Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925122 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 79
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2790 Gepost op: 27-11-2014, 11:07 »
Als je naar china kan rijden, www.opdekoffieinchina.nl, zie ik niet in waarom je niet naar Spanje kan rijden.
Voor lange stukken in een rally, prima, voor technische stukken is zon 690 natuurlijk zwaarder, maar alles valt en staat met jouw ervaring.

Offline member

  • Honda Africa Twin, Honda dominator, KTM lc8 950 adventure, 990 adventure, L300 4x4, lc4 690
  • *****
  • Berichten: 489
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2791 Gepost op: 27-11-2014, 11:12 »
zijn er hier mensen die ervaring hebben met rally raid rijden en hoe valt dat mee met een 690 kwa gewicht
ben van plan een 690 aan te schaffen en ombouwen met een rallyraid kit voor dus rally raids te rijden maar ook gewoon adventure te rijden

Post Merge: 27-11-2014, 10:42

en lichter dan 690 bv 500 of 450 zal meer onderhoud nodig hebben zeker en is ook niet mogelijk om van thuis naar spanje heen en terug te rijden of wel wie kan mij helpen met een zinvolle uitleg over deze zaken


Kan prima met een 690, afgelopen jaar de albanie raid gedaan. Rally kit leuk voor de looks maar niet nodig.
geeft alleen extra gewicht voorop wat ik niet wil. Dat is voor mij het verschil met een 450 / 500.
Verder is de 690 natuurlijk de adventure bike, tassen erop en je rijd overal heen.
Paar weken geleden rit in Markelo gedaan, lekker technisch

Groet Marc

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2792 Gepost op: 27-11-2014, 11:35 »
Ben net terug uit Zuid Spanje, tot boven aan Parijs alleen maar route nationals en kleinere wegen. Daarna 130 op de klok tot aan huis, en dat alles gaat prima op de 690. In Andalusiƫ en da ALgarve is ook wel gebleken dat met bagage achterop dit een ideale fiets is voor leuk rijden, zowel schitterende asfalt wegen met kort en lang bochtenwerk (kilometers achter elkaar) als het onverharde werk met mooie technische klimmetjes en afdalingen. Dat het een goede rallyfiets is had KTM enkele jaren geleden ook al bedacht toen ze nog in de Dakar mee mochten doen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2793 Gepost op: 27-11-2014, 12:01 »
Ik denk dat zo'n 690 wel eens de volgende zou kunnen worden als mijn DRZ er ooit uit gaat (voorlopig heb ik er nog genoeg schik mee, mijn rijkwaliteiten zijn beperkt en het ding is nog nooit stuk geweest in 1 jaar tijd en 7000 km). Ik kan me voorstellen dat deze twee, op het vermogen en koppel na, redelijk vergelijkbaar zijn qua rijgedrag, gewicht en bagagemogelijkheden.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2794 Gepost op: 27-11-2014, 12:22 »
Remco
Kan de DRZ vergelijken met de Xchallenge.Maar de X geeft toch een stukkie meer comfort als de Soes hoor.
en dan schat ik in dat de X en 690 weer dicht bij elkaar zitten qua comfort.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2795 Gepost op: 27-11-2014, 12:43 »
Dat denk ik ook wel: X en 690 iets zwaarder maar ook comfortabeler dan de DRZ.
Ik ben benieuwd of je die 10 kg extra t.o.v. de DRZ ook daadwerkelijk merkt tijdens bijv. een OTR, lang knippenpad of kruip-door-sluip-door-paadje.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2796 Gepost op: 27-11-2014, 14:12 »
Verschil tussen een EXC-achtige en de 690 zit hem vooral in kracht die je nodig hebt om te corrigeren en dus bij een rally je uithoudingsvermogen (kracht x tijd). Ik heb 4 rally's op de 690 gereden en nu 1-tje op een 570. Lange halen zijn heerlijk op de 690, maar als het technische wordt (haarspeldbochten van de Hellas rally of rotsige enduro stukken van de Tuareg) dan ben je aan het eide van de dag wel blij dat je er bent. Met een EXC spring je makkelijker over moeilijke stukken, til je makkelijker het voorwiel een stukje op maar ik moet er niet aan denken om naar Zuid Frankrijk te rijden. Dus als je aardig sterk bent en een goede conditie hebt kan je met een 690 bijna alles wat je met een EXC ook kan.


Zoek de verschillen

Albanie KTM 690
http://youtu.be/HFS_L5UOgc8?list=UUjbdldp5RjykW2NJBPOFvXg


Marocco Husa 570
http://youtu.be/VeMWl-_wi3Q?list=UUjbdldp5RjykW2NJBPOFvXg
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2797 Gepost op: 27-11-2014, 14:37 »
Ben net terug uit Zuid Spanje, tot boven aan Parijs alleen maar route nationals en kleinere wegen. Daarna 130 op de klok tot aan huis, en dat alles gaat prima op de 690. In Andalusiƫ en da ALgarve is ook wel gebleken dat met bagage achterop dit een ideale fiets is voor leuk rijden, zowel schitterende asfalt wegen met kort en lang bochtenwerk (kilometers achter elkaar) als het onverharde werk met mooie technische klimmetjes en afdalingen. Dat het een goede rallyfiets is had KTM enkele jaren geleden ook al bedacht toen ze nog in de Dakar mee mochten doen.

ferd dat vraagt natuurlijk om foto's. Ben je alleen gegaan?
Orange is the color.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2798 Gepost op: 27-11-2014, 18:00 »
dus eigenlijk als ik jullie hoor vertellen is een 690 een ideale motor om de 2 te combineren adventure reizen en rally raids
het onderhoud zal ook wel veel verschillen tegenover een 450 enduro machine heb gelezen da je om de 500km-1000km olie en luchtfilter moet vervangen bij een 450 klopt dat,? dus dat is al wat moeilijk als je bv een adventure reis aant doen bent  bij een rallyraid geen probleem

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2799 Gepost op: 27-11-2014, 18:22 »
ferd dat vraagt natuurlijk om foto's. Ben je alleen gegaan?

Een paar dan:


Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 50
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2800 Gepost op: 27-11-2014, 20:10 »
Als je naar china kan rijden, www.opdekoffieinchina.nl, zie ik niet in waarom je niet naar Spanje kan rijden.
Voor lange stukken in een rally, prima, voor technische stukken is zon 690 natuurlijk zwaarder, maar alles valt en staat met jouw ervaring.


Naar Spanje rijden zou inderdaad geen enkel probleem moeten zijn (behalve dan dat je noppenbanden flink te lijden hebben ;D ).


Wij zijn op KTM 690's naar China gereden (22.000km) en we zijn in 3 dagen naar Istanbul gereden over de snelweg.
Eerste dag 800km gereden vanaf thuis naar de KTM fabriek in Mattighofen.
Alleen het originele zadel is echt niet bedoelt voor lange afstanden, dus deze eventueel laten aanpassen!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2801 Gepost op: 28-11-2014, 10:39 »
oke ga opgemak eens goed rondt kijken voor ik weer een verkeerde beslissing neem gelijk men vorige bij men tenere660.
welke rallyraid raden jullie mij aan om bij te beginnen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 477
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2802 Gepost op: 28-11-2014, 11:49 »
Ik heb de Dottori Africa Race kit besteld, enerzijds natuurlijk voor de looks maar anderszijds als compromis om er ook behoorlijk woon/werk verkeer mee te kunnen rijden(windgeleiding). Dat kleine tankje op de 690 irriteerd mij mateloos, ik blijf naar de pomp rijden. Dat extra gewicht neem ik dan maar voor lief. Ik kan natuurlijk met een off-road rit de voorste tanks leeg laten.   

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 41
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2803 Gepost op: 28-11-2014, 11:57 »
fijn laat maar eens zien als die gereed is met u rallykit veel plezier ermee

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1304
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2804 Gepost op: 28-11-2014, 17:51 »
Een paar dan:

<iframe class="imgur-album" width="100%" height="550" frameborder="0" src="//imgur.com/a/j2PMj/embed"></iframe>

gaaf, ziet er erg leuk uit.
had graag mee gewild.
Orange is the color.