Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925391 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2730 Gepost op: 22-09-2014, 13:23 »
Is een combinatie m.i. Als ik het zo lees wordt de vervangende MOSFET spanningsregelaar niet zo heet als het origineel en "Heat isn't as much of an issue for it."

Maar ook die heeft koeling nodig...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4388
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2731 Gepost op: 22-09-2014, 14:28 »
Mijn Tenere heeft me 3x laten staan door de spanningsregelaar, meer preciezer de stekker naar de regelaar die ze mooi in het sproeiwater van het voorwiel hadden geplaatst.


Ik heb in de 30.000km op m'n 690 nooit problemen gehad met de regelaar. Ook niet met ploeteren in de duinen of technische beklimmingen in Spanje. Terwijl die van de Tenere vroeg of laat kapot ging.


Jammer dat het tijdens je vakantie gebeurd is.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2732 Gepost op: 22-09-2014, 15:05 »
Weet ik, weet ik. Mijn ervaringen zijn dus precies andersom en mijn sentimenten dus ook...
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 176
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2733 Gepost op: 22-09-2014, 16:24 »
member: heb je de tankbouten van Rally Raid Products? Of van die Servier?

Van die duitser  :P  (sigutech.de) Ik heb ze wel met loctide gemonteerd, had jij ook loctide gebruikt bij montage?

Mooie vakantie plaatjes, heb je de route des grand alphes gereden? Jammer van de troubles onderweg. Als je je motor niet 100% vertrouwt rijdt dat toch wat minder fijn.
Husaberg 570, 640 Lc4 Scrambler

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2734 Gepost op: 22-09-2014, 16:43 »
Ik heb nog de originele, maar daar is er dus eentje van losgetrild :o . Ga 'm vastzetten met loctite idd. en/of zo'n setje vervangende bouten bestellen.


Heb wel een stukkie van de route des grand alpes gereden.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2735 Gepost op: 04-10-2014, 12:59 »
rij met de safari setup, vandaag tanken na branden benzine lampje: totaal 17l getankt 10l achter 7 l voor. Totale inhoud is 26 l :-\


De safaritank wordt dus niet leeggetrokken, alleen deel dat via de zwaartekracht loopt werkt. Iemand enig idee waar ik moet beginnen met zoeken? poreus/losgekomen slangetje oid?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2736 Gepost op: 04-10-2014, 16:30 »
Luchtbel in de leiding tussen safari en achtertank?
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2737 Gepost op: 04-10-2014, 19:37 »
betwijfel ik, want ook de zijtank (hotrodwelding) wordt niet leeggezogen. Hoe verwijder ik een eventuele luchtbel?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2738 Gepost op: 04-10-2014, 21:11 »
Met een luchtbelverwijderaar. :-*

Post Merge: 04-10-2014, 21:14
Kan je geen lucht op de ontluchting zetten bij de tankontluchting.
luchtspuitje van je compressor.
of je persluchtset van je Karstentent.
En dan de tankdop van de Safari eraf.???

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2739 Gepost op: 04-10-2014, 21:18 »
Hoe is zo'n Safari op het originele benzine systeem aangesloten? De RR tanks zitten met een verbindingsblok bij de pomp,  maar die zuigt niet,  die perst alleen maar.  Moet dus door de zwaartekracht gevoed worden.  Ik zou het eerst eens gaan proberen hoe ver je nog kan komen met een brandend lampje (en een fles benzine in je tas),  meeste benzine zit bij de Safari behoorlijk laag denk ik.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2740 Gepost op: 05-10-2014, 10:37 »
Nouwww... dat verbindingsblok sluit aan op het originele pomphuis waar je een paar gaatjes in moet boren: op die manier zuigt de pomp niet alleen de originele tank leeg, maar via het verbindingsblok ook de uitbreidingstanks. Een luchtbel is dan ook niet zo'n probleem.



Bij de Safaritank wordt neem ik aan niet zo'n verbindingsblok meegeleverd en/of pomphuismodificatie gedaan: dus die moet het idd v.d. zwaartekracht hebben.


De wet van de communicerende vaten voorspelt dat wanneer je bij de volgende tankbeurt de achtertank niet vult, maar de safaritank wel, een eventuele luchtbel uit de leidingen zal worden geduwd... kwestie van proberen?
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2741 Gepost op: 05-10-2014, 10:58 »
Of sluit je de ontluchting van de originele tank aan op de uitloop van de Safari? En wordt de Safari dus door vacuĆ¼m leeggezogen? Die systemen zijn namelijk ook gemaakt en heb je dan ergens een slechte aansluiting kan je dus lucht aanzuigen

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2742 Gepost op: 05-10-2014, 11:48 »
Safari sluit niet aan op de ontluchting van de rallye tankdop. Of de vacuumgaatjes op een evt verbindingsblok zijn gemaakt zijn weet ik niet maar zal een kijken of ik daar iets over kan vinden.
 
Alu zijtank was wel aangesloten op het vacuum, deze deed ook niet meer mee. Slang vervangen bood hier geen uitkomst. Alu tank staat overigens intussen te koop. 32l vind ik wel erg veel benzine bij een laag gemiddeld verbruik.
 
Ik vermoed dan dat de safaritank ook aangesloten is op het vacuum, deze daarom niet leeggetrokken wordt, zwaarte kracht niet voldoende is. Mogelijk vacuum aansluiting verstopt. Zal de tank eens leeg laten lopen en de pomp verwijderen. Kan ik gelijk het filter vervangen.
 
Hoe kom ik daar het makkelijkst bij?
 
Wiel eruit? of achterframe kaalmaken en tank opklappen?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2743 Gepost op: 05-10-2014, 12:03 »
De ontluchtingsdopjes die je op de Acerbis ankdoppen ziet zitten willen ook nog wel eens vast komen te zitten. Als je Safari geen lucht meer kan krijgen, en de uitloop zit aangesloten op de originele tankontluchting krijgt je pomp geen benzine meer vanwege te hoog vaccuum in de tank. Aangezien jij tot het lampje zeker door kan rijden denk ik niet dat dit het probleem is. Denk dan eerder aan een tankdoprubber op de originele tank. Je zou de tankdoppen eens om kunnen wisselen (of het rubber, er vanuit gaande dat de originele tankdop al vervangen is door een aftermarket)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2744 Gepost op: 05-10-2014, 12:59 »
zal vanavond eens kijken, thnx voor meedenken