Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: KTM 690 enduro (R) ervaringen  (gelezen 925668 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #525 Gepost op: 13-07-2009, 21:51 »
nee hoor .... die van Dutchie blaft harder ..... maar bijt niet
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #526 Gepost op: 13-07-2009, 22:59 »
na 1x overkoken zit er meestal lucht in het systeem: Als je dat dan niet goed ontlucht, dan blijft ie overkoken.
-> een keer goed ontluchten.

Verder kan het ook nog zijn dat de radiatordop niet goed zijn werk doet (drukklpeje vies).

Offline member

  • *****
  • Berichten: 161
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #527 Gepost op: 13-07-2009, 23:27 »
Dat reservoirtje onder het balhoofd waar de koelvloeistof in zit....zit daar ook een en vloeistof peil mechanisme? Bij Antal was die visueel leeg en bij de mijne kon ik daar een bodempje zien. De overloop lijkt er van boven bij te komen in dat zelfde reservoir. Toch maar even boekje erbij: hoe check ik mijn koelvloeistofpeil? Staat er best vaag in; het reservoir dat je kunt zien moet ongeveer half vol zijn (koud) bij rechtop staande motor.
Maar ik ben het errug eens met Antal; als'ie zo snel warm wordt en vooral bij die langzame en technische stukken, dan voelt dat niet fijn....
na 1x overkoken zit er meestal lucht in het systeem: Als je dat dan niet goed ontlucht, dan blijft ie overkoken.
-> een keer goed ontluchten.

Verder kan het ook nog zijn dat de radiatordop niet goed zijn werk doet (drukklpeje vies).

Grz. Jeroen

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #528 Gepost op: 13-07-2009, 23:39 »
na 1x overkoken zit er meestal lucht in het systeem: Als je dat dan niet goed ontlucht, dan blijft ie overkoken.
-> een keer goed ontluchten.

Verder kan het ook nog zijn dat de radiatordop niet goed zijn werk doet (drukklpeje vies).


Klinkt als de oplossing! Morgen eens proberen....
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #529 Gepost op: 14-07-2009, 08:39 »
Alberto's nieuwe creatie. Safari 14L tank met kapje.


http://www.albertodottori.net/index.htm

Ik krijg zo'n tankje binnen eind van de maand, oranje. Voor de shop (nee ik heb zelf nog geen 690  :D)
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #530 Gepost op: 14-07-2009, 10:17 »
Ik krijg zo'n tankje binnen eind van de maand, oranje. Voor de shop (nee ik heb zelf nog geen 690  :D )

Wil die tank wel eens van dichtbij bekijken, ben niet op zoek naar een tank maar wel naar Radiator beschermers namelijk  ;D
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • *****
  • Berichten: 493
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #531 Gepost op: 14-07-2009, 11:51 »
Als het reservoir leeg is komt dat door dat ellendige koppelstukje bovenop je draaidop op de radiateur. Als die niet precies recht zit gaat het lekken hebben we hier ook al eens gehad.
 
Enne ja tis toch normaal dat een ventilator bij 100C aanslaat..
Als je motor oververhit raakt dan moet je niet een andere thermoswitch kopen, dat is symptoombestrijding :P

Offline member

  • met Ie Ee
  • *****
  • Berichten: 3623
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #532 Gepost op: 14-07-2009, 12:08 »
Als het reservoir leeg is komt dat door dat ellendige koppelstukje bovenop je draaidop op de radiateur. Als die niet precies recht zit gaat het lekken hebben we hier ook al eens gehad.
 
Enne ja tis toch normaal dat een ventilator bij 100C aanslaat..
Als je motor oververhit raakt dan moet je niet een andere thermoswitch kopen, dat is symptoombestrijding :P

Helemaal met je eens, wil gewoon weer terug naar de 'oude' staat, toen had ik geen problemen met vol gas stil staan op roemeense hellinkjes  ;D

Alles eens goed nalopen!
There are two kinds of people in this world, those that can stay on topic, and I like frosties!

Cloggie bloggie op www.eatdirt.nl/blog

Offline member

  • 640 Adventure '97 (E) Samurai '91 (E) 1090 Adv '19 (NL)
  • *****
  • Berichten: 3615
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #533 Gepost op: 14-07-2009, 12:37 »
Wil die tank wel eens van dichtbij bekijken, ben niet op zoek naar een tank maar wel naar Radiator beschermers namelijk  ;D

Klinkt logisch  ::) ;D
Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness, and many of our people need it sorely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one little corner - Mark Twain

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4389
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #534 Gepost op: 14-07-2009, 13:17 »
Enne ja tis toch normaal dat een ventilator bij 100C aanslaat..
Als je motor oververhit raakt dan moet je niet een andere thermoswitch kopen, dat is symptoombestrijding :P

Niet helemaal mee eens. Die motor is gemaakt om hard te rijden door de woestijn, dus genoeg rijwind om te koelen ook al is het 40grC. Als je nu gaat trailen met het ding heb je geen rijwind. Een fan die eerder aanslaat kan dit nabootsen en problemen met oververhitting voorkomen.
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #535 Gepost op: 14-07-2009, 13:37 »
Op mijn Adventure (Ja, geen 690) heb ik één fan zitten en die was voldoende om hem niet te laten koken tijdens zwaar werk in Zweden. Ging goed tot dat de zekering het begaf.
Er is plek voor twee. Misschien ook bij de 690?
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #536 Gepost op: 14-07-2009, 14:01 »
Citaat
wie wil mijn LC4 adventure kopen????
ach ja staan er pas een stuk of 4 5 te koop toch.... overlopers  ;)

frank

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #537 Gepost op: 14-07-2009, 14:37 »
ach ja staan er pas een stuk of 4 5 te koop toch.... overlopers  ;)

frank
maar de mijne is de enige van 2006 ::)
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3641
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #538 Gepost op: 14-07-2009, 15:01 »
ach ja staan er pas een stuk of 4 5 te koop toch.... overlopers  ;)

frank

Zei hij die er ook een wilde kopen...  :P
"Do not regret growing older. It is a privilege denied to many."
http://www.youtube.com/watch?v=eE_IUPInEuc&feature=youtube_gdata_player

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1820
Re: KTM 690 enduro (R) ervaringen
« Reactie #539 Gepost op: 14-07-2009, 16:02 »
Citaat
Zei hij die er ook een wilde kopen...  :P
haha ja een 640 geen 690 erik! 

frank