Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: OER weekend 2009  (gelezen 27160 keer)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 178
Re: OER weekend 2009
« Reactie #195 Gepost op: 08-02-2009, 15:19 »
Ook een leerzame dag gehad , de 60 cx op de juiste manier in(laten ) stellen . :)
De volgende keer dat ik onder een hoogspanningsleiding door rijd rem ik dus gewoon niet meer .
Maar goed ,heel lekker gereden , lc-4 weer schoon klaar voor knutselwerk ;D
Orga prima voor elkaar . !!

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 93
Re: OER weekend 2009
« Reactie #196 Gepost op: 08-02-2009, 17:24 »
al weer thuis; 30 meter gereden van aanhanger naar parkeerplaats, 30 meter terug. Vannacht kwam de griep opzetten, en vandaag was ik al blij dat ik het einde van de A28 haalde.  :'(

Wat zonde, Evert-Jan! We vroegen ons al af waarom we je niet meer gezien hadden. Beterschap!

Was een leuk weekend, trouwens. Lekker gereden en nog een flesje wijn cadeau ook. Organisatie en ook vrijwillers: bedankt!
Terugreis met sneeuw en wind was minder met een croshelm op... Nu lekker warm thuis op de bank, dat scheelt.



Gr Els en Martijn

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2374
Re: OER weekend 2009
« Reactie #197 Gepost op: 08-02-2009, 17:55 »
Zo , weer lekker onder de douche gestaan , de desert weer schoon , alles opgeruimd en straks lekker eten ,  heerlijk gereden , soms wat te hard , maar ja dat mag de pret niet drukken , toch een derde plaats ( lichte motoren ) in de wacht gesleept en Dr Bean weer numero uno algemeen , wat hij toch kan met die dikke LC 8 , je moet gewoon eens zien hoe hij die stijle berg opgaat met dat zware monster  ???  .
De Desert heeft gedaan wat hij moet doen en geen enkel probleem.
ORGA en alle vrijwilligers bedankt , het was weer een fantastisch weekend en voor herhaling vatbaar , maar dan misschien eens in aug of sept , dan is het wat minder koud  ;D ;D 
Yamaha WR250F 2015

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: OER weekend 2009
« Reactie #198 Gepost op: 08-02-2009, 19:08 »
Het is een uniek evenement in Nederland, het is te hopen dat het niet onmogelijk gemaakt gaat worden door de autoriteiten. Ik heb het met veel plezier gedaan.
 
Knap dat Gerben het weer heeft geflikt.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: OER weekend 2009
« Reactie #199 Gepost op: 08-02-2009, 19:08 »
Vrijdag middag eerst Jan en Christine opgehaald, brommers op de kar en daarna naar Erm gereden.
Toch weer ff 2 1/2 u verder dan Dordt.
Wat een mooie locatie om een grote groep te ontvangen is dat, sfeervol en zelfs de warme houtkachel ontbrak niet.
 
Eerst een briefing van het roadbook gehad( voor mij niet van belang want Jan zou navigeren).
Gelukkig waren er nog een paar Tripy`s beschikbaar en ik kreeg er ook 1.
Kon ik toch ook een beetje meedoen....
Trouwens een geweldig apparaat en ik ben er razend enthousiast over!!!
De avond was natuurlijk rete gezellig.
 
Zaterdag vroeg op ,6 uur notabene op een zaterdag!
Ik vertrok samen met Jan om 8 uur,het was een koude en mistige ochtend. Maar wel mooi gereden ,
ja die rit langs die lange sloot was wel spannend zo vroeg.FF wakker worden was er niet bij.Gelijk scherp zijn.
Die crossbaan blijft natuurlijk een worsteling,maar wel leuk.Na de verplichte rondjes hou ik het voor gezien
en we kijken naar de anderen.
Mooi gezicht om zware motoren over de baan te zien gaan,DR Bean en Dennis doen het voorkomen alsof het een
makkie is.Geweldig om te zien.

Verder een prachtige rit door Duitsland en als afsluiter de beroemde zandberg.
De 1e keer kwam ik aardig ver maar natuurlijk niet ver genoeg.Wel eerst maar even het kaartje bovengebracht
en de 2e
poging was wel een prijs waard vond Jac.Met volle vaart de berg op en net zo hard over m`n stuur.Huh
Voorwiel  halverwege de berg in.Ben benieuwd naar de foto.

Orga bedankt het was weer goed geregeld!
Syl en Iris ,ook jullie waren weer super.

Ferd ik heb m`n kaartje gevonden!



Prijs van Jac:


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1191
Re: OER weekend 2009
« Reactie #200 Gepost op: 08-02-2009, 19:11 »
Hoe gaat het met die enkelbanden ?

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: OER weekend 2009
« Reactie #201 Gepost op: 08-02-2009, 19:16 »
Citaat
waar kan ik de foto's vinden

Wij zijn net thuis. Even eten en de zooi opruimen.... Foto's komen morgen, ik ga eerst even wat rust pakken.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 96
Re: OER weekend 2009
« Reactie #202 Gepost op: 08-02-2009, 19:25 »
Een lange reis voor mij maar zeker de moeite waard omdat ik naar de oer ga.
Om maar een paar (spreek)woorden te gebruiken...
 
Neem de woorden van waldbrowser nooit met een korreltje zout.
Het venijn zit hem vaak in de staart
En beter 10 africatwins in de wei dan 1 in de sloot...  :'(
 
Verheug mij nu al op het echte werk.. :)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 777
Re: OER weekend 2009
« Reactie #203 Gepost op: 08-02-2009, 19:51 »
Net thuis afgezet door Hip (thanks mate). Behoorlijk naar de kl*te want adem al 24 uur niet zo best. Dat van dat venijn kan ik bevestigen, de laatste 40 meter waren minder, de 250 km daarvoor geweldig. Samen met Els en Martijn de zware BMW league gevormd. Al het KTM geweld ten spijt sleepten we mooi de 2e en 3e prijs naar binnen  :D  (en Gerben is van een andere planeet dus dat telt eigenlijk niet. Toch gefeli, Bean!  :-* ). Vandaag rustig de rit gedaan: Drenthe is best een mooi stukkie NL!
 
Orga wederom sjappo!
 
Dokter Bernhard was er niet, maar OER-dokter Tjerk kwam vanmiddag nog even buurten en kon meteen aan de bak! Een echte rally dus.  ;)
 
Nu in een warm bad en met wat smarties onder de wol.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 696
Re: OER weekend 2009
« Reactie #204 Gepost op: 08-02-2009, 20:04 »
Ik heb echt vreselijk genoten dit weekend!!! :D
Heb nu wel spijt eigenlijk dat ik die zandberg niet geprobeerd heb..

Echt super geregeld en mooie routes!

Heerlijk tikkertje gespeeld met mijn XRetje!!
Toch maar eens wat aan gaan doen...
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former. (Albert Einstein)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1326
Re: OER weekend 2009
« Reactie #205 Gepost op: 08-02-2009, 20:06 »
Het was natuurlijk weer een fantastisch weekend en de weergoden waren ons al met al ook goed gezind. Ik vond die berg nog wel te doen, maar het afdalinkje daarachter had ik toch wel moeite mee :( . Daar kunnen evt mooie actiefoto's van gemaakt zijn...... (ook niet erg als die er niet zijn :P ).
 
Als ik zie wie derde is geworden in het algemeen klassement dan heeft Bean weinig te duchten en kan hij weer met 2 vingers in zijn neus de OER gaan winnen ;) 
 
Nog 127 dagen en dan....

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 17
Re: OER weekend 2009
« Reactie #206 Gepost op: 08-02-2009, 20:26 »
Gisteren mooie rit gereden op mijn 'old skool' TT met de andere Yamaha broeders. STTeve had dubbel pech: lekke band en later ketting door zijn carter, waardoor hij de rit vroegtijdig in Duitsland moest staken...
 
Chapeau voor de organisatie: alles was weer prima geregeld!
 
Ben benieuwd naar de foto's  :)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 37
Re: OER weekend 2009
« Reactie #207 Gepost op: 08-02-2009, 20:32 »
Zo lang uit op de bank, na een super weekend!
Vreselijk verslafend en ik kan niet wachten om weer te rijden.
Uit ons groepje van 4 zijn er 2 overgebleven ik hoop dat de africa twin weer te fixen is naar de smakker in het duiste bos en dat de knie van de KTM man snel weer genezen is, zie hier de mooie asfalt kus die de KTM heeft achtergelaten )
 
 
Samen met Komkommer vanmiddag terug gereden en vet sneeuw gehad was afzien, onderweg ook nog het HP duo voorbij zien komen op de A50 waar de snelweg even wit was.
 
Groeten,
Marco

Post Merge: 08-02-2009, 20:32


Post Merge: 08-02-2009, 20:34

 
was ff de link vergeten!
Vanaf 4 Februari op een BMW G650Xchallenge!

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: OER weekend 2009
« Reactie #208 Gepost op: 08-02-2009, 21:48 »
Dat is een flink spoor. Toen wij aankwamen hebben we hem nog geholpen de ktm in de bus te zetten. Zelf liep ie ook niet best meer. Vooral zijn pols deed pijn toen.

Het was een mooie route. Kwam bij de navigatieproef nog wel vast te zitten in het weiland. Kwam niet meer vooruit. Gelukkig kwam paul even helpen. Daarna 1 rondje crossbaan gedaan. Vond ik wel genoeg. Na de 2e tankstop niet meer verder gereden. mijn armen waren helemaal verzuurd en ik vond rijden niet meer verantwoord voor mezelf. Ook wat problemen met mijn crossbril en dat maakte het er ook niet beter op. Dus terug naar het begin en gedoucht en emmen in geweest. Mooie stad overigens.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1791
Re: OER weekend 2009
« Reactie #209 Gepost op: 08-02-2009, 22:23 »
Superrrrr weekend gehad!!
 Gerjan, Marcel, Ferd en alle andere betrokkenen; hartstikke bedankt voor de perfecte organisatie!
Het was gezellig, lekker ge-BBQ't, en met echt perfecte roadbooks 2 machtig-mooie rijdagen gehad. Super dus....   ('t mag alleen volgend jaar wel wat warmer...  :P   )