Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925800 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #225 Gepost op: 18-02-2009, 22:02 »
d'r zitten voor ook tanks op.
de originele uitlaat zal wel ruzie maken met een van die tanks.
 
Ik vind 't er ook niet uitzien zo, en je achterwiel optillen gaat ook niet meer met die uitlaatmontage.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #226 Gepost op: 18-02-2009, 23:37 »
Die uitlaat is inderdaad spuug lelijk.
Ik heb het idee dat de originele uitlaat gewoon kan blijven zitten als ik zo eens naar de foto's kijk.
Misschien dat het in de practijk anders is.
 


"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1582
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #227 Gepost op: 19-02-2009, 08:22 »
Die uitlaat is inderdaad spuug lelijk.
Ik heb het idee dat de originele uitlaat gewoon kan blijven zitten als ik zo eens naar de foto's kijk.
Misschien dat het in de practijk anders is.
 




Ik denk ut niet. Zo te zien is er aan de voorzijde een benzinetank bij gekomen. Ik denk niet dat je je uitlaat daar vlak inderdoor wilt laten lopen :-X
 
 
GJ 8)
Don't even bother to agree with me, I 've already changed my mind :-)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #228 Gepost op: 19-02-2009, 14:02 »
Bah , wat vreselijk lelijk hebben ze dat gedaan zeg!

serieus! zoals bijv die uitlaat aan een enorme metaalflap hangt die over de tank heen aan de schroefpunten van de achter-handvatten zit... wat weer aan de tank zelf vast zit.....
alleen maar omdat dan de uitlaat  'onderlangs' aan de andere kant langs kan. (met welk nut?)

en ik vraag me af of er nu ook extra-tank bij zit?

Staat ook garant voor gekookt water in je watertankje op de bodemplaat, kun je gelijk een soepie trekken onderweg  8)
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #229 Gepost op: 19-02-2009, 15:08 »
Dutchie; ik heb toevallig dezelfde vraag...huur ik een aanhanger of past een 690 in zoiets... heb je al antwoord of weet iemand de lengte en hoogte (mag zonder spiegels)?
Ik de documentatie kon ik nix vinden  ::)
Bedankt!
 
Even kort iets anders, ik neem aan dat de 690 Enduro zonder spiegels toch wel in een 1400mm hoge 'laadruimte' past?

Grz. Jeroen

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #230 Gepost op: 19-02-2009, 15:31 »
Dutchie; ik heb toevallig dezelfde vraag...huur ik een aanhanger of past een 690 in zoiets... heb je al antwoord of weet iemand de lengte en hoogte (mag zonder spiegels)?
Ik de documentatie kon ik nix vinden  ::)
Bedankt!
 
Even kort iets anders, ik neem aan dat de 690 Enduro zonder spiegels toch wel in een 1400mm hoge 'laadruimte' past?




Nog steeds geen idee, ik ga Dinsdag naar Engeland om de mijne op te halen, ben woensdag avond/nacht weer retour dus kan je donderdag met zekerheid vertellen!  ;)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #231 Gepost op: 19-02-2009, 16:01 »
Even kort iets anders, ik neem aan dat de 690 Enduro zonder spiegels toch wel in een 1400mm hoge 'laadruimte' past?



 
 
Ben zelf ook met dit vraagstuk bezig geweest. Mijn antwoord is neen  :( ! Op papier past de 690 (maar ook 530 etc) er net in (ik geloof 135cm zelf opgemeten vanaf bodem zonder spiegels) maar dit is alleen als de motor recht staat. Bij het overhellen aan 1 kant (wat je normaal doet bij het duwen) is 1 kant dus hoger dan 135cm. Dan heb je dus een stuur (met alles erop en eraan, denk aan handkappen,rempotjes,knopjes etc) die steevast tegen je dak stoot tijdens inrijden. Hierdoor kun je ook niet meer manoevreren met de bike bij het inrijden. Ik zelf heb naar lang zoeken(en meten) gekozen voor een lage ford transit ("94) Die heeft de hoogste standaard dakhoogte (1.50 cm) en daar kan ik alles net in kwijt. Al is hier het manoevreren van de bike in de auto ook al een hele onderneming. Dus op papier ja in praktijk nee. Beste is toch een busje (wel of niet semi verhoogd)  :-\
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #232 Gepost op: 19-02-2009, 16:10 »
Ik neem aan dat je al zo'n koekblik met 140cm hebt.
Is het dan een optie om de vering al iets in te trekken met spanbanden.
Andere optie is een kruiwagen wiel. (dat idee is niet van mij  :-X )
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #233 Gepost op: 19-02-2009, 17:14 »
Ik neem aan dat je al zo'n koekblik met 140cm hebt.
Is het dan een optie om de vering al iets in te trekken met spanbanden.
Andere optie is een kruiwagen wiel. (dat idee is niet van mij  :-X )

Ach, het is maar voor 1 ritje vanuit Engeland naar NL toe, dus met 2 man er wil in en uit te krijgen dan en even goed in de vering trekken.

Voor 'dagelijks' is het dus wel aan te raden een 'echte hoge' te nemen  :)
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #234 Gepost op: 19-02-2009, 17:16 »
Ik trek de vering iets in met een ratelspanband om em door de deur te krijgen. 1 keer binnen heb ik genoeg hoogte (1,65 geloof ik)
 
Volgens mij heeft Sanne zo'n Fiat voor z'n enduro en ik heb ook al anderen gezien met zo'n fiat en enduro motor(en). Maar misschien is dat een verhoogde versie.

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #235 Gepost op: 19-02-2009, 17:38 »
Ben zelf ook met dit vraagstuk bezig geweest. Mijn antwoord is neen  :( ! Op papier past de 690 (maar ook 530 etc) er net in (ik geloof 135cm zelf opgemeten vanaf bodem zonder spiegels) maar dit is alleen als de motor recht staat. Bij het overhellen aan 1 kant (wat je normaal doet bij het duwen) is 1 kant dus hoger dan 135cm. Dan heb je dus een stuur (met alles erop en eraan, denk aan handkappen,rempotjes,knopjes etc) die steevast tegen je dak stoot tijdens inrijden. Hierdoor kun je ook niet meer manoevreren met de bike bij het inrijden. Ik zelf heb naar lang zoeken(en meten) gekozen voor een lage ford transit ("94) Die heeft de hoogste standaard dakhoogte (1.50 cm) en daar kan ik alles net in kwijt. Al is hier het manoevreren van de bike in de auto ook al een hele onderneming. Dus op papier ja in praktijk nee. Beste is toch een busje (wel of niet semi verhoogd)  :-\

Is de 690R versie 135cm zonder spiegels? Dan kom ik met de 'gewone' versie misschien wel in 1 keer goed erin, ik neem namelijk aan dat de langere veerweg van de R tevens ervoor zorgt dat deze ook ietsjes hoger is. En ja, ik vind de R ook bruter eruit zien dan de gewone  ;D Mooi ding hoor!! :D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #236 Gepost op: 19-02-2009, 17:42 »
Ik heb een Ford Transit ( 2008 ) met standaard laag dak , maar de Gas Gas Desert past er met de kuip en rally opbouw alleen in als ik de voorste veren met een spanband met ratel pakweg 6 cm naar beneden breng , en dan nog is het voorzichtig in en uitrijden , het lukt allemaal maar net , reden genoeg om de volgende Transit te kopen met een semi verhoogd dak , enigste nadeel is dat hij dan niet meer in een parkeergarage past en dat is bij de huidige Transit ( 1,98 ) wel het geval.
 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #237 Gepost op: 20-02-2009, 16:15 »
Dutchie & friends, bedankt voor de hoogte-updates....1.50 hoog wil je enig kans maken. Ik probeer het volgende week met een aanhanger, 35 euries per dag is OK...en naar Duitsland hoef ik niet met een boot of trein :) Veel succes en plezier met ophalen!!!!!
 
B2W; bij die 690's die ik op het forum zie is dat lelijke lange achterspatbord verwijderd.
Moet je iets specifieks kopen om je achterlicht / nummerplaat / knippers omhoog te hangen onder het spatbord? Of kan dat met het standaardsetje?
 
Bedankt!
 
Grz. Jeroen

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #238 Gepost op: 20-02-2009, 17:51 »
wat dacht je van onvervalste huisvleit ;)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #239 Gepost op: 20-02-2009, 22:12 »
Lees zaag en ducktape?  ???
Grz. Jeroen