Ik wil geen roet in het eten gooien, en laat iedereen zijn eigen keuze... maar moet wel zeggen:
Ik heb de stuurdemper gekocht voor de rally: Bij rally is zo'n ding een life-saver als je eens een gekke klapper maakt in een onverwachte kuil of onverwacht zacht stuk zand. Daar raad ik iedereen zo'n ding aan.
Hier in NL heeft de 690 echt geen demper nodig.. dat ding is verschikkelijk stabiel. Kwaad kan het natuurlijk niet.
De kroonplaatoffset is overigens verstelbaar van 22 naar 24 mm. Standaard staat ie op 24, wat het meest stabiele rijgedrag geeft dus.
Ik heb vorig jaar een harde klap in 't stuur gehad met de LC8.
Ik rij over (mul) zand hier in de thuisbasis met gemak over de 120 km/u en vang veel klappen op.
Maar net die ene keer gaat 't mis en dat wil ik niet meer
Zes maanden lopen tobben met m'n pols,dus als ik het risico kan beperken door zo'n demper,dan graag.
Overigens moet ik me nog wel verdiepen in alle afstel mogelijkheden
Ik heb gelukkig kortgeleden een artikel met voorbeelden gevonden