Een paar maanden geleden, tijdens de OER, bekroop de gedachte dat het navigatiespul eigenlijk niet helemaal optimaal zit. Het roadbook zit te dicht op je lichaam. Er moest buiten de Sigma BC1200 toch een ICO komen. Het stuur moest hoger én verder naar voren voor een betere rijhouding. Het zadel mag wat hoger, en het liefst nog een laag rally spatbordje. Eigenlijk ook een vers kleurtje. Tja, da's nogal wat. Nou ja, één zorg minder, de KTM 640 adventure bevalt prima. Daar blijf ik voorlopig nog wel op rondcrossen.
Het stichten van een gezin gaat ten koste van mijn te spenderen uren. Maar af-en-toe een uurtje in de garage kan er altijd wel afgesnoept worden.
Oké, het project wordt opgestart. Inmiddels heeft fr@venture ook al wat verbeterpunten gevonden, zie
http://allroadmaniacs.nl/forum/index.php?topic=5210.0Vanuit dat topic begon het met een vebetering van de stuurpositie. Rox Riser werden besteld en geplaatst. Tja, nu is het echt te gortig. Mijn beschermkappen komen tegen het MD roadbook. Zie je wel, het roadbook moet naar voren. Maar hoe?
Past niet achter de huidige (standaard) kuip.
Dan maar een nieuwe kuip. Nou ja, deels dan. Een kuip gescoord op e-bay.de van een 98-er model. Hiervan is de ruit te verwijderen.
Zelf van poleyster een nieuwe kuipruit fabriceren volgens eigen wens. So be it. Fr@venture sluit zich aan. Twee maken. Dat betekend een mal creeëren.
![](https://allroadmaniacs.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffotos.rogierverheijen.nl%2F2008%2520Rally%2520voorbouw%2520KTM%2520640%2520Adventure%2Fslides%2FCIMG0330.jpg&hash=88bb4c403557eca77c4d6089e976d9e5c83a6eb3)
Diverse plaatmaterialen bekeken, betast en afgekeurd om de mal te maken. Uiteindelijk is de negatieve mal van Formica gemaakt.
![](https://allroadmaniacs.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffotos.rogierverheijen.nl%2F2008%2520Rally%2520voorbouw%2520KTM%2520640%2520Adventure%2Fslides%2FCIMG0332.jpg&hash=b928418b1fef8f0d145619d24e266cc788826cc9)
![](https://allroadmaniacs.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffotos.rogierverheijen.nl%2F2008%2520Rally%2520voorbouw%2520KTM%2520640%2520Adventure%2Fslides%2FCIMG0333.jpg&hash=f99ab294f993ef42b81cfcc458d5e2179a35d52c)
Het materiaal opgespannen zodat het volledig symmetrisch buigt. Op de foto zie je een aantal mislukte negatieve mallen staan.
![](https://allroadmaniacs.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffotos.rogierverheijen.nl%2F2008%2520Rally%2520voorbouw%2520KTM%2520640%2520Adventure%2Fslides%2FCIMG0338.jpg&hash=1ccbe4d8cc60c754c2973195e003af1960d4008c)
De positieve mal voorzien van olijfolie als lossingsmiddel en met 3 lagen glasvezel en poleyster opgebouwd tot negatieve mal.
Met de roller de lucht verwijderd.
![](https://allroadmaniacs.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffotos.rogierverheijen.nl%2F2008%2520Rally%2520voorbouw%2520KTM%2520640%2520Adventure%2Fslides%2FCIMG0340.jpg&hash=4ed413ab912ab16e304e8f6a6a8db4d4b09e85f9)
Het lossen van de mallen ging perfect. Olijfolie werkt! Dat bleef een gok, want ik was het lossingsmiddel vergeten mee te bestellen.
![](https://allroadmaniacs.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffotos.rogierverheijen.nl%2F2008%2520Rally%2520voorbouw%2520KTM%2520640%2520Adventure%2Fslides%2FCIMG0366.jpg&hash=07fbea1310c095cd04bd45bda5172280aed44099)
Polyesterpakket van polymat.nl
![](https://allroadmaniacs.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffotos.rogierverheijen.nl%2F2008%2520Rally%2520voorbouw%2520KTM%2520640%2520Adventure%2Fslides%2FCIMG0341.jpg&hash=9863ef7a6d7e55e616e98bc5c90c1fe0c051273b)
De ruwe mal. Nog even ontdoen van restmateriaal.
![](https://allroadmaniacs.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffotos.rogierverheijen.nl%2F2008%2520Rally%2520voorbouw%2520KTM%2520640%2520Adventure%2Fslides%2FCIMG0349.jpg&hash=d42dfa6245409472ef11abb3c0a681b3637f9b31)
De negatieve mal gereed voor productie.
![](https://allroadmaniacs.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffotos.rogierverheijen.nl%2F2008%2520Rally%2520voorbouw%2520KTM%2520640%2520Adventure%2Fslides%2FCIMG0351.jpg&hash=09072c15f6b06728134544224feb548f76139ece)
Het eerste kuipruitje is gereed.
![](https://allroadmaniacs.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffotos.rogierverheijen.nl%2F2008%2520Rally%2520voorbouw%2520KTM%2520640%2520Adventure%2Fslides%2FCIMG0353.jpg&hash=acd0506947b312b540d3c7f21ffb8c5df74c162e)
Het resultaat is een r3t3-strakke afwerken. Je ziet de witte topcoat.
![](https://allroadmaniacs.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffotos.rogierverheijen.nl%2F2008%2520Rally%2520voorbouw%2520KTM%2520640%2520Adventure%2Fslides%2FCIMG0357.jpg&hash=f4c013938b5c882e8c5cfceee99993a7dffcbda0)
Even passen en de (concept-)contouren aftekenen.
![](https://allroadmaniacs.nl/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Ffotos.rogierverheijen.nl%2F2008%2520Rally%2520voorbouw%2520KTM%2520640%2520Adventure%2Fslides%2FCIMG0359.jpg&hash=c20a573f8b07b1fa2238485c2004682db8e3bc57)
De kuipruit vastgeschroef op de 1998 KTM kuip.
.... to be continued...