Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 926009 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #375 Gepost op: 17-03-2009, 09:46 »
hoeveel uur zit erin :-X
Mooi dat je die kuip er zo strak op hebt gekregen, hoorde dat ie miss te smal zou zijn.
 
Heb je het stuur nog verder verhoogd, bovenop de stuurdemper?
 
Hier is ie net over de 1000km heen :-X  dus olie erin en nopjes erop 8)
Effe wat anders aan alle R mensen:
 
Ik heb iets raars, namelijk als ik na het tanken het reservelampje handmatig uitzet (lang op s) loopt trip F gewoon door, ook als de tank weer leeg is en het lampje weer aangaat (niet nuttig dus)
Als ik gewoon rijdt na het tanken en het lampje gaat na een paar km/min automatisch uit dan verdwijnt trip F wel uit het menu en staat ie weer mooi op nul bij reservelampje.
 
Dit lijkt mij niet de bedoeling toch?? op de 990 ging ie altijd uit/nul die trip F, auto of handmatig.
tis danwel mierenneuken maar het moet gewoon kloppen.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #376 Gepost op: 17-03-2009, 11:34 »
Ik heb precies hetzelfde, F gaat niet op nul bij reset. Heb nog niet geprobeerd om F niet te resetten en te kijken wat er dan gebeurd als ie weer op reserve gaat.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 765
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #377 Gepost op: 17-03-2009, 13:40 »
Even een geheel andere vraag aan alle 690(R) bezitters:
Is dit nu een motor waarmee je ook redelijk normaal een flink stuk snelweg kan pakken ? En dagelijks 15 km woon werk enkele reis ?
 
Momenteel heb ik een 990 Adventure.
Bijna alle evenementen afgelopen tijd ben ik gewoon op de motor (met wat bagage) naar toe gereden, simpelweg omdat ik niet makkelijk een aanhanger kan stallen.
Een OER weekend (200km enkele reis), BDM mini rally (150 km), etc
 
De 990 is behoorlijk weg georienteerd en flink zwaar in mul zand en modder, een andere optie is dan een 690 enduro of een BMW G650Xchallenge.
 
Voordeel daarvan is meer off road mogelijkheden. Maar nadeel is weer wat minder windbescherming en een lager gewicht op de snelweg. Zou wel eens willen weten wat jullie mening is.
 
Onno

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #378 Gepost op: 17-03-2009, 15:12 »
Je kan er prima mee op de snelweg, bij 140 heb je niet het idee de motor pijn te doen, je krijgt alleen maar pijn in je armen en nek 8) . Maar 15 km, pak lekker de fiets. Of koop er een goedkope brommer bij zodat je die KTM niet voor dit soort stukkies moet misbruiken.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #379 Gepost op: 17-03-2009, 15:13 »
zo... 't was effe werk, maar dan heb ie ook wat...




wel veel 'probleempjes' tegen gekomen bij de aanpassingen. Details volgen, nu eerst een slapen en weer normaal werken  :-\

MOOI MAN , EEN FIETS OM DE TUAREG MEE TE WINNEN , GOOD LUCK.
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1454
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #380 Gepost op: 17-03-2009, 15:26 »
Ziet er goed uit. Ben benieuwd naar de overige foto's.

Ik dacht nog even op de foto te klikken om 'm groter te maken maar helaas.


Even een geheel andere vraag aan alle 690(R) bezitters:
Is dit nu een motor waarmee je ook redelijk normaal een flink stuk snelweg kan pakken ? En dagelijks 15 km woon werk enkele reis ?
 
Momenteel heb ik een 990 Adventure.
Bijna alle evenementen afgelopen tijd ben ik gewoon op de motor (met wat bagage) naar toe gereden, simpelweg omdat ik niet makkelijk een aanhanger kan stallen.
Een OER weekend (200km enkele reis), BDM mini rally (150 km), etc
 
De 990 is behoorlijk weg georienteerd en flink zwaar in mul zand en modder, een andere optie is dan een 690 enduro of een BMW G650Xchallenge.
 
Voordeel daarvan is meer off road mogelijkheden. Maar nadeel is weer wat minder windbescherming en een lager gewicht op de snelweg. Zou wel eens willen weten wat jullie mening is.
 
Onno


Ik heb beide motoren. Afgelopen zondag voor 't eerst met de 690 op straat gereden.
HELEMAAL SUPER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb in geen tijden met zo'n plezier op de motor gereden.
Denk dat ik bij nader inzien de 990S toch maar wel weg doe.
Snelweg op de motor vind ik nooit leuk,lichte of zware motor maakt niet uit.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #381 Gepost op: 17-03-2009, 15:42 »
moooiiii

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #382 Gepost op: 17-03-2009, 15:50 »
Ik dacht nog even op de foto te klikken om 'm groter te maken maar helaas.

De foto is klein omdat het een diep-link naar lc8.nl is, en hetallroadmaniacs forum auto-schaling toepast.
 
Als je het plaatje saved zal je zien dat ie 1200x800 is.
Je kunt ook de link naat het originele plaatje volgen en hem daar openen, dan krijg je wel het echte formaat.
 
Helaas is de foto laat in de middag genomen, en door weinig licht niet 100% scherp.
 
Maar ik hoop natuurlijk wat echte foto's te krijgen, in zijn echte element... de woestijn.
 
Het enige waar ik echt bang voor ben, is dat ie niet goed loopt als ik daar ben: Ik heb wel het een en ander veranderd, en weinig testtijd gehad. EN... geen enkel controle over wat de injectie doet  :-\ :-\

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #383 Gepost op: 17-03-2009, 15:55 »
Ik snap die angst voor injectie niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #384 Gepost op: 17-03-2009, 16:14 »
Ik snap die angst voor injectie niet.

Nou heel simpel: Als ie het goed doet, niks aan de hand; maar als ie het niet doet... dan kan je helemaal niks!
 
En ik heb life meegemaakt dat een ktm injectie het met 35 graden in de zandduinen gewoon niet deed.... Rootcause, stiil unknown, nooit achter gekomen, nooit opgelost: Waarom niet: omdat je niks kan meten, niks kan uitproberen, geen feedback hebt.
 
(natuurllijk zijn die tools er wel, maar helaas niet vrijgegeven door de fabrikanten etc.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #385 Gepost op: 17-03-2009, 16:20 »
kweet niet hoe duur een injectie is of de chips maar kun je die niet als reserve meenemen.
 
Aangezien ktm volgend jaar ook de enduro en volgens mij ook de cross op injectie gaat zetten zullen ze ondertussen wel meer getest zijn.
 
Hoop iig voor je dat je probleemloos de rally rijdt.
 
(wordt dus toch een mininetbook in je heuptasje meenemen emt uitleessoftware erop inde toekomst.wellicht dat eht tegen die tijd in je mobieltje zit verwerkt ::) )

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5705
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #386 Gepost op: 17-03-2009, 20:26 »
Zeker mooie fiets geworden Gerben, echt eentje om 2e mee te worden in de Tuareg  ;)
 
En wat de injectie betreft, je wil toch ook geen contactpuntjes meer?
 

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3434
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #387 Gepost op: 17-03-2009, 20:28 »
Mooi gemaakt Gerben!!
Nu  - 1999 TT600R 2004 DRZ400S
Niet Meer - 1985 XT350, 1996 TT600E, 1999 TT600R, 1998 WR400F, 2001 TT600R, 1986 TT350, 1977 XT500, 1991 XTZ660, 1996 Honda XR400R

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #388 Gepost op: 17-03-2009, 20:33 »
Zeker mooie fiets geworden Gerben, echt eentje om 2e mee te worden in de Tuareg  ;)
 
En wat de injectie betreft, je wil toch ook geen contactpuntjes meer?

Helemaal mee eens.. en ik ben ook helemaal niet tegen electronika op de motor (mijn LC8 heeft een electronische brandstofpomp, en niet die met contactpuntjes die stuk gaat).

maar... Ik hou wel graag zelf de controle over het systeem: Dus idd een minilaptop met software zou voor mij prima oplossing zijn: Zelf diagnose, zelf bijstellen als het moet.
(nadeel zie ik ook wel: Iedere gek kan er mee klooien en een heleboel verzieken)

"injectie' meenemen klinkt leuk, maar 'injectie' is een systeem, niet 1 doosje! Het is 1 doosje, wat communiceert met 1 ander doosje (ontsteking) en 11 sensors die van alles meten en doorgeven.

Bij een Carburateur pas ik ook de sproeiers aan... waarom niet ook gewoon bij een injectie?!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #389 Gepost op: 17-03-2009, 20:37 »
Zit er een noodloop op (zoals bij auto's?)