Voor de ktm 690 sm is een aditionele oliekoeler te koop als ktm powerpart. een oelikeoeler en thermostaat heb ik nog. de 2014 heeft een olieleiding van het oliefilter lopen, mijn 2008 niet.
waar zou ik het oliecircuit kunnen onderbreken en de koeler monteren? ( Tis geen discussie van voor/nadeel van een koeler, meer een technische vraag hoe deze te monteren).
Ik heb er één op m'n SMC zitten;
Bovenop de vern.bak schroef je een plug eruit, hier draai je een thermostaat in. Deze bepaald of de olie warm genoeg ik om door de koeler te moeten...... Hiervandaan gaat de slang de koeler "in".
Links boven het kettingwiel zit de retour aansluiting.
Die olie-leiding die je bij de nieuwere modellen ziet gaat naar de olie-druk schakelaar, kan je niet gebruiken.
Het is trouwens helemaal niet aan te raden, het voorste olie circuit te onderbreken, de schade is niet te overzien als hier de olie-druk effe wegvalt.