Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V  (gelezen 5300 keer)

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V
« Gepost op: 04-11-2008, 11:09 »
Tja, wat ik zoek bestaat waarschijnlijk niet, maar ik stel hem toch maar: ik zoek een kaart voor mijn Garmin GPS V met iets meer detail dan de mapsource worldmap die ik nu heb. Iemand tips?

NB: mijn antieke V heeft maar 19 MB intern geheugen, dus daar moet het op passen...

Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 2636
Re: GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V
« Reactie #1 Gepost op: 04-11-2008, 11:29 »
de topo
maar daar staat zoveel op(niet handig met rijden)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V
« Reactie #2 Gepost op: 04-11-2008, 16:22 »
Corné, wordt het dat toch niet eens tijd te investeren in een nieuwe GPS. Er zal een wereld voor je open gaan.
Hoeveel tracks en punten kunnen er zo'n apparaat? Misschien kan je zelf strategische punten en (track)lijnen maken.
Ik begrijp dat je momenteel niet werkt wegens ziekte (?). Zelf een kaart maken, aanpassen.
Marcel

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V
« Reactie #3 Gepost op: 06-11-2008, 18:56 »
Corné, wordt het dat toch niet eens tijd te investeren in een nieuwe GPS. Er zal een wereld voor je open gaan.
Hoeveel tracks en punten kunnen er zo'n apparaat? Misschien kan je zelf strategische punten en (track)lijnen maken.
Ik begrijp dat je momenteel niet werkt wegens ziekte (?). Zelf een kaart maken, aanpassen.

Ja, eigenlijk wel maar ik vind die dingen veel te duur. Misschien voor de wat langere reis van volgend jaar...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V
« Reactie #4 Gepost op: 06-11-2008, 19:53 »
Ik durf het bijna niet te vragen, maar deze ken je neem ik aan. Waarom is dit niets?

Marcel

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V
« Reactie #5 Gepost op: 07-11-2008, 10:27 »
Kheb maar 19 MB ruimte...
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1597
Re: GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V
« Reactie #6 Gepost op: 07-11-2008, 13:13 »
En die "road" of "topo overlay" kunnen niet afzonderlijk?

Of installeer ze allemaal in mapsource en plaats alleen wat je echt nodig hebt in je GPS.
Marcel

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 42
Re: GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V
« Reactie #7 Gepost op: 07-11-2008, 22:55 »
Het is al eens eerder op dit forum voorbijgekomen.
Zelf heb ik deze gebruikt tijdens de laatste tuareg rally. Voor de doorgaande asfaltroutes is het prima te gebruiken.

Kijk hier eens: http://www.island-olaf.de/travel/marokko/gps.html
Yamha WR450F, KTM LC8, montesa

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V
« Reactie #8 Gepost op: 09-11-2008, 12:13 »
heel Marok van wanderlust is onder de 2 mb, kom maar eens kijken of het aan je verwachtingen voldoet.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 169
Re: GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V
« Reactie #9 Gepost op: 04-01-2009, 17:23 »
Wat je kan doen is de Worldmap erop zetten....
Lead, follow or get out of the way !!!

Offline member

  • KTM 660/Africa Twin/DR-Z 400 E
  • In memoriam
  • *
  • Berichten: 6475
Re: GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V
« Reactie #10 Gepost op: 14-01-2009, 17:00 »
Heb het uiteindelijk met de worldmap gedaan. Had zoveel waypoints en tracks, en toch nog bijna verdwaald...denk dat een meer gedetailleerde stafkaart beter was geweest.
Als je het gevoel hebt dat je alles onder controle hebt, dan ga je gewoon niet hard genoeg!! - - - (www.motorbikes2africa.nl)

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V
« Reactie #11 Gepost op: 01-02-2009, 01:55 »
Ik durf het bijna niet te vragen, maar deze ken je neem ik aan. Waarom is dit niets?



Ehmm.. ja vraagje natuurlijk! Ik heb net een 60 CSx. Aanstaand wkend ga ik weer paar weekjes naar Maroc. En als gewoonlijk alles weer op de valreep.. ::)  (gps is nieuw voor me.. ik keek altijd kaart en vroeg maar raak..)
 
Ik heb deze hieroboven gedownload (en is trouwens voor heel het landje in mapsource maar 7.6 Mb). Op de pc zie ik echt alles van de topo, tot hoogtelijnen aan toe. Harmpje helemaal blij. Heel dat spulletje, inclusief gereden tracks van een behulpzame mede ARM-er, overgezet op die GPS. Ging feilloos. Mn glimlach werd steeds breder! Wat nou mapsource-wanhoop?
 
Maar.. ik zie op mn gps niet het detail als op de pc. Wel namen van riviertjes, route-nrs en stadjes (prima te zien waar die gasten verkeerd zijn gereden hihi). Maar niet van die mooie plaatjes in mn schermpje als in de webshop. TomTom-achtige plaatjes die beetje overzicht verschaffen.
 
Komt dat omdat ik geen City Navigator heb? Of moet ik mn vertrouwde kaartgevoel vergeten en dat prul gewoon leren vertrouwen...
 
Harm
Avonturier!

Offline member

  • KTM 690 ER '14
  • Administrator
  • *
  • Berichten: 7115
Re: GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V
« Reactie #12 Gepost op: 01-02-2009, 13:15 »
Misschien niet ver genoeg ingezoemd....... daarnaast kan je de detaillering in de gps ook nog instellen, In setup (2 x menuknop), dan map en in de General tab de details op most zetten.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 5359
Re: GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V
« Reactie #13 Gepost op: 01-02-2009, 14:31 »
en de declutter uitzetten

Offline member

  • Twin
  • *****
  • Berichten: 2155
Re: GEZOCHT: Detailkaart van marokko voor Garmin GPS V
« Reactie #14 Gepost op: 02-02-2009, 19:28 »
Allebei check! Thanx  ;)
Avonturier!