Gebruikersnaam: Wachtwoord:
 

Auteur Topic: Is het mogelijk een knmv offroad rit te rijden zonder licentie?  (gelezen 9278 keer)

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 127
Mijn vraag in verband met iemand die de laatste offroadrit wil rijden maar geen licentie heeft dus....
Is dat mogelijk of moet je een licentie hebben?
Alvast bedankt, Sander

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4385
Re: Is het mogelijk een knmv offroad rit te rijden zonder licentie?
« Reactie #1 Gepost op: 11-11-2008, 08:37 »
Bij elke rit is een daglicentie te koop, afgelopen zondag was die 23 euro. Er werd niet gecontroleerd of je hem daadwerkelijk had aangeschaft, dus zonder is wel mogelijk ;), maar niet slim.

Hier aanvraagformulier te downloaden
None of us is as strong as all of us.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 986
Re: Is het mogelijk een knmv offroad rit te rijden zonder licentie?
« Reactie #2 Gepost op: 11-11-2008, 08:39 »
Ik heb ook geen licentie, en wil volgende week ook een poging gaan wagen. Volgens mij kun je ter plekke een dag-licentie kopen.

EDIT: al gereageerd dus...., nou ik speel op safe, en geeft dat geld er dan wel even voor uit.

Rij nooit sneller dan je beschermengel vliegen kan...
Honda '95 Africa Twin in Rally uitvoering. Beta 520 RR 2011

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Is het mogelijk een knmv offroad rit te rijden zonder licentie?
« Reactie #3 Gepost op: 11-11-2008, 08:49 »
afgelopen week heeft iemand het geprobeerd zonder te betalen, die hebben ze weten te pakken, hij heeft zelfs nog geprobeerd in paniek waarschijnlijk te ontkomen, en is op 2 dames van de organisatie ingereden en over een hek. dat is dus een aanklacht geworden voor poging tot doodslag. Om 23,- licentie en 20,- inschrijfkosten...

en dan heb je het nog niet eens over de verzekering..
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Is het mogelijk een knmv offroad rit te rijden zonder licentie?
« Reactie #4 Gepost op: 11-11-2008, 10:17 »
Triest... :'(
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 93
Re: Is het mogelijk een knmv offroad rit te rijden zonder licentie?
« Reactie #5 Gepost op: 11-11-2008, 16:56 »
Het is zeker triest om voor 23 euro zoveel risico te nemen. Aangezien ik aardig de smaak te pakken heb, heb ik een licentie voor 2009 aangevraagd. Kost 65 euro, dus volgend jaar minimaal 3 offroadritten rijden anders had ik beter daglicenties kunnen kopen!  :D

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Is het mogelijk een knmv offroad rit te rijden zonder licentie?
« Reactie #6 Gepost op: 11-11-2008, 18:07 »
Ik heb vorig jaar wel een licentie gehad, maar dit jaar is het er niet van gekomen.
Inderdaad, bij meer dan 3 ritjes heb je het er uit. Als je al lid was van de KNMV tenminste.
Hulde aan alle clubs die de ritten organiseren. Daarovoor vindt ik 20 euro echt niet teveel. Als je ziet hoeveel vrijwilligers er betrokken zijn en hoeveel werk het is...
Wat de KNMV eraan toevoegd is mij echter een kompleet raadsel. Bij de MON ritjes betaal je de club ook 20 euro geloof ik en nog 10 voor de verzekering. (als ik het mij goed herinner uit Handel tenminste)
De KNMV stoft een oude bobo af om de daglicenties te verkopen en aangenomen dat de KNMV ook een tientje aan verzekering kwijt is strijken ze dus, laten we zeggen gemiddeld 600 deelnemers per rit, x 13 euro = een kleine 8000 euries op. Misschien zie ik het verkeerd, als iemand mij kan uitleggen wat de KNMV toevoegd hoor ik het graag.

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Is het mogelijk een knmv offroad rit te rijden zonder licentie?
« Reactie #7 Gepost op: 11-11-2008, 18:25 »
ook ik snap niet watde knmv verzekering doet, als je al een enduro clausule hebt in je verzekering..

maar feit is wil je rijden dan zul je moeten.

65 euro per jaar, voorde offroad licentie, daarmee kan je dus ook bij de crosbaan rijden!! ook erg leuk(voor als de off the road ritten er neit zijn in de zomer maanden).

als je ziet wat je betaaldt voor een uitlaatje of een ditje of datje dan kan die 65 euro en 20 euro per keer best er van af.(mijn mening)

Offline member

  • *****
  • Berichten: 1745
Re: Is het mogelijk een knmv offroad rit te rijden zonder licentie?
« Reactie #8 Gepost op: 11-11-2008, 22:18 »
65 euro per jaar, voorde offroad licentie, daarmee kan je dus ook bij de crosbaan rijden!! ook erg leuk(voor als de off the road ritten er neit zijn in de zomer maanden).

Heb je dan niet een districts licentie nodig? Of kun je met je off-road licentie op elke crossbaan rijden?

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4144
Re: Is het mogelijk een knmv offroad rit te rijden zonder licentie?
« Reactie #9 Gepost op: 11-11-2008, 22:43 »
met een offroad licentie mag je opde crossbaan en offroad.
met een district licentie mag je opde crossbaan maar niet offroad (district is 45 euro?)

in bleiswijk of gouda is het lidmaatschap voor de crossbaan 45 euro en dan kan je omde week vrij rijden (ene week rijden andere wedstrijd).
ben je geen liod dan kost het 15 euro voor 4 maal 20 minuten.
gouda bleiswijk hebben het goed opelkaar afgestemt, wedstrijd bijde een is vrij rijden bijde andere

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Is het mogelijk een knmv offroad rit te rijden zonder licentie?
« Reactie #10 Gepost op: 12-11-2008, 09:19 »
iets anders, ik heb het idee dat ik onnodig dubbel betaal.  volgens mij ben ik KNMV lid EN betaal ik ik voor de Offroad licentie. dat KNMV lidmaatschap is toch niet nodig voor je offroad licentie?
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • DR-Z462SM
  • *****
  • Berichten: 2464
Re: Is het mogelijk een knmv offroad rit te rijden zonder licentie?
« Reactie #11 Gepost op: 12-11-2008, 09:24 »
ik heb het idee dat ik onnodig dubbel betaal

 ;D ;D ;D Welcome to the club...

Ligt er een beetje aan bij welke bond je lidmaatschap loopt en welke bond de rit "organiseert"... ::)
Handel en Hapert zijn MON ritten en volgens mij heb je dan helemaal nix. nakkes, nada aan je KNMV clubpas ???
Old bikers never die, they just smell that way...

Offline member

  • *****
  • Berichten: 3587
Re: Is het mogelijk een knmv offroad rit te rijden zonder licentie?
« Reactie #12 Gepost op: 12-11-2008, 09:46 »
als je het zo brengt... driedubbel!! had ik in handel en hapert wel wat aan mijn OTR licentie gehad dan??  ik heb 2 passen, een KNMV pas en een OFFRAD pas. ( overigens voor de nieuwe pas digitaal geregistreerd van de week, je moet nu een pasfoto aanleveren. ik heb een mooie foto van een van de otr ritten met helm ingestuurd, ben benieuwd of ze die eruit pikken of dat het geautomatiseerd gewoon verwerkt wordt :)  )
offroadmotorloos. even.

Offline member

  • Member
  • *
  • Berichten: 145
Re: Is het mogelijk een knmv offroad rit te rijden zonder licentie?
« Reactie #13 Gepost op: 12-11-2008, 17:01 »
Bij elke rit is een daglicentie te koop, afgelopen zondag was die 23 euro. Er werd niet gecontroleerd of je hem daadwerkelijk had aangeschaft, dus zonder is wel mogelijk ;), maar niet slim.

Hier aanvraagformulier te downloaden

Wat ik er van weet is dat altijd wordt gecontroleerd of je een KNMV licentie hebt bij de ritorganistor heb je die niet dan kun je je ook niet inschrijven bij de organisatie .
Als je je dan weer niet hebt ingeschreven bij de organisatie krijg je de ook je sticker of lintje niet. Hier wordt je dan bij de start weer op gecontroleerd.
De organisatie betaalde ik ook altijd graag maar die KNMV licentie zag ik ook de meerwaarde niet zo van in.

groet Johan

Offline member

  • *****
  • Berichten: 4385
Re: Is het mogelijk een knmv offroad rit te rijden zonder licentie?
« Reactie #14 Gepost op: 13-11-2008, 08:30 »
Zo'n systeem had ik ook verwacht. Dus eerst verzekering regelen of laten zien dan rit inschrijven en betalen. In Varsseveld kon ik eerst in schrijven zonder verzekering en later oja, ik mis nog iets. Beetje raar.
None of us is as strong as all of us.