Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925857 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #75 Gepost op: 15-12-2008, 11:21 »

Ga nog wel kijken voor imo/ico roadbook en evt kuipmontage. Dus als iemand er nog 1 ico/imo heeft liggen? (voor weinig, want de portomonais is aardig leeg  :-[ )
Dirk,
ik heb een oude KTM imo liggen van touratech. De verlichting is stuk en hij mist wat horizontale lijntjes, maar hij is dan ook heeeel goedkoop... Eventueel in combinatie met een TT electrisch roadbookhouder en bevestigingsmateriaal
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 96
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #76 Gepost op: 15-12-2008, 11:39 »
Hé JW als dirk hem niet wil hebben heb ik wel interesse.
Zoek er nog 1 als reserve.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #77 Gepost op: 15-12-2008, 13:06 »
Dirk,
ik heb een oude KTM imo liggen van touratech. De verlichting is stuk en hij mist wat horizontale lijntjes, maar hij is dan ook heeeel goedkoop... Eventueel in combinatie met een TT electrisch roadbookhouder en bevestigingsmateriaal

Nou dat is wel een goeie. Kan de spullen (al is het alleen maar om te passen voor evt een kuip) goed gebruiken. Je hebt een PB!!
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #78 Gepost op: 17-12-2008, 22:14 »
Vandaag de olie en filters gewisseld. Wat een genot om aan een KTM te sleutelen, 1 dop en 1 ringsleutel nodig (bij m'n BMW 4 of 5 verschillende bouten en moeren). Onderste zeefje zat wat drap en op de magnetische bout iets ijzervijlsel voor de rest mooi schoon. Van het weekend eens lekker te keer gaan.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 751
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #79 Gepost op: 18-12-2008, 19:32 »
Dirk van harte man, heul veel rijplezier toegewenst.

Martijn  :-X niets verklappen,ik ben maar een stiekemer deelnemer in de 40+ enduro, de enduro is voor mij een grote proef, ik ben nl al trots als ik de tijdcontrole op tijd haal  ;D
een rondje op de crossbaan natuurlijk ook, maar dan alleen als er niemand anders op de baan is, ben altijd bang dat ik ze in de weg rij. Tevens rij ik regelmatig mee aan een trial wedstrijd, wel de blauwe klasse, zucht ook al weer als hekken sluiter.  ja ik weet dat ik gek ben, ik ben nl in training voor de redbul romaniacs. Midlife crisis ik ben bang dat het leven na 50 ophoud. :(

Maar er zijn mensen die gaan elke week voetballen of tennissen, toch. 8)

Gerjan, is het echt dat je in training bent voor Romaniacs? Het lijkt mij ook wel wat!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #80 Gepost op: 19-12-2008, 10:27 »
Hé gezwinde, die oliewissel is dus 15 min. werk? (moet toch elke 5dkm)
Ben ook benieuwd of er al iemand kleppen heeft gesteld op de 690. Gaat dat snel/makkelijk? zie er niets over terug in user manual :( (behalve 'ga naar je dealer')
En die Akra komt daar zon luchtslang afsluiten + nieuwe mapping bij à la LC8 of is dat een kwestie van plug&play? hoe ligt het verbruik dan?

edit: lees net van de mapping. iemand anders al een id van het branstofverbruik(toename) op akra?

Nilzz

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #81 Gepost op: 19-12-2008, 11:10 »
ik zag dat er TKC80's op de R zijn gekomen? Dit is meer een echte allroadband. Ik wil wat meer enduro, iemand al andere banden erop en welke??
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #82 Gepost op: 19-12-2008, 13:04 »
Jip olie wissel is weinig werk en om de 5.000. Kleppen om de 10.000 km. Gerjan en Richard hebben vast al wel andere banden geprobeerd. Ga er zelf binnenkort Trakmasters op zetten.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #83 Gepost op: 19-12-2008, 14:44 »
Wie weet waar er een 690 R te koop staat?
Een vriend van mij wil er 1 kopen maar de gewone dealers ( bodegraven etc ) weten er niet zoveel vanaf.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #84 Gepost op: 19-12-2008, 14:47 »
MX Aad zag ik er eentje staan (zonder R), of die te koop was of van een klant weet ik niet.
Maar hij kan er vast aankomen denk ik.

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #85 Gepost op: 19-12-2008, 18:24 »
Wie weet waar er een 690 R te koop staat?
Een vriend van mij wil er 1 kopen maar de gewone dealers ( bodegraven etc ) weten er niet zoveel vanaf.
Verpalen in Krommenie weet er alles van. (hij heeft zelfs een 2e hands 690 enduro staan, gepimpt en wel :-*)
De enduro R staat wel in de zaak, maaaaar afblijven die is al van MIJ >:(

is morgen ook open
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #86 Gepost op: 20-12-2008, 09:48 »
Verpalen ga ik aan niemand aanraden.
Heb er op mijn SE  een pro factory kit en een run op de bank laten doen, afgesproken prijs 300,-(SLS en epc ook gedaan)

Nu wilde ik er ook een 16 tandwiel voor. Tussen de bedrijven door is dit er even opgezet( 10 min werk)

krijg ik daar een rekening van 60,- € voor!! Dus totaal 360,-

Ik ga bij die vent nog geen KTM sticker meer kopen,en zeker geen vriend aanraden om daar een motor te kopen.



( ben wel geholpen door een vakbekwaam en enthousiast monteur,daar mankeert niks aan)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #87 Gepost op: 20-12-2008, 09:59 »
Hé gezwinde, die oliewissel is dus 15 min. werk? (moet toch elke 5dkm)
Ben ook benieuwd of er al iemand kleppen heeft gesteld op de 690. Gaat dat snel/makkelijk? zie er niets over terug in user manual :( (behalve 'ga naar je dealer')
En die Akra komt daar zon luchtslang afsluiten + nieuwe mapping bij à la LC8 of is dat een kwestie van plug&play? hoe ligt het verbruik dan?

edit: lees net van de mapping. iemand anders al een id van het branstofverbruik(toename) op akra?

Nilzz

ik heb de akra erop gehad
gewoon met de standaard mapping,dan legt het gebruik rond de 1 op 18(normaal 1 op 20/25)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #88 Gepost op: 20-12-2008, 10:01 »
Jip olie wissel is weinig werk en om de 5.000. Kleppen om de 10.000 km. Gerjan en Richard hebben vast al wel andere banden geprobeerd. Ga er zelf binnenkort Trakmasters op zetten.

idd een setje pirelli mt18hd(vakantie in marokko)
en nu een unicross voor en een trackmaster achter

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #89 Gepost op: 20-12-2008, 11:28 »
Akra mapping is geladen. Leuk om te zien wat je allemaal met een labtop en een stekkertje kan doen. Tis geen wereld van verschil natuurlijk, maar het lijkt of het middengebied wat beter is geworden. Bovenin weet ik niet want ik had met dit weer alleen maar wielspin :o.
None of us is as strong as all of us.