Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925579 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2640 Gepost op: 08-08-2014, 15:58 »
Origineel af fabriek? Vanaf welk bouwjaar?

Motor nieuw gekocht in  september 2011. Tellerstand 7 km.

[edit]toch even in de garage gecheckt, zit dus uit mijn nek te l&ll@n. Sorry, stiekem toch niet verstelbaar....... [/edit]
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2641 Gepost op: 08-08-2014, 19:18 »
Vanochtend de voorpoten en achtershock afgeleverd bij van Laar suspension. Onderhoud/revisie en een ander shimmetje in de voorvorkpoten en dan zou ik een toppie werkende vering moeten hebben. Bijna niet te geloven dat 1 zo'n lullig plaatje zo'n verschil zou kunnen maken, maar we gaan het zien.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2642 Gepost op: 11-08-2014, 15:37 »
Heeft er iemand de decals van Rally-Raidproducts nog nagetrokken op een vel papier? Ik heb (alleen) tanks in bestelling staan, en wil andere decals dan dat zij kunnen leveren. Een voorbeeldmal is dan natuurlijk wel ideaal. Ik kan natuulijk ook een stikkerset bestellen, natekenen en weer retour sturen, maar dat loopt dan ook weer in de kosten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2643 Gepost op: 11-08-2014, 16:06 »
Hmmtja.... ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb hier nog een complete set liggen...  :-[ ... om 'm weer netjes te kunnen maken als het er over een tijdje niet meer uit ziet...


... dus...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2644 Gepost op: 11-08-2014, 16:18 »
Zo, dat is dan een mooie gelegenheid.... Kan ik een keer langs komen om ze over te trekken? of heb jij mogelijkheden om ze te digitaliseren?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2645 Gepost op: 11-08-2014, 17:29 »
Dat mag. Mijn huis staat in Holten.


Digitaliseren  ??? . Ik zou ze kunnen inscannen zolang het niet groter is dan A3.


De stickers van de zijpanelen heb je niet echt wat aan, tenzij je ook de oude zijpanelen er bij gaat kopen.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 173
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2646 Gepost op: 20-08-2014, 09:54 »
Ik ben 1,98 cm en denk erover om verlaagde voetsteunen op mijn 690 R te zetten. Ben benieuwd naar ervaringen en welke ik het beste kan bestellen.

Rob

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1681
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2647 Gepost op: 20-08-2014, 12:45 »
Ik ben 1,98 cm en denk erover om verlaagde voetsteunen op mijn 690 R te zetten. Ben benieuwd naar ervaringen en welke ik het beste kan bestellen.

Rob

Ben 1.83 en heb ze geprobeerd. (volgens mij wij waren ze 2 a 3 cm lager dan origineel) Vond het niks. Zitten - gaan staan vv. is ideaal, maar had geen gevoel meer met de motor. Zittende net of je met losse voetjes reed..... Staan vond ik op zich wel lekker, stond mooi rechtop en had het stuur recht voor me. Maar bijvoorbeeld sturen met de voeten/knieën, wazig...

Is natuurlijk heel persoonlijk, maar ik heb de originele er weer op gezet en de positie van het stuur aangepast. Persoonlijk denk ik dat het stuur iets hoger en een hoger zadel beter werkt. Maar nogmaals is persoonlijk.

 
Gerrit :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 173
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2648 Gepost op: 21-08-2014, 13:25 »
thanks, dat is precies waar ik twijfels over had, ik ga het eerst eens proberen met stuurverhogers en een hoger zadel

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2649 Gepost op: 21-08-2014, 19:58 »
Heb intussen de voorvorkpoten en de achterschokdemper er weer onder na een onderhoudsbeurt + aanpassing door van Laar suspension: nu is het goed. De voorvork spreekt nu wel soepel aan en het stoten op korte/snelle hobbels is verdwenen.


HJ
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2650 Gepost op: 21-08-2014, 20:53 »
Interessant,  ik heb van die korte stoten behoorlijk last op het asfalt. Nou staat de vering nog op fabrieksstant en is er met de afstelling nog wat te doen.  Wat kost zo'n aanpassing ongeveer?
Voor mij zijn de Rallyraid tanks onderweg dus ik heb komend weekend wat te doen.  alleen de tanks met kapje,   geen opbouw aan de voorkant. Ik zal mijn project topic wel weer wat gaan aanvullen komende dagen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2651 Gepost op: 21-08-2014, 21:44 »



Ik was €300,- kwijt. M'n 690 heeft intussen 31.000km op de klok en ik had bedacht dat een onderhoudsbeurt aan de vering geen kwaad kon + dat ik van dat stoten af wilde.


Om de vork soepeler te laten aanspreken is er 1 shim-plaatje vervangen, de glijlagers, keerringen en stofkappen van elke voorvorkpoot vervangen.


De achterschokdemper is ook uit elkaar geweest en daar ook glijlager en keerring vervangen.


Heb je de EVO2 tanks, denk ik?
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2652 Gepost op: 23-08-2014, 09:02 »
Interessant,  ik heb van die korte stoten behoorlijk last op het asfalt. Nou staat de vering nog op fabrieksstant en is er met de afstelling nog wat te doen.  Wat kost zo'n aanpassing ongeveer?
Voor mij zijn de Rallyraid tanks onderweg dus ik heb komend weekend wat te doen.  alleen de tanks met kapje,   geen opbouw aan de voorkant. Ik zal mijn project topic wel weer wat gaan aanvullen komende dagen.

ik ga altijd naar jan droog (jd-shocks) in pijnakker :stupid:

Offline member

  • starter
  • Berichten: 4
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2653 Gepost op: 27-08-2014, 12:11 »
Blijkt dat bij 690 blokken tot (of tot en met, niet helemaal goed onthouden) er speling op de nokkenas kan ontstaan omdat de nokkenas niet genoeg gehard is.

Had hetzelfde euvel op mijn Duke690 2012 bij 9800km. Probleem was 'toen' speling op de nokkenaslager. Sommige 690 hebben (hadden) er last van,andere niet.
In ieder geval een gekend probleem;volgens de servicetechnieker bij mijn dealer hadden ze er al een paar van gehad. Op de vervangingslager heb ik toen een tijd moeten wachten...onderdelennummer van de lagers ingebouwd vanaf MY 2013 waren verschillend (verbeterd) tov 2012. Allemaal netjes onder garantie!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2261
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2654 Gepost op: 27-08-2014, 12:31 »
Primair, als je dealer't, dan kan jouw dealer gewoon aan de hand van het framenummer zien of jouw motor deze modificatie wel of niet gehad heeft en of ie ervoor überhaupt voor in aanmerking komt, zeg maar de van tot serie. En of er een coulance regeling getroffen kan worden.
Tenminste dat is mijn idee erover.
Alle internet info dien dus als handig te beschouwen maar wel secundair.
Eindh. Tilb. dBosch, Pireneos, Cantabria, Albarracin, Boade Senez.