten te plaatsen.


een microkatalysator weegt nix
en je wordt er retestil van
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2282 Gepost op: 25-02-2013, 20:58 »

een microkatalysator weegt nix
en je wordt er retestil van


En het ding (uitlaat) wordt reteheet, tenminste die van de 690  :-\
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2283 Gepost op: 25-02-2013, 21:41 »
Wanneer worden we dan wijs en laten de uitlaat ongemoeid?
Hans


wanneer we het eens worden over het begrip 'herrie' ....


... waarschijnlijk nooit dus. Wat voor de ene 'herrie' is, klinkt de ander als muziek in de oren. Iedereen die er een niet orginele demper onder schroeft heeft wel een reden: meer vermogen, mooier geluid, minder kilos, minder heet ... allemaal 'verbeteringen' in de ogen van de eigenaar. Er zijn alleen ook mensen die dat dan 'herrie' noemen.


Heb gisteren het geluid van de Akra even aangehoord (met dB-killer): mooi donker, bronstig geluid, minder kilo's, niet zo heet, meer vermogen etc.... vink aan wat van toepassing is.
De Akra met dB killer heeft trouwens gewoon een E-keur en is straat-legaal.
HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 105
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2284 Gepost op: 25-02-2013, 21:57 »
Even wat anders'
Ik wil de 690 graag wat hoger op de poten hebben. Meer bodemvrijheid.
de motor is voor mij nu ook erg laag (als ik hem thuis op de hefbrug rijdt kan ik nog met 2 voeten aan de grond)
Tevens ben ik nog altijd niet tevreden over de vering en dan met name voor,
vooral korte stoten (stenen) is een drama met het ding.
nu dacht ik de voorpoten te vervangen voor die van bv een exc (zijn langer en hebben meer veerweg)
Achter werkt de vering wel redelijk maar die moet dan natuurlijk ook omhoog wellicht met een langer gaffeloog op de schokbreker?
De achterbrug en ketting lijken hier wel wat ruimte voor te laten.


heeft iemand hier ervaring mee? wat zijn de opties?


groet rens s

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2285 Gepost op: 25-02-2013, 22:13 »
Hier een oplossing (uit Nederland) voor de achterkant: http://www.rally-raidproducts.co.uk/blog/2013/02/tractive-suspension-visit/
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 645
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2286 Gepost op: 02-03-2013, 15:38 »

wanneer we het eens worden over het begrip 'herrie' ....


... waarschijnlijk nooit dus. Wat voor de ene 'herrie' is, klinkt de ander als muziek in de oren. Iedereen die er een niet orginele demper onder schroeft heeft wel een reden: meer vermogen, mooier geluid, minder kilos, minder heet ... allemaal 'verbeteringen' in de ogen van de eigenaar. Er zijn alleen ook mensen die dat dan 'herrie' noemen.


Heb gisteren het geluid van de Akra even aangehoord (met dB-killer): mooi donker, bronstig geluid, minder kilo's, niet zo heet, meer vermogen etc.... vink aan wat van toepassing is.
De Akra met dB killer heeft trouwens gewoon een E-keur en is straat-legaal.


Herrie is voor mij als de anderen last van je hebben. Ik wil een zo'n stil mogelijke motor hebben pas als je dicht bij mensen bent dat ze je pas opmerken. Ze moeten eigenlijk van je schrikken. :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2287 Gepost op: 02-03-2013, 16:47 »
Dan stop er maar mee: er is altijd wel iemand die er 'last' van heeft; al rijdt je elektrisch!


HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 86
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2288 Gepost op: 03-03-2013, 19:46 »
Gaat er van hier niemand de enclaverit rijden 23 maart?
Heb mijn eigen al wel in geschreven maar zoek nog iemand om evt mee te kunnen rijden.
Heb namelijk  nog helemaal geen tripy ervaring. ::)

Offline member

  • Newbie
  • Berichten: 6
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2289 Gepost op: 13-03-2013, 20:16 »
Dag allemaal. Ben nieuw hier en wil mijn ervaringen met de 690 enduro r delen. Heb 'm 4 maanden geleden nieuw gekocht en heb inmiddels ruim 4000 km op de teller gezet. Vrijwel alles asfalt kilometers. Ik heb voor deze motor gekozen omdat ik zocht naar motor die het ultieme vrijheidsgevoel kan geven, die zich door niets laat stoppen. Daarnaast moest ie een laag gewicht hebben en multi-inzetbaar zijn. Bovendien irriteerde ik me mateloos aan verkeersdrempels. Daarvoor wilde ik niet meer afremmen.
Na 4 maanden gebruik kan ik stellen dat voor 80% aan mijn wensen wordt voldaan. Het rijden geeft steeds weer een kick door het grote vermogen dat vrij plotseling vrijkomt. Het bochtenwerk is erg goed. Verkeersdrempels zijn een feest geworden. Hoef me geen zorgen te maken dat het chroom gaat roesten. Zuinig in verbruik ondanks knallen.
Twee dingen vallen me tegen en ben bezig om dat op te lossen.
Ten eerste de instabiliteit boven de 130 km/u. Ben nog steeds aan het experimenteren met de instellingen van vering en demping (handen relaxt aan het stuur en uitbalanceren voorwiel en verwijderen handkappen is reeds gedaan). Ik wil minimaal 150 km/u stabiel op de snelweg kunnen rijden.
Ten tweede wil ik ook wel een relaxt kunnen cruisen of op een normale wijze door de stad kunnen bewegen. Inmiddels rijd ik op mapping 1, maar blijf de gasrespons te zenuwachtig vinden. Dit vind ik ook lastig bij het doseren voor het bochtenwerk. Bij deelbelasting voelt deze motor zich niet in zijn element. Heb uit Amerika een throttle tamer laten komen. Deze zou moeten helpen. Ik zal na installatie mijn ervaringen hier mededelen.
Voor zover mij eerste relaas.








Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2290 Gepost op: 14-03-2013, 09:11 »
Je kan zelf de mapping aan (laten) passen. Ook de gas respons is met een labtop te bepalen (tune ecu). Die trottle tammer is een ouderwetse oplossing die misschien wel goed werkt. De motor heeft niet zo'n veel draaiende massa, dus een felle motor zal het altijd blijven. Stabiliteit kan je misschien nog wat beter krijgen door de veervoorspanning achter wat lager te zetten of de vorkpoten iets in je kroonplaten te laten steken (chopper effect).
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4277
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2291 Gepost op: 14-03-2013, 12:33 »
stabiel, even controleren dat de offset op je verstelbare kroonplaten wel in sjoppermodus staat.
Verder, met een stuurdemper rijd ik 150, met noppen, stabiel op weg of stenige paden.
 
Verder, die tamer gaat op het 2012 model dus echt niet werken :-) je heb geen gaskabels om die op te monteren toch.
De gasreactie regel je volledig electronisch in met je laptop aan de ecu.
 
150 op de snelweg? weet je zeker dat je de juiste motor heb gekozen...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2292 Gepost op: 14-03-2013, 12:45 »

150 op de snelweg? weet je zeker dat je de juiste motor heb gekozen...


Wellicht effe upgraden naar 'n 990  8)


http://www.ktm.com/nl/travel/990-adventure-r-eu/highlights.html#.UUG4CBzEI-w
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2293 Gepost op: 14-03-2013, 14:36 »

Ten eerste de instabiliteit boven de 130 km/u. Ben nog steeds aan het experimenteren met de instellingen van vering en demping (handen relaxt aan het stuur en uitbalanceren voorwiel en verwijderen handkappen is reeds gedaan). Ik wil minimaal 150 km/u stabiel op de snelweg kunnen rijden.

Andere motor kopen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 733
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2294 Gepost op: 14-03-2013, 14:38 »
Dag allemaal. Ben nieuw hier en wil mijn ervaringen met de 690 enduro r delen. Heb 'm 4 maanden geleden nieuw gekocht en heb inmiddels ruim 4000 km op de teller gezet. Vrijwel alles asfalt kilometers. Ik heb voor deze motor gekozen omdat ik zocht naar motor die het ultieme vrijheidsgevoel kan geven, die zich door niets laat stoppen. Daarnaast moest ie een laag gewicht hebben en multi-inzetbaar zijn. Bovendien irriteerde ik me mateloos aan verkeersdrempels. Daarvoor wilde ik niet meer afremmen.
Na 4 maanden gebruik kan ik stellen dat voor 80% aan mijn wensen wordt voldaan. Het rijden geeft steeds weer een kick door het grote vermogen dat vrij plotseling vrijkomt. Het bochtenwerk is erg goed. Verkeersdrempels zijn een feest geworden. Hoef me geen zorgen te maken dat het chroom gaat roesten. Zuinig in verbruik ondanks knallen.
Twee dingen vallen me tegen en ben bezig om dat op te lossen.
Ten eerste de instabiliteit boven de 130 km/u. Ben nog steeds aan het experimenteren met de instellingen van vering en demping (handen relaxt aan het stuur en uitbalanceren voorwiel en verwijderen handkappen is reeds gedaan). Ik wil minimaal 150 km/u stabiel op de snelweg kunnen rijden.
Ten tweede wil ik ook wel een relaxt kunnen cruisen of op een normale wijze door de stad kunnen bewegen. Inmiddels rijd ik op mapping 1, maar blijf de gasrespons te zenuwachtig vinden. Dit vind ik ook lastig bij het doseren voor het bochtenwerk. Bij deelbelasting voelt deze motor zich niet in zijn element. Heb uit Amerika een throttle tamer laten komen. Deze zou moeten helpen. Ik zal na installatie mijn ervaringen hier mededelen.
Voor zover mij eerste relaas.


ik zal niet ingaan op je keuze voor de 690 voor op de weg, maar met onderstaande instellingen uit een oudere post van mij moet je maar eens spelen, met de juiste instellingen lag die als rails op de weg (uiteraard met geschikte wegbanden en niet op 21 inch noppen):


Post Merge: 14-04-2011, 06:33Ok, onderstaande settings werkte erg goed voor 'mijn geval':690E, standaard veren (mn gewicht: 82 kg) shims beetje aangepast voor off road met een beetje springen erbij.Off road:Voor, compressie: 16 open, rebound 24 openAchter, lowspeed: 12 open, highspeed: 1 omw., rebound: 12 open.Sm:Voor, comp: 6 open, rebound: 8 openAchter, lowspeed: 4 open, highspeed 2,5 (!), rebound: 4 open.Waar zit wat:Voor comp zit onder, rebound bovEn.Achter lowspeed is met schroef boven, highspeed is de 15 moer bovEn, rebound zit onder.Eye opener voor mij was highspeed meer open voor sm gebruik en de overige settings juist strakker. Succes met experimenteren. Merge: 14-04-2011, 07:59even checken of ik het goed heb ingetypt vanaf mn telefoon.. ja t klopt zo.Toen ik nog zonder aanpassiging aan de vering en de settings met sm wielen reed, was ie echt niet lekker te rijden. achter zwalkte ie(te weining demping) en als er dan een hopje in de weg zat in de bocht kreeg je een rare zwieper (high speed te strak).met boventaande sm settings ging alles wel superstrak zonder zenuwachtig te worden.