Zo weer 650 km verder. Tot nu toe echt de motor die ik zocht. Veel op asfalt gereden maar ook al wat mooie paadjes bekeken voor m'n ritje.
Wat valt er op:
- motor liep al heel snel lekker door de toeren dus of 1000 km inrijden echt zin heeft vraag ik me af. doe het toch maar netjes.
- Binnenkort de 1000 km beurt, doe ik zelf want het is niet veel meer dan olie en filters vervangen, zeefjes schoonmaken en wat bouten en moeren controleren.
- Volgende week wordt de Akra mapping geladen. Hij loopt nu erg rijk, vinger wordt zwart als je die door de uitlaat haalt (ook bij koude motor
) en m'n kleding stinkt naar onverbrande benzine. Verbruik is nu 1:18 en kan nog wel wat beter denk ik.
- Waxinelichtje dat als koplamp dient maakt hard rijden in het donker behoorlijk spannend zeker met licht van tegenliggers
- vering gecontroleerd en stond allemaal netjes op standaard setting. Nu voor in- en uitgaande demping voor 3 klikjes losser zodat voor en achter beter in balans is. Rebound achter is wat lastiger verstellen want je moet de motor wat inveren anders zit de link in de weg.
- TKC banden zijn prut. Op zoute vochtige wegen moet je met een zijden handje accelereren, ben al veel bochten onbedoeld driften uitgekomen
. Op nat gras doen slicks het beter en in blubber heb je meer aan Pilot Powers.
- Gisteren handgrepen gemonteerd (4x 14 mm gaten geboord in het plastic) want anders kan je de motor nergens vastpakken. Ook GPS houder zit er nu op. Moet nog wat knutselen voor roadbook en fietsteller en ook de achterkant staat nog op m'n lijstje maar wil het kenteken wel een beetje legaal ophangen.
- Over m'n stuurverhogers twijfel ik nog. Boven de 140 wordt staan toch vermoeiend
.
- Balhoofd moet ik ff nakijken, vind dat ie wat zwaar loopt, misschien moet dat inlopen of ze hebben hem te strak aangedraaid.
Verder is iedere km genieten maar wel wat koud met dit weer als je het vergelijkt met een 1200GS het groot windscherm, grote handkappen en de handvatverwarming op 10.