Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: De 250`komen eraan..........  (gelezen 4032 keer)

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
De 250`komen eraan..........
« Gepost op: 24-10-2008, 21:23 »
Kawasaki KLX 250 (s?)

Ook een mooie all/off roadfiets:

GROTE FOTO:

http://www.totalmotorcycle.com/photos/2008models/2009-KawasakiKLX250Sg.jpg


Hoop dat ie goedkoper is als de Yamaha 250

De Yamaha WR 250 kost 6600,- wat ik een hoop geld vind voor een 250.

De DRZ 400 is ook een topper en die kocht je voor 5500,-












 


THE ULTIMATE LIGHTWEIGHT DUAL PURPOSE MOUNT, THE KAWASAKI KLX™250S

A leaner, meaner and greener lightweight dual-sport machine

The fun doesn’t have to stop at pavement boundaries when riding Kawasaki’s street legal KLX™250S. This lightweight dual-purpose motorcycle is equally at home on the pavement or off-road and always ready for your next adventure. Now, thanks to significant updates that saw refinements made everywhere from its improved braking prowess to its aggressively styled bodywork, the KLX250S is more fun than ever.

Its compact, liquid-cooled, four-stroke, single-cylinder 249cc engine displaces and employs convenient electric-starting. The KLX250S’ engine is mounted beneath a lightweight, high-tensile steel perimeter frame to deliver a low center of gravity and enhanced maneuvering on tight trails.

A gear-driven engine balancer means reduced engine vibration for greater comfort and less fatigue on longer rides. The 34mm semi-flat slide Keihin CVK carburetor boosts throttle response and contributes to improved power. It also helps to provide increased fuel economy. The addition of a new evaporative emissions system allows it to meet strict CARB regulations, making the KLX250S eligible for sale in all 50 states.

Further refinements appear in the transmission. Closer ratios between 5th and 6th gear enhance the KLX250S’ high-speed off-road capabilities, while a reshaped shift cam offers a more positive shift feel and promotes firmer gear engagement.
 
The rigors of off-road motorcycling dictate additional protection for the exposed underside of most machines. The KLX250S comes standard with aluminum engine guards to protect its crankcase during off road adventures. Negotiating tight terrain also highlights another off-road reality –heat. The incorporation of dual lightweight, high-capacity Denso radiators and a shallow-footprint cooling fan is an ample solution to potential heat issues.

Its straight-line stability is enhanced by the rigid square-section frame, yet thanks to its short wheelbase the 250S still has outstanding turning aptitude. Complementing the chassis is a new lightweight aluminum swingarm employs a highly-rigid D-shaped cross section and features new KX racing-type chain adjusters for precise chain adjustment.

The new KLX250S also received revised damping settings and reduced wheel travel at both ends, plus an all-new rear suspension linkage. These modifications help to increase straight-line stability, give a more planted feel in corners and make it easier for riders to reach the ground. The 43mm inverted cartridge-style front fork features 16-way adjustable compression damping and 10.0-inches of travel while the revised Uni-Trak® rear suspension has 16-way adjustable compression and rebound damping and offers 9.1-inches of travel.

New wheels feature 0.5mm thicker spokes for increased wheel rigidity and enhanced off-road durability. The KLX250S also offers upgraded stopping power from a twin-piston caliper and a 250mm semi-floating petal disc up front and a larger 240mm petal disc at the rear.

Finishing off this reworked package is a completely new set of aggressively styled bodywork, a re-shaped seat with firmer urethane, and a handlebar with a straighter profile.

Riders seeking enduro handling and modern engine performance in a dual-purpose motorcycle designed for effortless street riding will find it at their local Kawasaki dealership. The KLX250S offers serious capabilities in a fun, easy-to-ride package, regardless of where the adventure takes it.

Offline member

  • Moderator
  • *
  • Berichten: 2587
Re: De 250`komen eraan..........
« Reactie #1 Gepost op: 25-10-2008, 09:09 »
Hij ziet er strak uit. Ben wel benieuwd naar de 1e testen tussen de 250jes.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De 250`komen eraan..........
« Reactie #2 Gepost op: 25-10-2008, 10:22 »
Leuk!, vooral die groene... Ben altijd al kawa fan geweest. In ieder geval heeft ie een carburateur, dat is niet gek. Heb wel vertrouwen in injectie, maar ondergedompeld in de modder....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4276
Re: De 250`komen eraan..........
« Reactie #3 Gepost op: 25-10-2008, 13:31 »
De kawa heeft helaas maar de helft van het vermogen dat de WR250r heeft. 15pk moet je het mee doen, dus harder dan 120 rijden zit er niet echt in, offroad rijd het vast ook niet als een motor zoals wij gewend zijn.

Nu nu heb je dan de DRZ en de WR-r die écht dual purpose in te zetten zijn. Dan durf ik nog wel te beweren dat de WR20r beter op straat is dan de DRZ400 ook. Maar de drz heeft net wat meer koppel wat ook in het terrijn makkelijk is.

Offline member

  • fear is a mind killer,therefore I must not fear
  • *****
  • Berichten: 631
Re: De 250`komen eraan..........
« Reactie #4 Gepost op: 25-10-2008, 14:29 »
De kawa heeft helaas maar de helft van het vermogen dat de WR250r heeft. 15pk moet je het mee doen, dus harder dan 120 rijden zit er niet echt in, offroad rijd het vast ook niet als een motor zoals wij gewend zijn.

Nu nu heb je dan de DRZ en de WR-r die écht dual purpose in te zetten zijn. Dan durf ik nog wel te beweren dat de WR20r beter op straat is dan de DRZ400 ook. Maar de drz heeft net wat meer koppel wat ook in het terrijn makkelijk is.

Knap dat je zoveel info hebt over de Kawa,waar heb je dat gezien van die 15 pk

Ennuh jou wr tegen een DRZ ?

Kom maar Steven: make my day

FILM:

http://www.youtube.com/watch?v=w_Nlq135PaA&NR=1



Tech
Price: $4799
Engine type: l-c single
Valve train: DOHC, 4v
Displacement: 249cc
Bore x stroke: 72.0 x 61.2mm
Compression: 11.0:1
Fuel system: 34mm Keihin
Clutch: Wet, multi-plate
Transmission: 6-speed
Horsepower: 24.5 bhp at 8500 rpm
Torque: 15.5 lb.-ft at 7000 rpm
Frame: Steel, perimeter-type
Front suspension: 43mm fork, adjustable for compression damping
Rear suspension: Single shock, adjustable for spring preload, compression and rebound damping
Front brake: Two-piston caliper, 250mm disc
Rear brake: Single-piston caliper, 220mm disc
Front tire: 80/100-21 Dunlop D603
Rear tire: 100/100-18 Dunlop D603
Rake/trail: 26.5 degrees/4.2 in.
Seat height: 34.8 in.
Wheelbase: 56.5 in.
Fuel capacity: 1.9 gal.
Dry weight: 262 lbs.
Colors: Lime green

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De 250`komen eraan..........
« Reactie #5 Gepost op: 25-10-2008, 15:54 »
Price: $4799

Het is niet eerlijk....  :-[

Offline member

  • Aut viam inveniam, aut faciam
  • *****
  • Berichten: 1314
Re: De 250`komen eraan..........
« Reactie #6 Gepost op: 25-10-2008, 16:35 »
kugh, carb?! ik lees heel iets anders
ook iets meer dan 15 pk..wel 22
Citaat
KLX250: VEELZIJDIGE MACHINE IN ENDUROSTIJL

De nieuwe KLX250 bouwt voort op zijn toch al niet geringe potentieel en krijgt niet alleen een complete make-over, ook zorgen enkele wijzigingen in de motor en het chassis voor nog betere prestaties op zowel de weg als op het terrein.

De KLX250 is oorspronkelijk een wegversie van de enduromachine KLX300R en hij heeft behoorlijk veel weg van het karakter en de prestaties van zijn grote broer.
De lichtgewicht en compacte KLX250 heeft een vloeistofgekoelde 250cc-motor met dubbele bovenliggende nokkenas, die in hoge mate is gebaseerd op de krachtbron van de 300R. Dit motorblok beschikt over een brede vermogensband en trekt vanuit een flink koppel bij lage toerentallen met gemak door tot in de hoogste regionen.

Het lichtgewicht frame met hoogwaardig staal biedt zowel geweldig bochtengedrag als stabiliteit op rechte stukken. En met de 43mm-upside-down-cartridgevork en volledig instelbare gasgevulde achterschokdemper staat de KLX zowel op de weg als op het terrein zijn mannetje.

BELANGRIJKSTE KENMERKEN:
- VLOEISTOFGEKOELDE 249cc-VIERTAKTMOTOR MET DUBBELE BOVENLIGGENDE NOKKENAS
- BRANDSTOFINJECTIE
- CHASSIS GEBASEERD OP RACEMOTOR
- AGRESSIEVE NIEUWE STYLING
http://www.kawasaki.nl/KLX250
http://www.kawasaki.nl/news.asp?Id=340E45E8AA5

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4276
Re: De 250`komen eraan..........
« Reactie #7 Gepost op: 25-10-2008, 17:05 »
Knap dat je zoveel info hebt over de Kawa,waar heb je dat gezien van die 15 pk

Ennuh jou wr tegen een DRZ ?

Kom maar Steven: make my day

Sorry hoor, wist niet dat je het zo persoonlijk op zou vatten  ???

Die 15 PK is wat ik bij eerdere vergelijkingen heb gezien op amerikaanse fora.

Waarom niet drz tegen WR? De wr heeft voor straat een veeeeel rustigere loop met de versnellingsbak verhoudingen. Hij draait een stuk rustiger bij 100 km/h. Het frame en de geometrie is ook jaren jonger, dat merk je nu eenmaal. Injectie.
Neemt niet weg dat het bijde machines zijn de ook gewoon deesl op prijs worden gebouwd.


Volgens mijn 'research' heb jij hier je info vandaan:
http://www.motorcyclistonline.com/features/122_0705_kawasaki_klx250s/index.html

Waar vind je dat het om het 2009 model gaat, de nieuwe dus. Ik denk nog steeds dat ik gelijk heb en de oude klx 25pk en zelfs niet al te moeilijk naar de 30 PK gaat, net zoals de wr250f makkelijk die 30/40 pk heeft! de niewe kawa doet het er volgens mijn info met 15pk. zoals de nieuwe wr het met 26pk doet. (wiel, opgave is 30pk)
Kawasaki zelf heeft geen specificaties omtrend vermogen naar buiten.
Edit [ Kawa NL doet het dus wel en geeft 22 PK op voor de nieuwe klx ]

Oude KLX:
"HMF dyno'd a stock 2006 KLX250 when testing their new slip-on. They got 18.3 hp at the wheels.
https://hmfengineering.com/forums/showthread.php?t=1617 "

Hier de nieuwe komen ze op 18pk uit:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080731064932AAvpXxp


Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De 250`komen eraan..........
« Reactie #8 Gepost op: 25-10-2008, 19:51 »
Ik zag ergens dat de amerikaanse uitvoering een carburateur heeft. En 24,6 pk. En ook nog aan de emissieeisen van alle 50 staten voldoet. Wat de 22 pk en injectie dan als voordeel brengen... Jammer, gemiste kans. Geen WR250R concurrent denk ik. Ook de veerweg is minder. Wel een leuk fietsje en zeker een "allroad" !!!! ARM testje?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: De 250`komen eraan..........
« Reactie #9 Gepost op: 25-10-2008, 19:58 »
Ik zou graag zien dat de heren Yamaha en Kawasaki een 350 zouden maken. Dan heb je net dat beetje koppel wat het motorkarakter iets makkelijker maakt. Gemiste kans voor Kawa die hadden al een KLX300.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: De 250`komen eraan..........
« Reactie #10 Gepost op: 25-10-2008, 21:17 »
heb ergens een gerucht gelezen, via via, dat wellicht bmw niet inde 250 125 gaat zitten maar een 350 erbij wilt maken...............

maar of het waar is.....

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4276
Re: De 250`komen eraan..........
« Reactie #11 Gepost op: 26-10-2008, 21:06 »
Vandaag van Bert bmw Duursma himself dit gerucht semi bevestigd gekregen....
Hij wist alleen niet of het om een allroad als WR250r concurent ging of een echte full enduro word.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 11367
Re: De 250`komen eraan..........
« Reactie #12 Gepost op: 26-10-2008, 22:55 »
Leuk nieuwtje Steven, heet van de naald:

Ze hebben in de VS een venturi van alu ontwerpen voor de WRR. Niets aan de ontsteking, niets aan de injectie, noch aan de uitlaat veranderd. De dip onderin zou nu geheel weg zijn!

Klinkt te mooi om waar te zijn, toch?

Nog even dan 'on topic', groene brommer ziet er mooi uit, maar doe mij toch maar de Yammie; een Kawa is nét een HP printer: goedkoop bij de aanschaf, maar peperduur in de onderdelen!

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4276
Re: De 250`komen eraan..........
« Reactie #13 Gepost op: 27-10-2008, 13:06 »
Heey Nop,
Het model in amerika is best anders hoor, heeft oa geen Lambda sonde.
Mijn WR heeft absoluut geen dip onderin en ook de test WR had ik er geen last van hoor. Wel had de tester af en toe een injectie hik, maar die heeft mijn ingereden wr met vrij uitlaatje ook niet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 276
Re: De 250`komen eraan..........
« Reactie #14 Gepost op: 27-10-2008, 22:30 »
Jongens.. gaan jullie binnenkort ook nog brommers rijden? Nog goedkoper en nog minder vermogen  ::)

 ;D ;D

Niks voor mij, zo'n licht ding.
2008 KTM 450 EXR-R | 1980 Yamaha XT 500 | 1997 BMW R1100GS