Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Uitlaat stiller maken  (gelezen 4844 keer)

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Uitlaat stiller maken
« Gepost op: 02-08-2005, 16:54 »
Hoi,

Ik heb een standaard uitlaat op de kop getikt voor mijn XT en de suppertrapp die erop zat eraf gehaald. Nu vindt ik de standaard uitlaat nog wel herrie maken. Op me AT vindt ik dat niet zo'n probleem maar voor het offroaden lijkt me stiller toch wel beter,je mag er zo weinig en laat ik het niet erger maken. Nu kan die demper niet open dus extra voering erbij wordt lastig. Iemand ervaring hiermee? Bij ad ketelaars wordt er specifiek op gelet bijvoorbeeld , of je te veel herrie maakt. Nu maken dempers uit 1986 natuurlijk wel ander geluid dan een uitlaat uit 2005 maar of daar rekening mee gehouden wordt. Net zoals dirk maar een blikje bier in de uitlaat rammen?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2418
Re: Uitlaat stiller maken
« Reactie #1 Gepost op: 02-08-2005, 18:20 »
Tja, bij Ad Ketelaars wordt speciaal gelet op uitlaatgeluid... maar er rijden wel tweetakten mee (hijzelf ook) die niet fatsoenlijk te dempen zijn. Of op viertakten een open demper met dB killer. Ik verwacht niet dat je opvalt met een originele dempoer qua geluid.

Je zou een dB killer kunnen proberen, maar ik verwacht dat de doorlaat van de uitlaat al erg klein is. Bij mijn origiele uitlaat komt het motorgeluid boven het uitlaatgeluid uit. Niks aan te doen dus (of een andere motor...)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 260
Re: Uitlaat stiller maken
« Reactie #2 Gepost op: 02-08-2005, 18:24 »
Je weet zeker dat de vulling nog goed is en niet alle gaatjes in de pijp verstopt zijn?

Zou het ook een opie zijn om er een DB-killer in te zetten? Met een beetje geluk is het aan het einde een doorlopende pijp. Wie weet kan je een DB-killer vinden die in je uitlaat past. Mocht je niets vinden dan zou je deze ook zelf kunnen maken. Kijk maar eens naar het ontwerp, echt moeilijk te maken zijn ze niet.

Succes!

Offline member

  • KTM LC8/690 Enduro-Rally/450excSD
  • *****
  • Berichten: 1152
Re: Uitlaat stiller maken
« Reactie #3 Gepost op: 02-08-2005, 19:43 »
Ik zie dat de bierblik roem [/font] mij is vooruitgesneld. :D Inderdaad, geen 50 รก 100 euri uitgeven voor een dure db-killer maar gewoon een bierblik, spijker,hamer, en niet te vergeten een grote slangenklem en volia.... een bd=killer ;D 8) 8) 8) 8) 8)
Ziet er ook heel cool uit 8)
p.s. neem dan natuurlijk geen ranja-blikje als db-killer en kijk eerst even of het dezelfde omtrek heeft om over je demper te doen
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst!

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Uitlaat stiller maken
« Reactie #4 Gepost op: 26-09-2005, 18:53 »
uhm...
dat vraagt toch om een fototje

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1949
Re: Uitlaat stiller maken
« Reactie #5 Gepost op: 26-09-2005, 19:23 »

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Uitlaat stiller maken
« Reactie #6 Gepost op: 26-09-2005, 19:44 »
 ::) en dat werkt?!
kan ik me toch moeilijk voorstellen
volgendekeer toch maar blik bier kopen om het te probeeren
brand je die tape er niet af?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 392
Re: Uitlaat stiller maken
« Reactie #7 Gepost op: 26-09-2005, 21:16 »
Ben eigenlijk ook wel benieuwd... Hmm... afgelopen weekend de arrow demper op mijn F650 weer gemonteerd met nieuw dempermateriaal, maar bij volgas knalt ie nog steeds erg. Eenmaal op snelheid en niet zwaar trekkend is ie wel goed binnen de grenzen...

Toch maar eens een biertje uit blik nemen?  ;)
Nog steeds een allroad liefhebber... I'll be back...

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: Uitlaat stiller maken
« Reactie #8 Gepost op: 26-09-2005, 21:24 »
De eerste versie is die je op de foto ziet. Hier was het inderdaad 1 keer goed gas geven en het dekseltje la los. Dat kwam meer dor de constructie die we in elkaar hadden gezet (teveel van het blikje af geknipt). De tweede poging hadden we een langer manchet aan de bpdem gelaten en die met een slangeklem om de buis vast gezet. En dat werkt naar mijn weten nog steeds......

Volgende keer dat we Dee_Dee langs zien komen zal ik er nog een fotootje van maken.

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: Uitlaat stiller maken
« Reactie #9 Gepost op: 26-09-2005, 21:31 »
zeg ik heb net in m'n demper gekeken maar daar zit al zo'n gaatjes ding in, heeft dee dee dat ook al in de demper? en als dat er al in zit heeft zo'n blikje dan nog nut?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3542
Re: Uitlaat stiller maken
« Reactie #10 Gepost op: 26-09-2010, 12:54 »
low budget db-killer

dit linkje doet het niet meer maar ik ben wel heel nieuwsgierig
Big....is history ..... 640 ook, 690EnduroR ook, nu een Yamaha T7 en een CRF450 2006 en een CRF 450 Rally 2007

Offline member

  • Modje
  • *
  • Berichten: 2587
Re: Uitlaat stiller maken
« Reactie #11 Gepost op: 26-09-2010, 12:59 »
wauw, een topic uit 2005 is weer actief  ;)