Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925363 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2385 Gepost op: 22-06-2013, 21:30 »
dat stevig berijden kan ie echt wel tegen.  Ik rij ook echt niet zachtjes.

Snap niet hoe je het radiatorplastic uitgescheurd krijgt als dat geheel omgeven is door een dikke tank. ??




Offline member

  • *****
  • Berichten: 1242
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2386 Gepost op: 22-06-2013, 21:36 »
dat stevig berijden kan ie echt wel tegen.  Ik rij ook echt niet zachtjes.

Snap niet hoe je het radiatorplastic uitgescheurd krijgt als dat geheel omgeven is door een dikke tank. ??
Waarschijnlijk eerder wel een radiator bescherming opgezeten en dan de plastic bescherming te vast gedraaid .dan trek je de boel naar buiten

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2387 Gepost op: 22-06-2013, 21:43 »
Dat lijkt me stug: ik draai nooit wat kapot. Vast is vast en zeker delen die er niet zo toe doen, zoals kunststof kapjes e.d. en zeker niet in aluminium. Als het echt vast moet, bv. remklauwen e.d. pak ik het WPH en de momentsleutel er bij. 
dat stevig berijden kan ie echt wel tegen.  Ik rij ook echt niet zachtjes. 


En je sleutelt nog meer dan ik ;) dus dat klopt wel.

Spul is gewoon niet erg robuust (naar Tenere maatstaven), maar goed, dat lage gewicht moet ergens vandaan komen, en je kunt niet alles hebben.

 
Citaat
Snap niet hoe je het radiatorplastic uitgescheurd krijgt als dat geheel omgeven is door een dikke tank. ??
 
 

Is ook pas gaan lekken nadat ik 'm op z'n kant had gelegd. Ophanging v.d. extra tank was ook wat verbogen dus die heeft wel een douw gehad. Denk toch dat ie even doorgedrukt heeft op de radiatorbescherming. Die windgeleiding werkt dan als een hefboompje. Wel jammer dat dan niet het plastic scheurt, maar het aluminium.

HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2388 Gepost op: 23-06-2013, 09:23 »
zit daar niet de krux, aftermarket spul erop? daar heeft ktm geen rekening mee gehouden bij het ontwerp.
 
En algemeen geld dat je de schade niet voorkomt maar uitstelt of afbuigt naar een andere plek, denk aan valbeugels die het blok beschermen maar het frame doen verbuigen.
 
KTM is over algemeen well build for the job, maar met net verkeerd vallen kun je pech hebben.
 
!@#$%%^blijft het natuurlijk

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2389 Gepost op: 23-06-2013, 14:14 »
lees dit ktm690.info/index.php/690_Hall_of_Wisdom#Radiator_Diffuser_Mount

en er staan nog meer van dat soort dingetjes in die lijst waar trouwens de defecte brandstofpomp (heb ik ook al gehad) niet tussen staat.

In dit topic zijn verder al een defecte versnellingsbak en een gebroken tuimelaar voorbijgekomen ... voor een motor die 'built for the job' is .... ??

... nogmaals, vergeleken met de Tenere, die dus eigenlijk niet zo 'built for the job' is maar wel heel blijft, valt dat wat tegen.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2390 Gepost op: 23-06-2013, 18:24 »
uit een bij elkaar geraapt lijstje van defecten (zonder al te veel naar de oorzaak te kijken) kun je al snel zo'n conclusie trekken voor iedere motor.

Maar in jou geval zou ik een Yamaha kopen... en snel van die KTM af geraken, want dat gaat niet goedkomen  :D

ps.: je had natuurlijk een van die 690's kunne kopen waat de kinderzieken al uit waren :-), maarja  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 919
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2391 Gepost op: 23-06-2013, 18:58 »
Zijn die van bepaald bouwjaar dan?
Gewoon repareren en dan heb je alles wel gehad zo te horen en kun je van die 690 gaan genieten lijkt me

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2392 Gepost op: 23-06-2013, 19:36 »
Mijn 690 enduro R is van 2010 en tot hiertoe nog niks tegengekomen buiten platte banden. Hopen dat het zo blijft.
Hij liep wat koud, maar dat is door een correcte uitlaat die beter aansluit bij de geprogrammeerde EVO1 mapping volledig opgelost.

Ik kan de negatievere ervaringen van andere gebruikers niet bijtreden. Tot op heden 6500km op de klok, dus echt nog wel kraakvers.
Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2393 Gepost op: 23-06-2013, 19:44 »
hier 9000+km,10 roadbookritten en 3 rally's later......   geen problemen!? (maar ja, ik had nog tegen de verkoper gezegt dat ik een 2009 wilde hebben zonder kinderziektes...)
ps. 660 Tenere? ??? ??? ??? ? Was dat niet die motor die in 1985 net zoveel pk's had als die nieuwe van nu? maar ook 10kilo lichter was? ??? ??? ???  ahhh Yamaha, vooruitgang van een motormerk (zo cynistische modus uit :P )
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2394 Gepost op: 23-06-2013, 20:49 »
tut tut tut mannen. Niet zo op de teentjes getrapt reageren. Mijn stelling, conclusie en persoonlijke ervaring is gewoon dat de KTM gewoon minder robuust en betrouwbaar is dan de (2008) Tenere die ik hier voor had. Er is hier nog een ervaringsdeskundige die dat kan beamen.

Dat is geheel in lijn met wat ik verwacht had, maar niet wat ik gehoopd had.

Tegelijkertijd kan ik stellen, concluderen en ervaren dat de KTM aanmerkelijk beter rijdt op het onverharde en dat is ook de reden dat ik 'm gekocht heb (de Ten was ook m'n woon werk motor en diende dus ook nog een ander doel). En dat zal een ieder hier wel met me eens zijn .... toch?
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1664
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2395 Gepost op: 23-06-2013, 21:05 »
Ik ben echt niet op m'n tenen getrapt hoor, ik gaf gewoon even aan dat mijn ervaring van betrouwbaarheid van de 690 helemaal tegenovergesteld is aan die van jou. Ik heb al vele merken gereden en vind tot hiertoe de 690 juist één van de meest betrouwbare die ik al gehad heb.
Je moet soms gewoon wat geluk hebben denk ik, dat is bij alle motoren zo. Een later modelletje is meestal ook goed, kwestie van de kinderziektes er niet zelf te moeten uithalen.





Treebird Boomverzorging
www.bomen-snoeien.be

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1568
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2396 Gepost op: 24-06-2013, 14:13 »
@SingleMinded: Radiateur hier laten fixen -> http://www.hartgers-radiateuren.nl/ ?
Ik heb er goede ervaringen mee.
BMW xChallenge en een Montesa 315R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2397 Gepost op: 24-06-2013, 19:49 »
Ja! Die had ik ook gevonden via google. Zit ook bij mij in de buurt. Gooi er eerst eens wat van dat spul in, kijken of dat het 'm doet.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2398 Gepost op: 27-06-2013, 13:54 »
Heb 'm net even warm laten draaien ... en wat denk je? ... geen stoom meer te zien ...

... het gekke is dat ik dat spul er nog niet eens in heb gegooid!!!

Blijkbaar is er de vorige keer op de een of andere manier vloeistof op gekomen  ???

Valt nog wee rmee dan. De boel weer in elkaar zetten en dan eens een rondje maken.


HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • Yamaha TT600E Belgarda + GG TXT PRO GP250
  • Modje
  • *
  • Berichten: 4775
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2399 Gepost op: 27-06-2013, 14:15 »
Als die na de lek niet helemaal droog is geworden zal het nog wel even nastomen, heb je ook als je door een dikke doorwading rijd en de boel nat word.
ARM facebook HIER