Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925167 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2820 Gepost op: 01-01-2015, 23:15 »




welke demper heb je hier opzitten HJ?
In de powerparts catalogus vind ik maar 1 voor de 690 genoemde Akra en daar staat 'only for racing' bij....

gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4387
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2821 Gepost op: 02-01-2015, 07:37 »
Da's de goeie. Maakt wsl iets meer geluid dan toegestaan, vond het nooit aso. Goedkoper is een FMF.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2822 Gepost op: 02-01-2015, 11:09 »
Dat isum idd... Officieel dus niet straat legaal (geen E-keurmerk er in gestanst), maar heel acceptabel geluid zolang je de dB-killer er in laat zitten.


Stationair, vanuit het zadel klinkt het zo: [size=78%]http://youtu.be/zzpfTdddSlo[/size]

Hier nog een filmpje dat het wel goed weergeeft: [size=78%]http://youtu.be/lxaMSagkN2g[/size]
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2823 Gepost op: 02-01-2015, 11:18 »
Je kan ook nog naar een Wings kijken,  stuk goedkoper en er zit een hele stille db killer bij
http://www.wings.si/ver3/index.html

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2824 Gepost op: 02-01-2015, 16:03 »
Dank u heren! Ik ga wat dingen naast elkaar leggen. Wings zit er leuk uit, direct maar prijs opgevraagd.

Is het in principe alleen demper vervangen of moet er ook nog iets aan de mapping of zo worden gedaan?
gr Hilbert

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2825 Gepost op: 02-01-2015, 16:05 »
Wings was vorig jaaa 359, incl verzendkosten.  Alleen demper vervangen was voldoende voor een 2014, nieuwe mapping is eigenlijk alleen nodig als je er ook een open filter op zet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2826 Gepost op: 02-01-2015, 17:13 »
Heb een tijd, jaar, zonder aangepaste mapping gereden en dat is prima. Onlangs, tijdens een pitstop in Grenoble, is er een akra-mapping in gekomen, en dat verschil merk je wel: meer low-end-grunt! Zelfs met een standaard luchtfilter.
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2827 Gepost op: 02-01-2015, 17:31 »
Wings was vorig jaaa 359, incl verzendkosten.  Alleen demper vervangen was voldoende voor een 2014, nieuwe mapping is eigenlijk alleen nodig als je er ook een open filter op zet.

Heb jij er een Wings op Ferd? Wat versta je onder open filter?

Heb een tijd, jaar, zonder aangepaste mapping gereden en dat is prima. Onlangs, tijdens een pitstop in Grenoble, is er een akra-mapping in gekomen, en dat verschil merk je wel: meer low-end-grunt! Zelfs met een standaard luchtfilter.

Op  de site van Wings las ik dacht ik wel dat je voor hun dempers ook een akra mapping kan gebruiken.
En iets over SAS (secundary air system) verwijderen voor nog betere performance. Staat verwijzing naar topic op ADV maar dat begrijp ik niet echt  :-\

quote site

We also produce blanking plates which are needed if you want to remove the SAS (Secondary Air System) fitted to your bike at the factory.
Benefits of removing the SAS are:
• less backfiring (popping)
• better engine functioning
• increased life of the damping wool due lower exhaust gases temperature
See the http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=42480 for details about SAS removing.

Unquote
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2118
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2828 Gepost op: 02-01-2015, 17:58 »
uit het stof zijt gij gekomen, en tot het stof zult gij wederkeren!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2829 Gepost op: 02-01-2015, 23:41 »
mooi draadje, ga ik eens lekker doorlezen binnenkort.

prijsopgave van Wings is al binnen, 345 incl. verzendkosten. Zitten 2 db-killers bij, luidere standaard gemonteerd, stillere er los bij.
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 155
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2830 Gepost op: 03-01-2015, 12:13 »

Wings met Akra map en de SAS dichtgezet (plug van binnen de luchtfilterkast). O ja en een schuimfilter van KTM.


Met extra DB killer meer dan acceptabel, maar dan wel de mapping op "Agressief", dan loopt hij het mooist.





Met de wat meer open DB killer gaat de motor echt als de brandweer, maar ook serieus veel geluid.


Afwerking Wings: strak en goed passend

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2831 Gepost op: 03-01-2015, 14:07 »
mooi draadje, ga ik eens lekker doorlezen binnenkort.

prijsopgave van Wings is al binnen, 345 incl. verzendkosten. Zitten 2 db-killers bij, luidere standaard gemonteerd, stillere er los bij.

Als je niet echt haast hebt met bestellen Hip.
weet niet of de verzendkosten hoog zijn.
wil ik na mijn Marokko vakantie die nu maandag start.
wellicht met je samen doen qua verzenden zal toch zo,n pijp nodig hebben.
groet Marco

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1350
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2832 Gepost op: 03-01-2015, 14:31 »
Wings met Akra map en de SAS dichtgezet (plug van binnen de luchtfilterkast). O ja en een schuimfilter van KTM.

Met extra DB killer meer dan acceptabel, maar dan wel de mapping op "Agressief", dan loopt hij het mooist.

Met de wat meer open DB killer gaat de motor echt als de brandweer, maar ook serieus veel geluid.

Afwerking Wings: strak en goed passend

dank je WheelieM, altijd fijn om positieve ervaringen mee te krijgen. Helpt zo'n schuimfilter echt, wat mankeert er aan het papieren K&N filter dat er nu inzit? Heb geen ervaring met K&N maar dacht altijd begrepen te hebben dat die in het algemeen juist zo goed zijn...


member, pijp zelf is 328, verzendkosten 17 euri. misschien kunnen we een deal maken, vragen kost in ieder geval niets, ze maken ze alleen op bestelling en precies op jouw type/bouwjaar gericht, waar rij jij op?
gr Hilbert

Offline member

  • *****
  • Berichten: 7973
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2833 Gepost op: 03-01-2015, 15:00 »
nu met de Xchallenge bmw
Na mijn Marokko trip ga ik de knoop doorhakken voor een andere motor.
Is eigenlijk al doorgehakt want ik heb de Safari tank al en rvs touratech tassenbeugels voor de 690 Enduro bj. 2014

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2120
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #2834 Gepost op: 03-01-2015, 15:46 »
Hip: K&N heeft een opener structuur dan schuim en is daardoor minder geschikt voor stoffige ritten.