Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925840 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 963
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #90 Gepost op: 23-12-2008, 22:09 »
Zo ik ben mijn vriendje roadbook gereed aan het maken, De oplossing welke Ewout van het RBC gemaakt had voor de SE was bom proef. Dit is eigenlijk wat ik weer wil, simpel en vooral het kan tegen een stootje en het zit niet in de weg. Via Sommer KTM nu Team West geheten heb ik de originele Tacho vervangen door een EXC exemplaar. Hierdoor heb ik dus eigenlijk een dubbel ICO.
wel mist nu de oliedruk en de watertemparatuur  meter. maar goed het standaard EXC roadbookframe past gewoon dus de EXC koplamp unit ook en de tacho natuurlijk. Nu nog de verlichtings schakellaar vervangen en het begint erop te lijken. nog even bij Ewout langs om de boel te checken, krijg ik zeker weer te horen dat het netter moed  :P maar goed daar heb je vakmensen voor, trouwens RBC levert een complete Mega Syterm kit voor de 690. nog geen foto gezien. Maar nog een wat hoger zadel en zeg 5 liter extra brandstof en ik ben Rally klaar.
denk ik






Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #91 Gepost op: 24-12-2008, 07:44 »
Ziet er netjes uit, heb je ook nog wat close-up's van de bevestiging zelf?

Zitten jouw radiator lamellen trouwens nog met boutjes vast in je radiator of heb je die al vervangen door tie-rips? Schijnt dat als je hierop valt de bouten uit je radiator worden getrokken ->lek. Heb ook de onderste punten plastic met tie-rips ipv boutjes vastgemaakt. Eentje was al door het plastic gescheurd :o.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1079
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #92 Gepost op: 28-12-2008, 11:05 »
Wie weet waar er een 690 R te koop staat?
Een vriend van mij wil er 1 kopen maar de gewone dealers ( bodegraven etc ) weten er niet zoveel vanaf.

De eerste KTM 960R staat bij DIPI motoren in Baarle Nassau. Ik heb hem gisteren mogen aanschouwen.  :)

Volgens DIPI zit er weinig verschil tussen de 690 en de 690R. Beetje kleur verschil en de R is iets hoger en beter op de verharde wegen. Prijsverschil is iets van 200 euro's.

De claxon zit op de verkeerde plek en zal snel sneuvelen vermoed ik. Ook heb ik weinig vertrouwen in de plastic skidplate. Voor de rest een zeer mooie fiets die ik graag eens zou uitlaten.  8)
Leven is makkelijker dan je denkt, maar moeilijker als je denkt.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #93 Gepost op: 28-12-2008, 17:23 »
De eerste KTM 960R staat bij DIPI motoren in Baarle Nassau. Ik heb hem gisteren mogen aanschouwen.  :)

Volgens DIPI zit er weinig verschil tussen de 690 en de 690R. Beetje kleur verschil en de R is iets hoger en beter op de verharde wegen. Prijsverschil is iets van 200 euro's.

De claxon zit op de verkeerde plek en zal snel sneuvelen vermoed ik. Ook heb ik weinig vertrouwen in de plastic skidplate. Voor de rest een zeer mooie fiets die ik graag eens zou uitlaten.  8)

ook een andere koplamp(met gloeilamp,geen halogeen!)en een ander dashbordje :P

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #94 Gepost op: 29-12-2008, 17:48 »
Vergeet het andere voorspatbord niet 8).

Ben vandaag het veertje van m'n versnellingspookje verloren en de bout waarmee het zadel aan de voorkant vastzit. Voor de rest niks dan lof over het ding.

Brandstofverbuik is met de nieuwe mapping 1:17 ipv 1:19 en hij loopt nog erg rijk, dus nog een keertje naar laten kijken. Misschien is een schuimluchtfilter al genoeg om een goed mengsel te krijgen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #95 Gepost op: 29-12-2008, 18:36 »
Misschien is een schuimluchtfilter al genoeg om een goed mengsel te krijgen.

Hèè, is dat niet standaard??
Wat zit er nu dan in??
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #96 Gepost op: 29-12-2008, 18:49 »
Papier
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #97 Gepost op: 29-12-2008, 19:00 »
Papier

Ongeloofeloos:-)
Ik ga bijna denken dat de dealer vergeten is om het te vervangen bij aflevering.
Staat er in de service manual ook iets over het onderhoud / vervanging van het filter?

Ik dacht echt dat een serieus merk als KTM zich niet tot dit soort "cost reducties" zou verlagen :-(
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #98 Gepost op: 29-12-2008, 19:04 »
LC8 heeft ook een papierluchtfilter... alleen rij ik daar wel de hele Tuareg rally mee, zonder het te vervangen! Terwijl die EXC jongens iedere dag een vies filter staan te wisselen:

maw: Ze hebben nu eindelijk eens verstandig gedaan, en de constructie goed gemaakt... en daar de centen in gestoken.  Voor extreme omstandigeheden kan je der dan altijd nog een schuimfilter insteken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 96
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #99 Gepost op: 29-12-2008, 23:38 »
Heeft natuurlijk ook te maken met de plaats van het luchtfilterhuis.
Bij de lc8 zit het luchtfilter hoog en droog.
Zie een papieren filter bij andere enduro's toch niet helemaal zitten :-\
Waar zit hij bij de 690 dan??

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #100 Gepost op: 30-12-2008, 08:48 »
Op de plek waar normaal de tank zit dus achter het balhoofd. De inlaat zit naar achteren gericht onder je kont.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2268
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #101 Gepost op: 30-12-2008, 12:42 »
maw: Ze hebben nu eindelijk eens verstandig gedaan, en de constructie goed gemaakt... en daar de centen in gestoken.  Voor extreme omstandigeheden kan je der dan altijd nog een schuimfilter insteken.

Nou misschien moet ik het eerst maar eens zien voordat ik er over kan oordelen (da's eigenlijk altijd wel handig;-)).
Ik kende papier filters echter alleen als veel onbetrouwbaarder dan geoliede schuimfilters.
De positie van het filter, nu achter het balhoofd, is natuurlijk helemaal super!
Zou de filtercapaciteit van papier filters, en dan bedoel ik eigenlijk de "particle size" die ze wèl doorlaten, vergelijkbaar zijn met geolied schuim?
Er komt een tijd,
dat iedereen op een Adventure rijdt

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #102 Gepost op: 30-12-2008, 18:28 »
mooie plek het lucht filter achter het balhoofd

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #103 Gepost op: 30-12-2008, 18:45 »
mooie plek het lucht filter achter het balhoofd

En dat heeft de Africa Twin al vele jaren, de RD03 had een Transalpframe, daar zat het filter laag, daarna is de RD04 gekomen met een hoog filter, achter het balhoofd. Voordeel van papier is dat je hem even uitklopt als je in een stoffige omgeving gereden hebt. Een geolied filter moet meteen gespoeld en ingeolied worden. Tuulijk wordt je filter niet schoon van het uitkloppen, maar ik geloof dat Fred in Libië wel heeft gezien wat een filter doet als het echt dicht zit  :-X

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #104 Gepost op: 31-12-2008, 11:58 »
Op advrider zijn gevallen van stof achter het filter, soms langs filter (niet goed geplaatst), door scheuren in de airbox en soms hebben ze het erover dat het er doorheen gaat. Ik houd het gewoon in de gaten maar nog niet echt in veel stof gereden.
None of us is as strong as all of us.