Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925628 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 55
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #135 Gepost op: 21-01-2009, 12:54 »
Nee hoor, BTW is al betaald in Engeland, hoeft dus geen 2e maal. Blijft netjes binnen Europa. Daar BTW betalen, hier de BPM.

Onlangs een nieuwe KTM gekocht in UK. Geen BTW betaald, formulier voor douane meegekregen, en daarna BTW in Belgie betaald.
 
Zover ik weet, nog steeds een geldende regel. (ook rekening mee houden dat de BTW onlangs verlaagd is tot 15 %)
 
Een nieuwe voertuig kopen is nog steeds niet hetzelfde als een wekkerradio kopen binnen de EU.
 
Bij sommige online winkels wordt de 'Thuis BTW' regel ook toegepast. Je koopt online in Duitsland, geeft je adres in, en de BTW wordt omgerekend. (Globetrotter.de)
 
mvg

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #136 Gepost op: 21-01-2009, 13:55 »
Duidelijk! Die link is voor import van Buiten de EU.

Engeland is alleen onderdeel van de EU, en dus is het geen import van buiten de EU maar juist vrij goederen verkeer binnen de EU;

[url=http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob06/ob06-02.html#P39_4669]http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob06/ob06-02.html#P39_4669


On topic:

Ik heb in ieder geval een ex demo KTM 690 Enduro uit Engeland op het oog, meer dan 6 maanden oud maar minder dan 1100km's op de klok  ;)

Hoop spoedig alles rond te maken en trots foto's hier te kunnen tonen  :D [/url]

Kee dan! Ben heel erg benieuwd wat je nu uiteindelijk dan kosten voor het invoeren kwijt zult zijn.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #137 Gepost op: 21-01-2009, 15:06 »

Kee dan! Ben heel erg benieuwd wat je nu uiteindelijk dan kosten voor het invoeren kwijt zult zijn.

Jep, maar je hebt me goed bang gemaakt  :(
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #138 Gepost op: 21-01-2009, 15:48 »
Tja, kappen gaan toch vroeg of laat stuk... radiateur hoeft maar 1x stuk te gaan en je bent klaar. die touratech beugels zijn idd spuuglelijk maar dr zal vast wel iets anders op de markt voor komen/zijn. nou ja eerst maar eens zo'n 690 van dichtbij bekijken  ::)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #139 Gepost op: 21-01-2009, 15:50 »
Ik druk net de info lijn van de belastingtelefoon Douane weg na een uitgebreide uitleg over BPM. De goede man gaf een rekenvoorbeeld van een motorfiets uit juni 2007:
Cataloguswaarde:          20.000,-
BPM 19,4%                    3.880,-
Standaard korting              210,-
Leeftijdskorting 38,6%      1419,-
Te betalen BPM               2250,-
 
Je brengt je brommer naar de RDW voor de keuring, daar doe je BPM aangifte en tikt direkt af en ontvangt dan pas je kenteken.
 
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #140 Gepost op: 21-01-2009, 19:04 »
en de btw? betaal je in het laand waar je het koopt?

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #141 Gepost op: 21-01-2009, 19:19 »
en de btw? betaal je in het laand waar je het koopt?

Als je 2e hand koopt heeft oorspronkelijke eigenaar lokaal al BTW afgedragen.
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #142 Gepost op: 21-01-2009, 20:20 »
das waar.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #143 Gepost op: 22-01-2009, 07:46 »
Is BTW het nieuwe merk van KTM ???
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #144 Gepost op: 22-01-2009, 10:19 »
en de btw? betaal je in het laand waar je het koopt?
Als je 2e hand koopt heeft oorspronkelijke eigenaar lokaal al BTW afgedragen.

Als ik me niet vergis geld dit alleen voor EU landen.
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2710
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #145 Gepost op: 23-01-2009, 11:30 »
Er vanuitgaande dat belgië dezelfde EU regels aanhoudt als nederland wat betreft BTW....
Ik heb een 2e hands motor bij een engelse dealer gekocht (ouder dan 6 maanden, maar minder dan 6000km) op de factuur stond netjes het VAT bedrag en ik had eigenlijk geen zin om dat dus nog een keer in belgie te doen, dus wij bellen de belgische invoer/douane... Omdat de motor minder dan 6000 km had, werd ie als nieuw beschouwd en moest ik in belgie BTW afdragen. Op mijn vraag waarom ik dat dan ook al in de UK had gedaan, was het antwoord, dat had je daar niet moeten betalen of je moet het daar terugvragen...
 
Ik dus de engelse dealer gebeld met de vraag hoe ik mijn VAT terug kon krijgen, maar dat blijkt allemaal zo´n ondoorzichtig proces, dat de dealers zich daar niet mee willen moeien (zijn letterlijke zoorden waren als je de prijs had gevraagd zonder VAT was die hetzelfde gebleven) en je naar de engelse tax rev verwijzen. Daar heb ik uren aan de tel gehangen, maar uiteindelijk wist iemand mij te vertellen , dat ik dat inderdaad terug kan claimen binnen een bepaalde termijn na uitvoer UK. Het precieze weet ik niet meer maar je moet bewijzen overleggen van de betaalde VAT in de UK en de betaalde BTW in belgië (invoer moet dus al achter de rug zijn)
 
Uiteindelijk kan je gewoon mazzel hebben en naar de douane stappen met je papiertjes en iemand in een slaperige bui treffen die niet naar de km stand kijkt  ;)
 
Als je partikulier een motor koopt die volgens de regels als nieuw wordt aangezien betaal je gewoon de prijs incl VAT en krijg je geen officieele bon met VAT erop wat je kan claimen...

Als je dus een echte nieuwe motor bij een dealer koopt heb je goede kans dat die dealer jou de motor ex-VAT verkoopt (zie post van crazyivan)
Als je een 2e hands maar voor de wet een nieuwe motor koopt, hou dan rekening met bovenstaande..
Maar wees niet teleurgesteld als je in engeland een motor koopt incl VAT (sinds kort 15%) en je dat in NL nog eens moet doen (21% geloof ik)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #146 Gepost op: 23-01-2009, 20:00 »
Je kunt toch makkelijk zorgen dat er meer dan 6000 km op de motor staat.... gewoon in de achtertuin/garage wat km's draaien  ;)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #147 Gepost op: 23-01-2009, 20:50 »
of een ICO er op zetten met 7000 op de teller weten zij veel..
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #148 Gepost op: 24-01-2009, 15:05 »
effe trug naar toppik;
donderdagavond even wezen kijken naar de 690R.
heb 'm horen lopen met een akkra en ben daar toch enigzins van geschrokken :-\
heb ook akkra's op m'n LC8 en da's heeeeeeel erg lekker om te horen en maken geen lawaai zeg maar.
op die 690 vind ik het echt een blérpijp en zal 'm dus deze keer zonder akkra kopen.
s'avonds nog even een biertje gehaald bij Richard die zijn splinternieuwe akkra weer in de verpakking heeft gestopt,ook wegens teveel herrie aan de kop.
Is er een alternatief?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #149 Gepost op: 24-01-2009, 15:09 »
gewoon de standaard pijp houden 8) 8) :stupid: